Forum Mitsubishi ASX (2010 - 2021)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Mitsubishi ASX Intro edition: Scherp geprijsde auto, veel binnenruimte en een forse bagageruimte. Rijdt prima en is in de praktijk met 1:15 net zo zuinig als Mitsubishi belooft.
Ervaring met Mitsubishi ASX: Ik rijd zelf de 150 pk diesel. Met full colour navi, xenon, panorama dak, privacy glass, parkeersensoren, 17 inch ben je met euro 33.000 klaar! Kom daar eens mee bij de concurrentie!
De auto zit lekker, rijdt prettig (moest wel gelijke en software update hebben vanwege schokkerig karakter in 5 en 6 bij c.a. 2000 toeren). Sowieso soms het gevoel dat de motor wat inhoudt, maar als je dan weer gas geeft trekt 'ie goed door! Je vangt wat meer wind, stop/go vind ik niks, maar al met al een goede auto voor niet al te veel geld in nogmaals de vergelijking met andere auto's met een 150 pk diesel en deze opties!
Antwoord: Ik rijd zelf ook met diesel 150pk, heb ook schokkerig gevoel is na update software niet verdwenen. Verbruik valt ook tegen: 7 a 8 l iter per 100 km. Hopelijk krijg ik geen spijt van aankoop. Mario uit Gent
Antwoord: Ook ik heb het zelfde probleem, zeer irritant dat schokkerige gedrag. Daarbij komt dat hij een soort onderdruk opbouwt waarbij zelfs de oliepijlstok wordt uitgeblazen! Erg vaag allemaal, staat nu bij de dealer voor de 3x in een half jaar.
Antwoord: Heb er nu 41000 km opzitten en ik blijf dat schokkerige ervaren. De auto loopt op de een of andere manier niet helemaal lekker. Vooral bij lagere snelheden merk ik dit. Pas naar Italie geweest en als je dan lekker doortrekt heb je nergens last van. Vind het sowieso meer een snelwegauto dan een niet snelwegauto. Voorbanden moeten nu vervangen worden, maar de dealer geeft aan dat Dunlop een lange levertijd heeft. Nu dan maar Bridgestone voor. Auto moet ook uitgelijnd worden. Toch blijft het een auto die waar voor het geld biedt, alles erop wat ik nodig heb. Nu alleen nog die motor die wat mooier zou moeten lopen. Oh ja, en onder de 2000 toeren doet tie helemaal niks, maar daarboven power zat.
Antwoord: Een update zou het schoken/inhouden bij 2000 tr/min moeten verhelpen
Ervaring met Mitsubishi ASX 1.6 intro edition: De opgedane positieve indrukken en korte ervaring tijdens de demo-rit hebben mij, na aankoop van een ASX, niet teleurgesteld. Nu na een circa 550 km gereden te hebben kan ik zeggen dat de wegligging, vering/comfort en prestaties van de auto mij nog steeds een positief/goed beeld bezorgen.
Verder is de ASX een complete auto en er is niet bezuinigd op veiligheid of andere opties. De ASX is zeker een auto die niet onder doet voor zijn concurrenten!
Ervaring met verkoop: De verkoper van garage Auto Creemers B.V. te Herten-Roermond was gewoon top! Een goede prestatie van het product, duidelijk, open en eerlijke houding, aandachtig luisterend naar wensen e.d. en het maken van een proefrit was geen probleem.
Antwoord: Welke versie heb je? Benzine/Diesel. Verbruik?
Antwoord: De benzine versie. Het verbruik ligt momenteel rond de 1:12,5 bij een circa 40% inzet op lange trajecten.
Antwoord: Ik heb er gisteren mee test gereden en kon niet zeggen dat ik hem lekker vond rijden. Misschien kwam het door de banden eronder (wel Yokohama's), maar ik vond vooral dat er een soort van drempel waar ik de stuurinrichting overeen moest trekken wanneer je een bocht neemt moest ik het stuur zelf terug draaien. De auto stuurde niet terug rechtdoor. Verder mooie auto, maar gaat waarschijnlijk niet mijn keus worden.
Antwoord: De auto is uitgerust met Mitsubishi elektro hydrolische stuurinrichting. Daardoor gaat het gevoel verloren in de stuurinrichting en is de rechtuitstabiliteit niet zo als je zou wensen. Ik heb namelijk mijn Mercedes B-Klasse weer verkocht omdat ik de Mitsubishi stuurinrichting die erin zat niet prettig vond.
Antwoord: Heb ik nooit geweten, dat er een Mitsubishi stuurinrichting in een Mercedes B-Klasse zat. Hoe beviel die auto verder?
Ervaring met Mitsubishi ASX 1.8 cleartec: Om goed te trekken, moet de motor voldoende toeren maken.
Antwoord: Wagen een dag lang in bezit voor lange proefrit. Wat mij opvalt is de rumoerige motor (rauw) vooral bij optrekken. Rijd nu nog in Citroen Picasso en proefgereden in Renault TCe 30 turbo. Wat een verschil! De motor hoor je bijna niet. Iemand die ook de motor 1.6 benzine zo rauw vindt of is dat normaal?
Antwoord: Nu 4,5 jaar in de ASX (Intense) gereden. Probleemloos en maar weer een nieuwe besteld. Vergelijk alle opties (o.a. Xenon,Navigatie etc.) eens met andere auto's uit deze prijsklasse. Alleen de wat rumoerige motor is inderdaad een punt wat verbetering behoeft. Een 6e versnelling zou wat dat betreft al helpen.
Ervaring met Mitsubishi ASX Intense 1.6: Het is nog kort dat ik hem heb, maar ik ben zeer tevreden. Deze auto heb ik bewust gekozen, dus geen Kia Spotage en geen Hyundai ix35.
Tot nog toe kan ik 2 nadeeltjes ontdekken: stoelen hebben niet veel stelmogelijkheden b.v. lendesteun etc en HSA doet het (nog) niet dus even terug naar de dealer. Voor de rest zeer tevreden.