januari 2022

Mercedes-Benz SL (2001 - 2012)

Betrouwbaarheid

Aantal defecten per bouwjaar per auto

2,4
3,1
2,7
2,2
2,6
2,9
2,9
3,4
3,2
3,2
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001

 

Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar

2010

Bandenspanning niet op juiste waarde
39%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
13%
ernstig

2009

Bandenspanning niet op juiste waarde
31%
eenvoudig

2008

Bandenspanning niet op juiste waarde
27%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
9%
ernstig

2007

Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
15%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
11%
ernstig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
8%
ernstig

2006

Bandenspanning niet op juiste waarde
21%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
10%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Band beschadigd
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
6%
gemiddeld

2005

Bandenspanning niet op juiste waarde
25%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
12%
ernstig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig

2004

Bandenspanning niet op juiste waarde
18%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
10%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
4%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
4%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig

2003

Bandenspanning niet op juiste waarde
16%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
14%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
6%
ernstig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Band onvoldoende profiel
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
4%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Band beschadigd
2%
gemiddeld

2002

Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
18%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
16%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
7%
ernstig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Band onvoldoende profiel
5%
gemiddeld
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
4%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
2%
eenvoudig

2001

Bandenspanning niet op juiste waarde
17%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
10%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
6%
ernstig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Band onvoldoende profiel
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
3%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
AutoCoach

Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.

Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2019.

 

Info

Test

Techniek

Prijs

KM-kosten

Forum