Naam: Jan, datum : 15 september 2024 Ervaring met Nissan Ariya 87kW e-4orce evolve: Fijne auto, veel complimenten ontvangen van passagiers over comfort, ruimte en afwerking.
Als berijder vind ik hem wel onoverzichtelijk, met name rechtsachter heb je een flinke dode hoek (precies waar je fietspaden wil controleren). Ik heb dan ook een extra dodehoek spiegel op de (grote) buitenspiegel geplakt.
Wat wel opvalt is de onvolwassenheid van de software. Zitten erg veel kleine ongemakken in. Bijna elke rit is er wel iets wat niet werkt. Soms de radio, regelmatig de lane assist (en dat is dan wel fijn want die functie ben je liever kwijt dan rijk) of de dode hoek indicatie in de spiegels.
Vooral storend is dat de "versnelling", oftewel het schuifje om de vooruit/achteruit/P te selecteren niet altijd reageert. Niet zelden blijft hij in de vooruit staan als je denkt hem in de achteruit of P stand te hebben gezet.
De App (met betaalde functies) is ook niet heel stabiel. Regelmatig moet je hem stoppen omdat hij geen verbinding kan maken of lukt het niet een route naar de auto te sturen of de airco aan te zetten.
Ervaring met Nissan Ariya 87kW e-4orce evolve: Fijne auto, veel complimenten ontvangen van passagiers over comfort, ruimte en afwerking.
Als berijder vind ik hem wel onoverzichtelijk, met name rechtsachter heb je een flinke dode hoek (precies waar je fietspaden wil controleren). Ik heb dan ook een extra dodehoek spiegel op de (grote) buitenspiegel geplakt.
Wat wel opvalt is de onvolwassenheid van de software. Zitten erg veel kleine ongemakken in. Bijna elke rit is er wel iets wat niet werkt. Soms de radio, regelmatig de lane assist (en dat is dan wel fijn want die functie ben je liever kwijt dan rijk) of de dode hoek indicatie in de spiegels.
Vooral storend is dat de "versnelling", oftewel het schuifje om de vooruit/achteruit/P te selecteren niet altijd reageert. Niet zelden blijft hij in de vooruit staan als je denkt hem in de achteruit of P stand te hebben gezet.
De App (met betaalde functies) is ook niet heel stabiel. Regelmatig moet je hem stoppen omdat hij geen verbinding kan maken of lukt het niet een route naar de auto te sturen of de airco aan te zetten.