Forum Mercedes-Benz CLS (2011 - 2017)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Mercedes-Benz CLS: Constant problemen omtrent verkoolde inlaatkleppen. Ook na reiniging.
Ervaring met Mercedes-Benz CLS: Sedert juli 2013 ben ik eigenaar van een CLS Shooting Brake deze heb ik al 2 maal moetenbinnen doen wegens het in noodloop vallen, roetfilter verstopt en dit zonder enige melding. zijn er nog mensen die dit probleem hebben? Ik geen zin om alle 4 a 5 maanden langs de garage te passeren.
Antwoord: Gewoon regelmatig autostrade op en even goed gas geven als de motor warm is. Wil je niet geflitst worden geen nood... schakel even terug en rij gedurende 10 min op zo'n 3500 toeren en alle roet blaast hij uit. Doe dit 1x per maand en je hebt geen problemen, normaal met deze motor moet dit automatisch gebeuren?
Ik heb zelf een 350 cdi R klasse, het zuiveren van de roetfilter gebeurt automatisch. IK had voordien 280 cdi ook veel problemen met de roetfilter. Succes!
Ervaring met Mercedes-Benz CLS: Sedert juli 2013 ben ik eigenaar van een CLS Shooting Brake deze heb ik al 2 maal moetenbinnen doen wegens het in noodloop vallen, roetfilter verstopt en dit zonder enige melding. zijn er nog mensen die dit probleem hebben? Ik geen zin om alle 4 a 5 maanden langs de garage te passeren.
Ervaring met Mercedes-Benz CLS 350: Lekker aankleden en je hebt een top auto. Exclusief en toch ingetogen. Mercedes is gewoon trendsetter met deze auto.
4 jaren zeer tevreden eigenaar geweest van de eerste CLS. En nu weer de nieuwe die nog weer geslaagder is.
Van een zeer tevreden Mercedes rijder
Antwoord: Ik ben sedert 25 februari de ongelukkige eigenaar van deze nieuwe CLS 350 BlueEFFICIENCY. Prachtige wagen, mocht de kwaliteit hetzelfde hoge niveau halen als zijn schoonheid. Op 8 maand tijd heeft de wagen al meer dan 5 weken in de garage gestaan voor herstelling. En nog steeds is de oplossing niet gevonden. Al van bij de eerste rit (intussen 23500km op de teller) voel ik af en toe dat de motor efkes inhoudt, geen grote schokken maar toch draait de motor niet perfekt. De koppelomvormer is reeds vervangen zonder merkbaar resultaat. Nu zouden de laatste testen erop wijzen dat het iets te maken heeft met de EGR klep. Alsof dat nog niet genoeg is, waren er ook al problemen met de stuurbekrachtiging, de hoge druk pomp en het stop/start systeem.... Dit is mijn achtste nieuwe Mercedes maar zou wel eens de laatste kunnen zijn.... (met spijt in mijn hart want ik vind het voor het overige een prachtwagen !)
Na 5 jaar tevredenheid met de vorige CLS is deze echt een teleurstelling.
Wat het verbruik betreft kom ik wel in de buurt van de fabrieksopgave. En bij constante snelheid aan 100 km blijf ik ver beneden het verbruik van 7,5 l/100 km die hier in de test opgegeven wordt
Antwoord: Dat klinkt bekend! Ik heb ruim 5 jaar een CLS 500 gereden. De fijnste auto ooit. Daarna een jaartje E-Coupe. Ook niets mis mee maar sinds mei 2015 weer de trotse eigenaar van een CLS 350 uit 2011.
Helaas vanaf dag 1 merkte ik dat er veel meer uit de auto te halen was. Zonder er precies de vinger er op te kunnen leggen is de auto maar liefst 5x terug geweest naar de dealer.
Pas bij het laatste garagebezoek is er m.i. serieus naar het probleem gekeken en bleken de kleppen extreem vervuild, en dat bij 60.000km. Deze zijn schoongemaakt (gestraald) en het probleem was opgelost!
Helaas was de blijdschap van korte duur: na nog geen maand is het probleem weer terug. De auto rijdt weer 'bagger', houdt in, stottert, mist vermogen en het verbruik schiet weer omhoog. Vorige week een mail gestuurd naar de dealer maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Moet ergens een structurele fout zitten in de verbranding of zo. Maar ja, ik ben geen monteur. Hoop dat het nog goed gaat komen...
Antwoord: Hallo, ik heb verduveld hetzelfde probleem, al diverse NOx sensoren vervangen maar het probleem blijft terugkomen. Om gek van te worden en de specialist, waar ik inmiddels al 10x ben geweest, weet het ook niet meer. Is het bij jou inmiddels verholpen of heb je het lel de deur uit geschopt?
Antwoord: Zijn er dan zo veel problemen met dit model motorblok? Ik overweeg om hier 20 duizend euro ervoor te betalen in ocasie staat natuurlijk, bij een handelaar met kilometers die niet boven de 150 000 uitschieten.
Ervaring met Mercedes-Benz CLS 250 cdi: In de elektronica i.c.m. rij, spoor assistent en luchtvering zitten software storingen