Forum Mazda CX-7
Reacties van eigenaren
'12
1
bouwjaar
jaar in bezit
67k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
8
'08
3
bouwjaar
jaar in bezit
79k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
8
Motor
8
Naam: M. J. Visser, datum : 25 maart 2012
Ervaring met Mazda CX-7 2.3 exectuive: Prima auto op de autoweg, maar in de bergen waardeloos. Koppeling kan de pk's niet aan. Koppeling stuk bij 75.000 km! Mazda hulp gebeld, die mij niet kwamen helpen in Oostenrijk ofschoon ik de pechonderweg kaart bij me had en die nog 1,5 jaar geldig was. Onbeschoft gewoon!
Verlengde garantie van 5 jaar in totaal, maar de koppeling valt er natuurlijk weer niet onder. Alsof dit geen essentieel onderdeel van de auto is.
Ervaring met Mazda CX-7 2.3 exectuive: Prima auto op de autoweg, maar in de bergen waardeloos. Koppeling kan de pk's niet aan. Koppeling stuk bij 75.000 km! Mazda hulp gebeld, die mij niet kwamen helpen in Oostenrijk ofschoon ik de pechonderweg kaart bij me had en die nog 1,5 jaar geldig was. Onbeschoft gewoon!
Verlengde garantie van 5 jaar in totaal, maar de koppeling valt er natuurlijk weer niet onder. Alsof dit geen essentieel onderdeel van de auto is.
Reactie van: Anitarenes, datum: 24 oktober 2012
Antwoord: Ik heb mijn CX7 nu 5 jaar, en we rijden er (minstens) 2 maal per jaar mee naar Oostenrijk en Zwitserland. Nu 90.000 km verder en nog geen kapotte koppeling hoor. Misschien toch je rijstijl?
(overigens, hier wel andere zaken kapot, waaaronder een kapot tussen-dif. Kosten: 2500 euro, importeur vind een coulance regeling niet nodig, hoewel dit onderdeel nooit (dus ook niet na 10 jaar) kapot had mogen gaan. Wat dat betreft, service importeur is niet al te best.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
26k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
7
Naam: P. Florentinus, datum : 31 augustus 2011
Ervaring met Mazda CX-7 2.3 DISI GT-L: Een ideale auto voor mensen die het comfort van een SUV willen, maar de praktische kant van een stationwagon willen.
Let wel op: het verbruik is aan de hogte kant vwb de benzine uitvoering 1 op 10 is een gemiddelde met veel stadse kilometers (verhouding = 60/40).
Ervaring met Mazda CX-7 2.3 DISI GT-L: Een ideale auto voor mensen die het comfort van een SUV willen, maar de praktische kant van een stationwagon willen.
Let wel op: het verbruik is aan de hogte kant vwb de benzine uitvoering 1 op 10 is een gemiddelde met veel stadse kilometers (verhouding = 60/40).
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
12k
km
diesel
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
8
Naam: Bamo69, datum : 6 maart 2011
Ervaring met Mazda CX-7 2,2 cid: Prima auto. Had hiervoor een Mitshibusi Outlander 2.2 In vergelijking is Mazda qua prijs/kwaliteit veel beter. Met name dieselverbruik scheelt ca 15% en dat is bij 30.000 km/jr zo'n 300 liter!
Ervaring met onderhoud: Let op de airco. Deze kan snel verstopt raken. Hoort onder garantie.
Ervaring met Mazda CX-7 2,2 cid: Prima auto. Had hiervoor een Mitshibusi Outlander 2.2 In vergelijking is Mazda qua prijs/kwaliteit veel beter. Met name dieselverbruik scheelt ca 15% en dat is bij 30.000 km/jr zo'n 300 liter!
Ervaring met onderhoud: Let op de airco. Deze kan snel verstopt raken. Hoort onder garantie.
'07
2
bouwjaar
jaar in bezit
43k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: Menslp400, datum : 14 december 2010
Ervaring met Mazda CX-7 2.2disi gt: Parkeersensoren nemen, auto voelt erg groot met inparkeren.
Verbruik hoog 1:6.5
Als je contactkaart het slecht doet, vervang dan de batterij direct, dan doet alles het weer perfect.
Ervaring met Mazda CX-7 2.2disi gt: Parkeersensoren nemen, auto voelt erg groot met inparkeren.
Verbruik hoog 1:6.5
Als je contactkaart het slecht doet, vervang dan de batterij direct, dan doet alles het weer perfect.
Reactie van: Bamo69, datum: 12 augustus 2011
Antwoord: Verbruik 1:6,5?
Dan is er echt iets niet goed afgesteld. Mijn verbruik is 1:12,5
'09
1
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
6
Motor
8
Naam: Pazzaat, datum : 20 oktober 2009
Ervaring met Mazda CX-7: De gefacelifte CX-7 heeft in benzine-uitvoering een fors hogere
prijs dan daarvoor. Waarschijnlijk omdat er in Nederland alleen
een luxe versie leverbaar is.
Dat in deze test de prijs als pluspunt wordt genoemd, zal dan
alleen voor de diesel gelden, neem ik aan. Een en ander had wel
even vermeld mogen worden.
Ervaring met Mazda CX-7: De gefacelifte CX-7 heeft in benzine-uitvoering een fors hogere
prijs dan daarvoor. Waarschijnlijk omdat er in Nederland alleen
een luxe versie leverbaar is.
Dat in deze test de prijs als pluspunt wordt genoemd, zal dan
alleen voor de diesel gelden, neem ik aan. Een en ander had wel
even vermeld mogen worden.
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
3k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
9
Motor
9
Naam: Siaab, datum : 5 november 2007
Ervaring met Mazda CX-7 Executive: Neem de duurste uitvoering. De meerprijs van 4.500 euro is het allemaal waard.
Ervaring met Mazda CX-7 Executive: Neem de duurste uitvoering. De meerprijs van 4.500 euro is het allemaal waard.
Ervaring met Mazda CX-7 2.3 DISI executive: Mijn CX7 heb ik gekocht met 62.000 km op de teller. Nu heb ik 5.000 km gereden en ben zeer tevreden over de auto.
Het verbruik: Bij rustig rijden 110 tm 120 op de cruise controle 1:11 tot 1 op 12. Ga je harde dan is het maar zo 1:8 a 1:9. Je hebt dus de keus, lekker sportief rijden = duur en rustig is minder duur.
Ik heb er een trekhaak op laten zetten voor de zomer ritten naar Frankrijk met de caravan. Goed doorgereden. De langste stukken 110 gereden en dan is het wel schikken wanneer je ziet dat 1:7 gereden wordt.
Comfort: Het zit tussen onze andere auto een Grand Vitara 2006 in en mijn zakelijke auto een Golf GTI 2010. Voldoende comfort, maar niet te slap, niet te scherp maar niet indirect. Een prima compromis.
Door de elektrisch verstelbare stoelen kan je echt een perfecte zit vinden. Je kan zelfs zo zitten dat het lijkt alof je je in een kuipje zit, maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Door de zeer schuine voorruit is het zicht naar links wel iets minder.