Lexus LS (2007 - 2017)
Lexus LS 600h gepresenteerd op Autoshow van New York
Het Lexus Hybrid Drive aandrijfsysteem in de LS 600h borduurt voort op de technologie van de RX 400h en de GS 450h; het combineert de nieuwe 5,0 liter V8 benzinemotor met grote en krachtige elektromotoren en een speciaal ontwikkeld accupakket met een groot vermogen. Deze geavanceerde combinatie biedt de LS 600h een ongeevenaarde balans tussen milieuvriendelijkheid en vermogen, en zorgt voor een gecombineerd piekvermogen van meer dan 320 kW (435 pk).
Om deze immense kracht over te brengen naar de wielen, wordt een nieuwe mechanische vierwielaandrijving toegepast voor een stabiel rijgedrag. De Lexus LS 600h is ook voorzien van een nieuw ontwikkelde elektronisch gestuurde, continu variabele transmissie (E-CVT) die zowel volautomatisch als met de hand te bedienen is.
Het Lexus Hybrid Drive systeem in de LS 600h is het meest geavanceerde benzine-elektrische hybridesysteem in de autoindustrie op dit moment. Het levert evenveel kracht en even goede prestaties als moderne 12-cilindermotoren, maar springt van alle auto's in de V8-klasse het spaarzaamst met de brandstof om.
Dankzij de hybrideaandrijving is de productie van geluid en trillingen sterk gereduceerd en stelt de Lexus LS 600h een nieuwe norm in geruisloosheid in de klasse van prestigieuze luxe sedans. Voor de handhaving van de intens diepe stilte in de LS 600h zijn zelfs de hulpmotoren en schakelaars opnieuw ontwikkeld. Als gevolg van de nauwgezette ontwikkeling en metingen van geluid, trilling en overbrenging is de hybride LS 600h een van stilste autos ooit gebouwd.