mei 2021
Nissan Leaf (2011 - 2017)

Nissan Leaf (2011 - 2017)

Betrouwbaarheid

Aantal defecten per bouwjaar per auto

2,7
2,8
1,9
3,2
2,5
2,7
3,5
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011

 

Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar

2017

Bandenspanning niet op juiste waarde
24%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
15%
gemiddeld
Mistlicht voor onjuist afgesteld
10%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
10%
gemiddeld
Band beschadigd
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
5%
gemiddeld
Remschijf ernstig gecorrodeerd
3%
ernstig

2016

Bandenspanning niet op juiste waarde
25%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
18%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
14%
gemiddeld
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Mistachterlicht ondeugdelijk bevestigd
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Remschijf ernstig gecorrodeerd
2%
ernstig
Mistlicht voor onjuist afgesteld
1%
eenvoudig

2015

Band onvoldoende profiel
19%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
16%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
16%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
15%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Remschijf ernstig gecorrodeerd
5%
ernstig

2014

Bandenspanning niet op juiste waarde
24%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
15%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
14%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
Bandenspanning op 1 as niet gelijk
2%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2%
gemiddeld

2013

Bandenspanning niet op juiste waarde
19%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
17%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
10%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
9%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
7%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
3%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Ruitensproeierinstallatie werkt niet
2%
gemiddeld

2012

Fusee(kogel) te veel speling
14%
ernstig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
11%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
10%
gemiddeld
Band beschadigd
7%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
5%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig

2011

Fusee(kogel) te veel speling
16%
ernstig
Band onvoldoende profiel
14%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
11%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
9%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
6%
ernstig
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Remschijf ernstig gecorrodeerd
3%
ernstig

Op zoek naar een Nissan Leaf?
bynco heeft er 9 vanaf € 10.700,-

Nissan Leaf (2011 - 2017)

Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.

Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2018.

 

Info

Test

Techniek

Prijs

Occasions

KM-kosten

Forum