Mercedes-Benz GLK
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2.9
2.7
3
3
3.1
3.5
3.6
3.7
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
33%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
18%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
12%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
34%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Rem- of parkeerremkabel / buitenkabel ondeugdelijk
4%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
29%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
16%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Rem- of parkeerremkabel / buitenkabel ondeugdelijk
5%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Rem- of parkeerremkabel gebroken
3%
ernstig
Band beschadigd
2%
gemiddeld
Retroreflector vertoont gebrek
2%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
2%
gemiddeld
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
24%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Rem- of parkeerremkabel / buitenkabel ondeugdelijk
4%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Rem- of parkeerremkabel gebroken
4%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
3%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
3%
ernstig
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
23%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Rem- of parkeerremkabel / buitenkabel ondeugdelijk
5%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Rem- of parkeerremkabel gebroken
3%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
2010
Bandenspanning niet op juiste waarde
18%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
7%
ernstig
Rem- of parkeerremkabel / buitenkabel ondeugdelijk
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
3%
ernstig
2009
Bandenspanning niet op juiste waarde
16%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
9%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Rem- of parkeerremkabel / buitenkabel ondeugdelijk
4%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
2008
Bandenspanning niet op juiste waarde
14%
eenvoudig
Remleiding door corrosie aangetast
13%
ernstig
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Rem- of parkeerremkabel / buitenkabel ondeugdelijk
3%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.