Mercedes-Benz CLS (2011 - 2017)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
1,9
2,9
2,6
2,1
2,8
2,6
2017
2015
2014
2013
2012
2011
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2017
Band onvoldoende profiel
35%
gemiddeld
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
39%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
10%
ernstig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
35%
eenvoudig
2013
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
18%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
18%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
16%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
15%
eenvoudig
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
29%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
15%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
12%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
21%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
13%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
6%
ernstig
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
2%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
2%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2021.