Forum Mercedes-Benz C-Klasse (2007 - 2013)
Reacties van eigenaren
Antwoord: C350 CDI 2012 met slechts 36.000 kilometer. Staat, na een prijzige onderhoudsbeurt weer in de garage omdat er waarschuwingen verschenen over een kapotte ABS en lage bandenspanning. Twee kapotte, elektronische elementen, zo werd mij zojuist verteld. Duurt een paar dagen want ze moeten besteld worden. Hoe dat kan? Niemand weet het. Mercedes betaalt de onderdelen. Maar, mijn vertrouwen in Mercedes is weg. Vlak na aankoop (nieuw) vielen de turbo':s ineens uit waardoor de auto niet meer vooruit te branden was. Oorzaak: een kapotte pakking. Wanneer je betaalt voor een kwaliteitsauto maar er binnen 4 jaar 2 ernstige storingen zijn (gelukkig was ik in de buurt van een garage) zou ik een ieder aanraden een Volvo te kopen. Mercedes is duur en heeft te veel mankementen. Ik vrees alweer voor een volgende keer dat zich kuren voordoen. Een dure rot auto.
Antwoord: Ellende duurt voort. Alarmlampje motor. Noodloop. Bij de garage (reset) kan men niets vinden. Stationair klinkt de auto als een oude tractor. Durf er nauwelijks nog mee op stap want bijna iedere rit gaat er iets mis. Nogmaals: koop een Volvo.
Antwoord: Heb een C-klasse 1.8K gehad van 1e eigenaar. 83.000 km gelopen. Auto heeft altijd een z.g. 2 minuten storing gehad. Eerst 2 min. warmdraaien: de hele dag geen probleem. "eerste 2 minuten" bij inschakelen in de D-stand, staat/stond de auto te stampen. 3 x LM meter vervangen. Variabele kleptiming vernieuwd, nieuwe ketting etc. Storing niet te vinden. Nooit meer een Ster.
Ervaring met Mercedes-Benz C-Klasse Cdi 200: Koop een Mercedes en zodra je een probleem hebt sta je nergens. Bij mij werden de remschijven vooraan vervangen op 56.000km. Met de nieuwe remschijven legde ik 90.000km af. Dwz dat ik meer dan 34000km meer aflegde dan bij het eerste stel. Contact met de klantendienst naar aanleiding van problemen bij een servicepunt waar de auto onderhouden werd. Er werden mij herstellingen voorgesteld die later bij nazicht in een merkgarage van Mercedes door de technieker werd tegengesproken. Uit navraag bij enkele onafhankelijk en merkdealers van Mercedes verneem ik overal dat het uitzonderlijk snel is dat de remschijven vervangen werden. Ik rijd al 42 jaar met diverse auto's aan een zeer normale defensieve rijstijl, ik rijd hoofdzakelijk in dezelfde omgeving en met dezelfde belasting.
Uit de diverse contacten met de klantendienst krijgt ik de volgende uitleg. De klantendienst zegt dat alle servicepunten en merkgarages op zelfstandige basis werken, en ook juridisch onafhankelijk zijn. Remschijven zijn slijtage gevoelige onderdelen en uit contact met het servicepunt blijft men erop vertrouwen dat de werken ook uitgevoerd werden. Men spreekt zich niet uit over het feit dat twee technici elkaar tegenspreken. Bij het servicepunt beweerde men dat de herstellingen dringend en noodzakelijk waren, bij de merkgarage stelde men vast dat een bepaalde herstelling, die moest uitgevoerd worden, totaal overbodig was gezien er geen schade aan de ophanging te bespeuren viel.
Deze stugge houding van de klantendienst zorgde ervoor dat ik zelf een derde onafhankelijke dealer heb gecontacteerd. Ook daar werd bevestigd dat het vermoeden bestond dat de voorste remschijven nooit vervangen werden gezien beiden nu een bijna een identieke slijtage vertoonden.
Bij wie kan je dan terecht als je een probleem hebt met 1 van beiden? Waarvoor dient de klantendienst van Mercedes eigenlijk? Enkel om een NEEN verkoop te doen naar de klant? Heb zelf mogen ervaren dat men als klant geen enkele medewerking krijgt, maar men tracht de oorzaak van het probleem in je eigen schoenen te schuiven door te beweren dat het aan mijn rijstijl zou liggen.
De klantendienst van Mercedes is nooit bereidt geweest om zelf mijn auto te laten nazien door een deskundige of andere garage. Hoe weet ik nu wie ik moet vertrouwen, het servicepunt of de merkgarage. Maar ja dan moeten ze iemand met de vinger wijzen en dan zal men dus nooit doen want dan brengt men de Ster van Mercedes in diskrediet.
Ook blijken de prijzen voor het vervangen van de remschijven en remblokken tussen het servicepunt en de merkgarage nogal te verschillen. Ook daar kan je dus best opletten en eerst bij de diverse plaatsen een offerte laten opstellen.
Ondanks alles blijft het fijne wagen om mee te rijden zolang er maar geen probleem ontstaat.
Ervaring met Mercedes-Benz C-Klasse CDI 180 Estate: Ik ben een rustige en meestal tevreden Mercedes rijder, maar heb erg veel pech met deze auto. Binnen garantie. trillende auto, vliegwiel vernieuwd. Ook binnen garantie cruise control hapert, duurde 1 jaar voordat storing gevonden was, Garantie verlengd. Enkele maanden geleden deurslot kapot. Rubber achteras vervangen. En nu als klap op de vuurpijl op 1ste vakantiedag motor in gort. Wrsch. defecte injector met als gevolg gat in zuiger enz. Loopt in de duizenden Eero's. Misschien krijg ik coulance, anders ben ik er goed ziek van. Als de auto rijdt heerlijk maar owee, hoelang? Kent iemand dit probleem met injectoren van motorblok CM651 in 2010?
Antwoord: Nee dat probleem ken ik niet, maar wel het volgende probleem: bij 90.000 km distrubutieketting en tandwielen moeten vervangen (2.500 euro). Nu start hij wel en dan weer niet, helaas geen foutmelding niet te vinden bij dealer. Denk dat ik maar weer een Opel koop.
Ervaring met Mercedes-Benz C-Klasse C220 CDi: Voor eens en voor altijd bewezen wat mij betreft: das beste oder nichts! Deze Mercedes is nu al 163.000 km lang een uiterst comfortabele en vooral betrouwbare reisgenoot. Buiten de vervanging van een enkel lampje en regulier onderhoud nog nooit iets mee gehad. Gaat voor mij de geschiedenis in als mijn beste auto ooit!
Ervaring met Mercedes-Benz C-Klasse 180 cdi: Auto nu een paar weken in bezit, wat een fantastische auto. Wegligging, geluid binnen uitstraling, etc. wat fijn. Bedankt garage Wust Dordrecht.
Ervaring met onderhoud: Bij aflevering 2 nieuwe banden, remschijven voor en remschoenen, volledige grote beurt, gewoon top.
Ervaring met Mercedes-Benz C-Klasse C180 cgi: Wij tobben ons rot met onze auto. Motor is inmiddels al 3x uit elkaar geweest en dat voor een auto die 4 jaar oud is! Dit hadden wij niet verwacht.
Mijn buurman heeft ook problemen met dezelfde auto. Ook motorisch niet in orde. Distributieriem vervangen, kop gevlakt etc. Mijn oordeel is dan ook: een te lichte moter die te hard is opgefokt. Wij zijn een stel, al iets op leeftijd, die normaal met de auto omgaan. Voor zo'n dure auto had ik dit niet verwacht. Wij zijn zwaar teleur gesteld, zijn er meer mensen met deze problemen?
Ervaring met Mercedes-Benz C-Klasse 180 kompressor: Let op elektronicaproblemen en storingen in schakelaar automatische airco, tevens zwaarlopende kachelventilator waardoor genoemde schakelaar het begeeft. Kosten: kleine 900 euro.
Ervaring met onderhoud: Bij de opmerkingen over verkoop is volgens mij genoeg te vinden dat toekomstige kopers moeten weten hoe Rutchen met zijn klanten omspringt en hoe ze zich verschuilen achter de importeur. Ze voelen zich totaal niet gehouden aan de Wet Produktaansprakelijkheid dus beste lezer: doe er Uw voordeel mee!
Ervaring met Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avangarde: Ben sinds 2015 in het bezit van deze Mercedes. Heb deze gekocht zonder garantie, dit was voor mij een goede keuze want de eerste maanden geen problemen en zeer te vreden over deze auto.
Tot voor 2 maanden terug, toen kreeg ik problemen de verlichting van de kilometerteller, deze begon te knipperen en dn weer constant branden. Daarna het oliecontrole lampje die begon te happeren, dan brand ie wel dan weer niet.
Vervolgens gaat de knop bij armconsole waar je de radio/navigatie mee bediend kapot.
Het draaien reageert 'ie niet op maar de zijdelingse bewegingen werkt nog wel.
En daarna problemen met contact, bij het draaien van contactsleuten reageert de startmotor vervolgens niet en pas na 2 of 3 keer dat de startmotor wel reageert.
En alsof dat nog niet genoeg is begint nu de kachel ook al te happeren, dit zijn allemaal electrische problemen.
Zijn hiermee naar de dealer geweest en de reparatie van radio/navigatieknop en dashbord gebeuren gaat 1.400 euro kosten en het contactsleutelprobleem hadden ze 1 keer een storing van uitgelezen terwijl dit veel vaker gebeurd was.
Mijn vraag is aan jullie, zijn er mensen die ook veel electrische problemen hebben met dit type Mercedes, zoja weet iemand hier een oplossing voor?
Ervaring met verkoop: Verkoop is niets mis mee, goeie zaak keuze uit allerlei exclusieve, mooie auto's met weinig kilometers.