Forum Land Rover Freelander
Reacties van eigenaren
Ervaring met Land Rover Freelander 1.8i: Is de eerste keer Freelander en wel de laatste keer. Heb al nog geen 2 jaar in bezit al veel te veel kosten aan gehad en ben nu zat. Ik ga over naar een betrouwbaar auto, denk dat het een Audi of een Volvo gaat worden. Ik wens de rest een pech jaren toe ...
Ervaring met verkoop: Nee, heb daar nu geen tijd voor....
Ervaring met Land Rover Freelander 1.8 Savannah: Hebben deze auto nog geen twee jaar en de onkosten rijsen de pan uit. Kapotte waterpomp, druklagers van de koppeling vervangen, lekke kopppakking en nu ook nog weer een kapotte brandstofpomp. Waar is het einde? Auto gekocht met weinig kilometers en zag er tiptop uit. Zelf ook altijd zuinig op geweest. Zijn er nu helemaal klaar mee en willen graag een andere kopen.
Ervaring met verkoop: Service bij aankoop was goed, na aankoop niet echt fantastisch.
Ervaring met Land Rover Freelander 1.8 4 deurs: Preventief onderhoud! Ik heb een jaar geleden een Freelander gekocht van 8 jaar oud met 120.000 KM op de teller (Landrover-garden). Eerste beurt bij De Reefhorst leverde 2 A4tjes op met onderhoudspunten. Heb alles laten doen, kostte me 2.000 euro voor deze 8 jaar oude auto. Resultaat: Aato is in perfecte staat en stelt ons nooit teleur. Betrouwbaarheid hoog. 45 graden in Toscane of - 20 in Oostenrijk.
Ervaring met Land Rover Freelander 1.8XE: De Freelander heeft nu 245.000 km gelopen.
De motor is compleet door kimman Amsterdam (Dec 2005) vervangen voor 5500 Euro. Kimman is een dealer waar je maar beter niet in zee mee kan gaan. Garantie NEE, service slecht.
Bij het vervangen van de motor zijn er fouten gemaakt bij de montage, volgens Landrover Romijn. Bussen van de dynamo niet gemonteerd, bouten van de versnellingsbak niet goed vastgezet, lambdasensor scheef in het uitlaatspruitstuk gedraaid. Waardoor de dynamo moet worden vervangen (450 Euro), uitlaatspruitstuk vervangen( 550 Euro)
Kimman Amsterdam (Dennis de Werk) reageert niet op klachten en of heeft het te druk (met WERK)
Klachten hierover nu gedeponeerd bij Landrover Nederland.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Was van plan om een nieuwe Freelander 2 diesel te kopen,maar door deze zeer slechte ervaring,ben ik toch maar eens gaan kijken naar een andere 4x4 auto.
Antwoord: Klantvriendelijkheid management is beneden alle peil. Ivm computersysteem dat klaarblijkelijk niet up to date was is de verkeerde extra sleutel besteld. Magazijn was behulpzaam en bestelde nieuwe (goede) sleutel en toen kwam de baas om de hoek kijken. Resultaat klant wordt uitgemaakt voor leugenaar en kan vertrekken met verkeerd bestelde sleutel waarvoor een bedrag van 150 euro betaald is. Fantastisch. Uiteindelijk lag de goed bestelde sleutel ook klaar, conform aktie magazijn door hen besteld, maar die kreeg ik alleen mee als ik nog eens 150 euro betaalde. Klap op de vuurpijl was dat ik hoorde dat de factuur voor de tweede (goede) sleutel ook klaar lag. Ik zoek wel een ander adres. Ook op basis van eerdere ervaringen (sinds 2000) en deze laatste gebeurtenis ben ik van mening dat de handelswijze van Romeijn afbreuk doet aan het kwalitatief hoogwaardige produkt dat zij (proberen te) vekopen.
Antwoord: Het erge is dat het ze geen bal uitmaakt, al die LandRover dealers zijn koekenbakkers. Hilversum, amsterdam, heemskerk. Je hoort niks anders dan klachten.
Antwoord: Wat een rare firma. Vanmiddag de Evoque bekeken en daarbij een half uur lang volledig genegeerd door twee verkopers die met dezelfde klant in gesprek waren. Een half uur lang! Bovendien was er nog een klant in de (overigens vreselijk ongezellige) zaak. Wij hebben beiden maar de tent verlaten. Misschien wordt het wel een Evoque, maar zeker niet bij Romijn!
Ervaring met Land Rover Freelander 1.8: Niet kopen
Ervaring met verkoop: Neit kopen
Ervaring met Land Rover Freelander 1.8: Het is echt een super auto, maar voordat je hem koopt zou ik even laten natrekken of hij alle updates heeft gehad voor het motorsysteem. Dat is te controleren door de dealer te bellen en de laatste 6 cijfers door te geven van het chassisnummer.
Ervaring met verkoop: Let op het koelwater dat het geen maionaise lijikt
Ervaring met onderhoud: Perfecte service, zowel telefonisch als persoonlijk. Beter dan doorsne Land Rover dealer.
Ervaring met Land Rover Freelander 2: Ik vind de wagen behoorlijk veel storingen
hebbben, wat ik niet verwacht van een wagen in deze prijsklasse.
Ervaring met onderhoud: Dit gebeurd perfect en word ook na de juiste kilometers uitgevoerd.