Nissan Juke (2010 - 2019)
Nissan werkt aan Juke-R
Onder de motorkap van de Juke-R bevindt zich de 3,8-liter twinturbo V6, bekend uit Nissans supersportauto GT-R. Ook de zestrapsautomaat is rechtstreeks uit de GT-R overgenomen. De voor- en achteras zijn met elkaar verbonden via een eveneens van de GT-R afkomstige, maar licht aangepaste aandrijfas. 20-inch grote RAYS-wielen van gesmeed aluminium vullen de verbrede wielkasten van de Juke-R.
Nissan heeft het dashboard aangepast om plaats te maken voor de vele meters, tellers en het 7-inch display uit de GT-R. De opvallende middenconsole van de Juke, geïnspireerd op de brandstoftank van een motorfiets, is behouden gebleven. De rest van het interieur doet denken aan dat van een raceauto, die voor het circuit is geboren. Zoals de rolkooi en beide racestoelen die elk voorzien zijn van vijfpuntsgordels. De rolkooi voldoet aan de veiligheidseisen van de autosportfederatie FIA en zorgt voor extra torsiestijfheid. Dit levert een belangrijke bijdrage aan de goede wegligging van de Juke-R.
"De Juke is uitermate geschikt om een sportieve versie van te maken. Met de Juke-R verkennen we die mogelijkheid. Deze auto voelt zich op het circuit net zo thuis als op de openbare weg. Het is een combinatie van twee van de spannendste auto's in onze modellenlijn en de belichaming van de technische innovatie die Nissan drijft", vertelt Paul Wilcox, Senior Vice President, Sales en Marketing voor Nissan in Europa.