Aantal defecten per bouwjaar per auto
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
2017
Bandenspanning niet op juiste waarde
30%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
14%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Mistlicht voor onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Remschijf ernstig gecorrodeerd
4%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
2%
gemiddeld
2016
Bandenspanning niet op juiste waarde
26%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
18%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
15%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Mistachterlicht ondeugdelijk bevestigd
2%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
2%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2%
gemiddeld
Remschijf ernstig gecorrodeerd
2%
ernstig
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
16%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
16%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
14%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Remschijf ernstig gecorrodeerd
4%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
3%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2%
gemiddeld
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
26%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
16%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
9%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
6%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Bandenspanning op 1 as niet gelijk
3%
eenvoudig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2%
gemiddeld
Op zoek naar een Nissan Leaf ?
bynco heeft er 2 vanaf € 18.595,-
2013
Band onvoldoende profiel
16%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
16%
eenvoudig
Fusee(kogel) te veel speling
12%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
5%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
2%
ernstig
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
19%
eenvoudig
Fusee(kogel) te veel speling
17%
ernstig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
8%
gemiddeld
Band beschadigd
7%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
2011
Fusee(kogel) te veel speling
15%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
13%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
8%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Stuurkogel te veel speling
3%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen.
Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het
genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen
per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2019.