Mercedes-Benz C-Klasse (2007 - 2013)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2.6
2.7
3
3.3
3.5
3.9
4
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
22%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
19%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
13%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
7%
ernstig
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
2%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
1%
ernstig
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
1%
ernstig
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
22%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
16%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
12%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
2%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
2%
gemiddeld
Bandenspanning op 1 as niet gelijk
2%
eenvoudig
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
22%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Remleiding door corrosie aangetast
5%
ernstig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
2%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
2%
gemiddeld
2010
Bandenspanning niet op juiste waarde
18%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Stadslicht werkt niet (goed)
6%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
6%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Achterlicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
2009
Bandenspanning niet op juiste waarde
15%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
8%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Stadslicht werkt niet (goed)
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Achterlicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Roestschade subframe
3%
ernstig
2008
Bandenspanning niet op juiste waarde
12%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
8%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
4%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Achterlicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
2007
Bandenspanning niet op juiste waarde
12%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
5%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
3%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.