Forum Mini Countryman (2010 - 2017)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb ook waterlekkage aan de bestuurderszijde, de vloerbedekking is zeiknat, vandaag de hele vloermat eruit gehaald en 6 liter water van de bodem gezogen. Ik denk dat de vloermat wel een week of 2 moet drogen. Ik rij nu zonder vloermat en hoop snel te ontdekken waar de lekkage zit.
Antwoord: Ik heb sinds een paar weken een Mini Clubman, en hoor sinds kort ook water klotsen aan de passagierskant. Ik ben heel benieuwd hoe dit komt, en of er een oplossing voor is.
Antwoord: Ik heb ook een waterlekkage bij de bestuurderskant. Sta bijna tot voorbij mijn schoenzool in het water. Nog niet kunnen ontdekken waar het van komt. Met optrekken hoor ik soms ook een klotsend geluid lijkt me toch een kleinigheidje. Maar kan nu bijna goudvissen in de auto houden.
Ervaring met Mini Countryman Sd: Zeer tevreden met in Duitsland gekochte all option Mini. Maar... hij lekt sinds kort als een mandje. Het lijkt van voren te komen: onder de pedalen kletsnatte matten. BMW garage vindt niets. Iemand een suggestie?
Antwoord: Zit er een dakraam in? Dan zou die wel eens kunnen lekken.. Lees daar meer klachten over. Zelf overigens niet gehad met de Countryman.
Ervaring met Mini Countryman: Meest slechte service ooit bij BMW dealer Hans Severs in Woerden
Al eerder heb ik problemen ondervonden bij deze BMW dealer (Hans Severs te Woerden) met het indienen van een claim een paar jaar terug met dezelfde auto. Deze BMW dealer Hans Severs waar Arend mij op dat moment hielp wilde niet een claim indienen. Echter nadat ik BMW Nederland zelf telefonisch had gesproken diende zij deze alsnog in. Een jaar later hetzelfde en op aandringen van mij diende dezelfde dealer alsnog deze claim in. In beide gevallen werden mijn claims gehonoreerd. Ik werkte destijds in Woerden vandaar mijn keuze voor deze dealer.
Nu: Ruim 2 weken geleden stond mijn auto echter stil met een melding in het dashboard: motorstoring beperkt vermogen, rij naar dichtstbijzijnde dealer. Omdat verder rijden met geen mogelijkheid meer kon heeft de ANWB (goede service trouwens) mijn auto naar Hans Severs in Woerden gebracht. Vervolgens was er ruim een week geen leenauto voor mij beschikbaar waardoor ik wederom voor extra kosten kwam te staan (ik weet dat zij niet verplicht zijn om voor vervangend vervoer te zorgen). Uiteindelijk de mededeling dat mijn auto gemaakt was en met een rekening van ruim 680 euro liep ik vol verwachting en goede moed naar mijn auto en reed blij naar mijn werk. De volgende ochtend maakte mijn auto bij het starten een raar geluid en dit heb ik ook opgenomen en vervolgend Arend gebeld van Hans Severs in Woerden dat mijn auto een raar geluid maakte. Hij adviseerde mij gewoon te gaan rijden en het nog even aan te kijken. Zijn advies opvolgend reed ik de snelweg op richting Culemborg waar je op een bepaald stuk 120 km per uur mag rijden. Plotseling maakt de auto een raar geluid en met de melding over Katalysator en vermogen verlies. Ik moest van de linkerbaan uitwijken naar de rechterbaan zonder enig vermogen ofwel doodeng. Ik weer Arend gebeld met de mededeling dat wat ze ook gemaakt hebben dit echt niet het geval is geweest en in ieder geval mijn auto niet goed te hebben nagekeken. Hij kon niets doen en ik moest maar mijn auto via de ANWB naar hun toe brengen dan zouden zij hiernaar kijken. Ik wederom gedaan en tot mijn verbazing zeggen zij nu dat ik mijn auto in de soep heb gereden en dat ik veel te lang ben doorgereden???? Vervolgens een dag later de rekening van het nakijken betreft storing en andere zaken ad 250 euro!! Ik ben dus nu in totaal ruim 1000 euro kwijt en krijg een kapotte auto (Countryman S) terug. Arend en Hans Severs zelf wilde absoluut niet coulant zijn met de rekening en met een stalen gezicht kreeg ik ook nog te horen dat ik in ieder geval geen rekening kreeg van de leenauto die ik voor een dag wel had meegekregen de laatste keer. Goh wat ben ik hier blij mee. Wat een goede service. Niets gezegd op het moment dat je aan de kant van de snelweg staat en of het wel gaat. Totaal niets van klant vriendelijkheid jegens mij als klant terwijl er overal folders liggen in de zaak over hun service richting klanten. Waar ik mij het meest aan heb gestoord is juist hun klant onvriendelijkheid en met name Arend die mij in alle gevallen heeft "geholpen".
Deze Arend heeft mij als advies heeft gegeven gewoon door te rijden ondanks het geluid wat ik hem telefonisch heb medegedeeld en wie weet wat daarbij nog meer kapot is gemaakt. En dat ik betaald heb voor het meekrijgen van een kapotte auto en ik nu dus zonder auto zit!! Oplossing is dat ze toegeven fouten hebben gemaakt en mijn auto gewoon maken of de rekening betalen van de opgelopen schade en dat is een kapotte motor, kosten ad 6.750,= en mijn eerder betaalde rekening crediteren. Verder dat ze hun excuus aanbieden voor het feit dat ze mij beschuldigen dat ik zelf mijn motor kapot heb gereden. Er staat zelf in de melding dat ik indien mogelijk door moet rijden naar dichtstbijzijnde dealer?? Zelfs dat heb ik niet gedaan en kon ik uiteindelijk ook niet doen omdat de eerste keer mijn auto na 500 meter ermee ophield. Ik vind dat mede door hun handelen mijn auto nog meer kapot is gegaan dan hij in eerste instantie was. Ik ben tenslotte naar hun toe gegaan om mijn auto te laten maken. Waarom geven ze een auto mee die volgens hun niet meer te herstellen was en waarom laten ze je in de waan dat ze het gemaakt hebben. Dus aan de ene kant is die volgens hun gemaakt en betaal ik de rekening en nu zeggen ze dat de auto al onherstelbaar beschadigd was voordat zij hem gingen maken?? Ik snap hier helemaal niets van! Nu ook nog racistische uitlatingen door een medewerker op hun eigen BMW google recensies wat ik echt zo onbegrijpelijk en ben hier echt kapot van.
Mvg Urmy
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Louis Snellers en ben uitstekend geholpen destijds in tegenstelling bij Dealer Hans Severs te Woerden die mij met een kapotte auto laat zitten.
Ervaring met Mini Countryman: Rijd nu kort in de Countryman rond. Prima auto, solide gemaakt, geen piepje geen kraakje. Verbruik tijden inrijden ruim 1:12. Verbazingwekkend ruim en rijdt bijna als een normale Mini.
Ervaring met Mini Countryman Cooper S: Een veel te duur B segmentertje met enorm hoog verbruik is ook veel te zwaar. Hij is leuk om te zien maar 8 mille te duur voor wat je krijgt.
Antwoord: Dan lijkt het me toch wel interessant om uw reden van aanschaf te mogen vernemen...
Antwoord: Wat Ilona eigenlijk bedoelt: bij de minidealer lukt het haar niet een goede deal te maken en kwam ze 8000 euro tekort.
Ervaring met Mini Countryman Cooper S chili: Een prima sturende, vlotte en praktische auto die qua uiterlijk lekker anders is. Mijn Audi Cabrio ben ik al snel vergeten.
Antwoord: 10 maanden en 18000 km verder. Deze periode heb ik probleemloos gereden. Met een complete kampeeruitrusting in de auto naar Frankrijk geweest, TOP!
De Mini Countryman S Chili in het blauw met zwarte wielen en dak bevalt mij nog steeds prima. Rijeigenschappen, degelijkheid en een gem. verbruik van 1 op 12 bij een stevige rijstijl. Kortom de leukste auto die ik tot nu toe heb gehad!
Ervaring met Mini Countryman Cooper S: Voor lange benen zijn de leren voorstoelen qua zitvlak te kort.
Ervaring met Mini Countryman: Leuke auto anders hadden we hem niet gekocht. Ben er over het algemeen wel tevreden mee. Heb hier voor een Captur gereden met veel meer luxe. Er zijn wel een aantal dingen die ik mis in de Mini.
Vind hem wel lekkerder rijden en door dat hij zwaarder is en een 1.6 motor heeft en geen 0.9 zoals in de Captur voelt het wel meer als een auto aan.
Het enige wat ik nog wil melden gaat over de grage waar ik de auto heb gekocht. Zeer vriendelijk en behulpzaam tot nadat je de auto hebt gekocht en weg bent. Mijn Captur van 2014 ingeruild op de Mini.
Tijdens de proefrit nog geen raar dingetjes tegen gekomen. Zonneklepspiegel afdek klepje was kapot. Heb ik gemeld. Pas een week of 3 later een vervangende gekregen terwijl de Minidealer hun buurman is. gekregen die ik er ook nog zelf op mocht zetten.
Ik heb gelijk een aantal punten aangehaald waar ik me nog wel aam stoorde. Achter remmen schaven alsof je remmen versleten zijn. Ze hebben daar naar gekeken maar, niet aan gedaan. De remmen waren niet versleten en dat was het dan. Het stuur stond iet uit het midden niet veel maar toch. De koppeling stokt soms bij het optrekken alsof de veren van de koppelingsplaat niet meer helemaal 100% zijn. En verder was de auto wel prima. Ze gingen helemaal niets doen. Ik had maar de extra garantie moeten kopen. Verbaasd extra garantie? We doen niets aan de auto. Ze hebben bij de Captur de multiriem moeten vervangen want hij had iets meer dan 100.000 gereden en dat kost hub 600 euro volgens de verkoper. Ik hoef hier niemand uit te leggen dat dit natuurlijk niet zo duur is. Goed, uiteindelijk mijn verlies genomen en ben naar de deur begeleid en vriendelijk met enig dwang van de verkoper maar weggegaan.
Ik weet zeker dat ik nooit meer een auto koop bij deze keten en zeker niet bij het filiaal van Fiatdealer KIEN in Veenendaal. Nu heb ik wel iets wat ik niet aan plaatsen. Als ik rem hoor ik water klotsen aan de passagiers zijde. Ik kan niet ontdekken wat het is. Moet nog onder de auto gaan kijken. Het lijkt erop alsof er water in de dorpel zit. Misschien dat iemand hier weet wat het kan zijn?
Ervaring met verkoop: Zijn vriendelijk tot dat je de auto hebt gekocht en vertrokken bent met de auto. Weet niet of het anders is als een hele dure auto zou kopen.