Forum Mazda 6 SportBreak (2002 - 2008)
Reacties van eigenaren
'08
5
bouwjaar
jaar in bezit
235k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
5
Motor
6
Reactie van: Voyager1300, datum: 14 december 2019
Antwoord: Dat hoor ik zo vaak dat ze veel olie verbruiken. Ik snap niet hoe ze er bij komen. Ik heb een Mazda6 van 2003 met 1.8 motor en heb er nu 289.000 km mee gereden en neemt tussen de beurten in nagenoeg geen of heel weinig olie.
Waar ik me aan erger is de roest op de achter spatschermen en die van de dorpels, maar hey dat is ook zo'n domme constructie (uit het Ford tijdperk over gehouden). Want wie ponst er nu gaten in een dorpel en plaatst daar een stuk niet afsluitend rubber over heen? Dan vraag je er om. Ik heb dat trouwens gewoon opgelost door er een strip ijzer over heen te lassen.
'05
2
bouwjaar
jaar in bezit
221k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
8
Naam: Ronald. Arkel, datum : 31 oktober 2018
Ervaring met Mazda 6 SportBreak 2.0 svr: Heerlijke auto en zeer ruim.
Ervaring met Mazda 6 SportBreak 2.0 svr: Heerlijke auto en zeer ruim.
'03
1
bouwjaar
jaar in bezit
178k
km
benzine
Betrouwbaarheid
1
Comfort
1
Motor
1
Naam: Robmulderbo, datum : 10 februari 2018
Ervaring met Mazda 6 SportBreak Se:
Ervaring met verkoop: Ga een deur verder
Ervaring met Mazda 6 SportBreak Se:
Ervaring met verkoop: Ga een deur verder
'06
1
bouwjaar
jaar in bezit
198k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
8
Motor
3
Naam: Maartenvlasblom, datum : 4 december 2016
Ervaring met Mazda 6 SportBreak: Mooie auto en de rij-ervaring is opzich prima. Wel een rammeltje in het dashboard.
Verder is dit type gevoelig voor roest in de wielkasten achterin, tijdens aankoop was er niks te zien maar nu zie je al aardig wat bobbeltjes tevoorschijn komen. Hebben heel veel zessen last van.
Verder is mijn 6 een echt olieboot, heeft al tientallen liters olie gepakt en dit heeft ook vervelende gevolgen (motorstoringslampje dat gaat branden, lambdasonde die in de war gaat)
Erg jammer, want de auto is een fijne machine om te rijden en ziet er voor zijn 10 jarige leeftijd nog erg mooi uit.
Ervaring met onderhoud: Mijn lokale garage heeft me altijd zeer goed geholpen met de problemen, ik ga nooit meer naar de dealer want die rekenen zelfs 40 euro om even uit te lezen terwijl mijn lokale garage dit altijd gratis doet!
Ervaring met Mazda 6 SportBreak: Mooie auto en de rij-ervaring is opzich prima. Wel een rammeltje in het dashboard.
Verder is dit type gevoelig voor roest in de wielkasten achterin, tijdens aankoop was er niks te zien maar nu zie je al aardig wat bobbeltjes tevoorschijn komen. Hebben heel veel zessen last van.
Verder is mijn 6 een echt olieboot, heeft al tientallen liters olie gepakt en dit heeft ook vervelende gevolgen (motorstoringslampje dat gaat branden, lambdasonde die in de war gaat)
Erg jammer, want de auto is een fijne machine om te rijden en ziet er voor zijn 10 jarige leeftijd nog erg mooi uit.
Ervaring met onderhoud: Mijn lokale garage heeft me altijd zeer goed geholpen met de problemen, ik ga nooit meer naar de dealer want die rekenen zelfs 40 euro om even uit te lezen terwijl mijn lokale garage dit altijd gratis doet!
'03
1
bouwjaar
jaar in bezit
240k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
8
Naam: Info, datum : 6 april 2016
Ervaring met Mazda 6 SportBreak 1.8: Prima rijdende auto. Maar helaas beide dorpels over 1 meter lengte volledig opengeroest. Binnen 1 jaar tijd.
Ervaring met Mazda 6 SportBreak 1.8: Prima rijdende auto. Maar helaas beide dorpels over 1 meter lengte volledig opengeroest. Binnen 1 jaar tijd.
'07
9
bouwjaar
jaar in bezit
102k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: Bendit67, datum : 21 februari 2016
Ervaring met Mazda 6 SportBreak 2.0 automaat: Prima auto. Nooit problemen mee gehad. Fantastische wegligging. Heerlijke reiswagen.
Ervaring met Mazda 6 SportBreak 2.0 automaat: Prima auto. Nooit problemen mee gehad. Fantastische wegligging. Heerlijke reiswagen.
'05
3
bouwjaar
jaar in bezit
302k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
7
Motor
9
Naam: Freworld, datum : 7 december 2015
Ervaring met Mazda 6 SportBreak 2.0 citd: Gekocht met ca. 160.000 km en nu bijna 3 jr verder staat de teller op 302.000 km. Tot nu toe geen problemen of mankementen cq dure reparaties. Het ding blijft maar doorgaan.
Voor een auto van dit kaliber is een gemiddeld verbruik van 1:17,5 netjes te noemen zonder op eieren te rijden. Goed onderhoud is belangrijk, verwijder elke 80.000 km de carterpan en maak oliezeef etc. schoon, voorkomt veel ellende.
Verder een fijne kikometervreter voor de sportief ingestelde rijder.
Ervaring met onderhoud: Beurten op tijd uitvoeren en goede olie gebruiken. Af en toe de carterpan er onderuit halen en reinigen voorkomt een drooglopende oliepomp en erger. Schokdempers onlangs vervangen door Nipparts dempers. Foute keuze, spijkerhard en bevallen zeer slecht. Komen nu of Bilstein of Monroe's onder.
Ervaring met Mazda 6 SportBreak 2.0 citd: Gekocht met ca. 160.000 km en nu bijna 3 jr verder staat de teller op 302.000 km. Tot nu toe geen problemen of mankementen cq dure reparaties. Het ding blijft maar doorgaan.
Voor een auto van dit kaliber is een gemiddeld verbruik van 1:17,5 netjes te noemen zonder op eieren te rijden. Goed onderhoud is belangrijk, verwijder elke 80.000 km de carterpan en maak oliezeef etc. schoon, voorkomt veel ellende.
Verder een fijne kikometervreter voor de sportief ingestelde rijder.
Ervaring met onderhoud: Beurten op tijd uitvoeren en goede olie gebruiken. Af en toe de carterpan er onderuit halen en reinigen voorkomt een drooglopende oliepomp en erger. Schokdempers onlangs vervangen door Nipparts dempers. Foute keuze, spijkerhard en bevallen zeer slecht. Komen nu of Bilstein of Monroe's onder.
Ervaring met Mazda 6 SportBreak 1.8: Deze auto is enorm gevoelig voor roest. Echt enorm. Verder zijn de remklauwen een terugkomend probleem. En als laatste: ze gebruiken nogal een slok olie door een constructiefout. Maar neemt niet weg dat ze goed rijden en eigenlijk altijd starten. Heb zelf de auto gereden 120.000 km nu en afscheid moeten nemen vanwege de roest hij was niet meer door de keuring te krijgen.