Forum Nissan Qashqai (2007 - 2013)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb precise hetzelfde problem gehad bij 50.000km, CVT begon te horten en stoten, de nieuwe bak is gelimiteerd tot 6 trappen, hoger toerental bij 120km per uur, test maar uit. Maar ik heb een 7 traps gekocht en in de handschakelstand heb ik nog stteds 7 trappen. De uitleg, in Spanje, was dat dit de bedoelde configuratie had moeten zijn toen ik de auto kocht, maar in het boekje staat toch echt 7 traps. Vecht het maar aan, en dat is ook wat ik ga doen. Het verbruik is ongeveer hetzelfde gebleven en dat geeft me de vraag waarom kan het verbruik dan vanaf het begin niet omlaag getuned worden. Zeer ontevreden over de QQ, hobbelwagen voor 30.000 euro.
Ervaring met Nissan Qashqai 2.0 cvt: Mijn tweede QQ 2.0 cvt. Fijne auto, ook voor de caravan.
Achterklep mag verder omhoog. En navigatie update is bagger. Verder zeer tevreden.
Ervaring met verkoop: Vraag naar navigatie update.
Ervaring met Nissan Qashqai 2.0: Ik ben zeer tevreden, alleen af en toe rammelt er iets achterin de auto. Lees net dat het de scharnieren kunnen zijn. Het vervelende is dat ik ben verhuisd en dat dealer in mijn huidige woonplaats slecht is.
Antwoord: Laat een nieuw slot plaatsen achterklep. Bij mij gelijk het probleem opgelost.
Antwoord: Een beetje vet aan het slot doet wonderen. Alleen gesmeerd en het kraken was weg.
Antwoord: Wat ook helpt, na 3 jaar rammelen en niemand kreeg het opgelost, isolatie band om de bovenkant van de sluiting in de rand draaien. Keer of 4-5 eromheen draaien en GEEN gerammel meer!
Ervaring met Nissan Qashqai: Ik heb de auto 5 jaar geleden nog geen jaar oud met 5.000 km op de teller gekocht. 5 jaar tevreden zonder problemen rond gereden. Tot 2 weken geleden. Tijden optrekken was het vermogen plotseling weg en de motor viel stil. Zware motor schade terwijl de distributieketting nog op tijd staat. Volgens de garage is een ander motorblok het betrouwbaarst en goedkoopst. Wat kan er gebeurd zijn?
Ervaring met onderhoud: Onderhoud volgens boekje bij merkonafhankelijke garage.
Antwoord: Ik ben nieuwsgierig wat er nu mis gegaan is. Dat zal u nu wel weten, neem ik aan. De QQ J 10 1600 benzine, heeft inderdaad een distributie ketting, die normaal nooit breekt en als de ketting een tand verloopt (wat eigenlijk nooit gebeurd) dan nog komen de zuigers niet tegen de openstaande kleppen. Het is een vreemd verhaal. Benieuwd hoe u het opgelost heeft? Weet wel dat de bougies (de duurzaamsten) elke 90000 km vervangen moeten worden. Als een bougie uitvalt is je vermogen ook weg.
Ervaring met Nissan Qashqai DCI: Uitstekende auto! Zonder grote problemen al 275 000 km mee gereden. De auto heeft automatische 4-wielaandrijving. Er is echter kortgeleden een klein probleem opgetreden: het motorservice lampje is gaan branden en wil niet meer uit, ondanks uren zoeken door de garage. De foutcode geeft een storing van het roetfilter aan, maar zowel de sensoren van het filter als het filter zelf zijn getest en in goede staat. De garage weet er geen raad mee. Het vervelende ervan is dat ik de cruise control niet kan gebruiken. Is iemend bekend met dit probleem? Moet de boordcomputer misschen gerest wordren?
Ervaring met Nissan Qashqai Automaat: De auto enkele weken in mijn bezit. Rijdt prima. Een probleem waarvoor nog geen oplossing gevonden is: bij rijden over drempels of in bochten hoor je zo nu en dan een knakkend geluid bij de achterklep. Bij nazoeken op internet komen problemen met slot het slot of de bevestigingen van de achterklep naar voren. Heeft iemand hier ervaring mee?
Antwoord: Sluiting smeren met vet en het probleem is opgelost Groetjes
Antwoord: Vervang de slotbeugel van de achterklep maar. Dan is het weg.
Ervaring met Nissan Qashqai 2.0 Tekna: Ik heb hem 2e hands gekocht met 37.000 km op de teller. Ik vind het onderhoud erg duur. Ze vinden steeds weer iets zo dat de rekeningen hoog uitvallen. Ik zit nu al over de 3.500 euro aan onkosten.
Deze week een ruitensproeipompje a 198 euro en zo gaat het maar door. Het een is nog niet gemaakt of het ander gaat weer stuk. Wat mij betreft nooit meer een Nisan.
Antwoord: Dan moet je denk ik toch eens naar een andere garage, mijn Nissan is niet snel stuk en heeft 200.000 km op de klok en hij rijdt als een zonnetje.
Antwoord: Mijn QQ J10 1600 benzine uit 2010 heeft 137000 gereden. Neemt geen spat olie, rijdt super. Aan onderhoud weinig uitgegeven. Laat hem elke 22000 km goed onderhouden, zonder bezuiniging. Blijf er zelf bij. Moet zeggen dat ik een super monteur/keurmeester heb, die de QQ wel kan dromen.Ik heb ook een dealergarage gehad die, laat ik het maar gewoon zeggen, mij flink aan het oplichten was. Telkens waren weer grote reparaties nodig, deze keer weer een stuurstang. Na 3 keer was ik het zat, ik zei ":laat maar zitten":, gelijk door naar een andere garage, deze konden geen enkele speling op het voorterrein vinden. Laatst had ik een onderdeel nodig. Het eerste wat de Nissan dealer doet is in de PC duiken, "oh je zit niet in het systeem, je bent hier nog niet geweest". Dat zal wel, maar ik wil een prijs voor de bekleding van de achterbank, dat is een setje wat je zelf kan, moest ruim 900,- kosten, niet gedaan.
Ervaring met Nissan Qashqai 1,6 CVT: Ik heb na 36.000 km problemen gehad met de CVT automaat lagers stuk ik wil graag weten hoe kan dat? Komt dit meer voor? Hoe kan ik het voorkomen?
Ervaring met verkoop: Goed bedrijf heeft reparatie perfect uitgevoerd.