Forum Mitsubishi Colt (2004 - 2014)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik onderhoud mijn auto zelf. Nu 60.000km, voorblokken vervangen, olie er in en filter, remvloeistof vervangen klaar! Stop en go systeem is perfect! Origineel zitten er irridium bougies in, diegaan 90.000km mee, minimaal. Let op bij garages, deze worden vervangen door goedkopere types! Niet laten doen! Is helemaal niet nodig!
Ervaring met Mitsubishi Colt Edition 2: Waarom gekozen: geeft een ruim gevoel en de 1.3 motor is behoorlijk ok. Prettige aanschafprijs.
Ervaring met Mitsubishi Colt 1.3: Veel beter dan de Honda Jazz.
Antwoord: Inderdaad in onderhoud en kwalitatief niet te vergelijken met de Jazz.
De Colt is Japanse kwaliteit made in Holland.
Ervaring met Mitsubishi Colt 1.1: Dit is mijn tweede Colt. Perfecte auto, komt nooit in de garage, alleen voor beurt om de 20.000 km en om winter/zomerbanden te wisselen.
Ervaring met Mitsubishi Colt: Mijn vorige wagen was een Carisma. Ik had daar meer last van condens dan bij mijn huidige Colt. Inderdaad, zicht is wat beperkt door de zware voorstijlen. Vraagt wat aanpassing in rijstijl. Verder heeeeel tevreden.
Ervaring met Mitsubishi Colt 1.3 clear tec: Enorm veel condensvorming. Wij noemen het de aquabak. Slecht gehoor bij de garage.
Antwoord: Is het soms een uitvoering zonder airco?
Ik ben hier juist zeer tevreden over!
Ervaring met Mitsubishi Colt Edition two: Dit is mijn 2e Colt en ik moet zeggen: deze is beter dan mijn vorige Colt. Ik heb nu een vier-deurs uitvoering en dat is toch wel praktischer dan een twee-deurs uitvoering. Hij is ook stiller en wat zuiniger dan de vorige uitvoering v.d. Colt.
Toch heeft deze 'nieuwe' Colt (Clear-tec) met start-stop systeem ook enige negatieve aspecten. Ten eerste: het start-stop systeem vindt ik zelf bagger. In de tijd dat ik de auto heb (1,5 jaar) heeft het welgeteld maar 1 of 2 keer gewerkt.
Ten tweede (dit is mijn grootste ergernis): Net als bij mijn vorige Colt is er sprake van extreme condensvorming aan de binnenkant van de voorruit in de herfst en winter. Soms is de ruit gewoon kleddernat, wat in mijn ogen niet normaal is.
En als je dan bij de dealer komt en je dit probleem voorlegt, dan nemen ze je niet eens serieus en denken dat je slap uit je nek staat te lullen, te belachelijk voor woorden! Zijn er meer mensen die met dit probleem geconfronteerd worden, of die weten hoe je dit oplost?
Antwoord: ik ben me aan het orieteren voor een neuwe auto. rijd nu een peugeot 206. Altijd naar volle tevredenheid. Wil nu wel eens wat anders. Ben vanmiddag bij Mitsubishi wezen kijken en heb het probleem van de natte voorruit aangekaart. De verkoper vertelde dat dit komt omdat de airco op de voorruit is afgesteld. Zodra de auto stilstaat de airco niet op de voorruit te richten. Ben benieuwd probeer het uit en laat even weten of het effect heeft gehad.
Antwoord: Ik zet de airco enkel op de voorruit en temp op ong 26graden dan heb je de condens helemaal niet. Ik ga nu ver naar de 400000 km en word bijna 5 jaar oud. Ben veel in duitsland met de Colt en rijd soms een uur aan een stuk tegen 180. niet kapot te krijgen :-) het is een diesel 1.5 di-d die gechipt is van 95pk naar 118pk
Antwoord: Wat betreft het condenseren voorruit, dat is bij mijn Colt van feb-2009 ook maar dan aan de buitenzeide op de plek waar de blower zit (centraal dus).
Als je aan de binnenkant vocht hebt betekend het gewoon dat je de ruit niet schoonhoud, je ruit wordt vettig en de druppels blijven daarop zitten.
Ervaring met Mitsubishi Colt Invita 1.5DI-D 95pk: Ik doe extreem veel km en nooit problemen mee gehad tot nu toe. Rijd elke week zeker 4 a 5 uur in Duitsland plankgas aan 180. Geloof mij: niet kapot te krijgen.
Ervaring met onderhoud: Gaat perfect om de 20000 binnen.
onderhoud kost ong 110-140 euro