Forum Land Rover Freelander
Reacties van eigenaren
'99
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
'04
6
bouwjaar
jaar in bezit
105k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
7
Motor
5
Naam: Derkvanderwijk, datum : 19 augustus 2010
Ervaring met Land Rover Freelander TD4 SE: De auto heeft standaard geen underbody coating. Een Dinitrol-behandelig is aan te raden.
Ervaring met Land Rover Freelander TD4 SE: De auto heeft standaard geen underbody coating. Een Dinitrol-behandelig is aan te raden.
'00
1
bouwjaar
jaar in bezit
120k
km
benzine
Betrouwbaarheid
1
Comfort
6
Motor
5
Naam: ZImage, datum : 11 maart 2010
Ervaring met Land Rover Freelander 1.8i: Aandachtspunten:
1. Motor (koppakking/koelvloeistof lekkage)
2. Viscose/Tussenbak
Let op: 1.8. benzine motor heeft meerdere design fouten die met diverse modificaties zijn.
Ervaring met Land Rover Freelander 1.8i: Aandachtspunten:
1. Motor (koppakking/koelvloeistof lekkage)
2. Viscose/Tussenbak
Let op: 1.8. benzine motor heeft meerdere design fouten die met diverse modificaties zijn.
'04
2
bouwjaar
jaar in bezit
128k
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
8
Naam: Ceestrommel, datum : 14 februari 2010
Ervaring met Land Rover Freelander 112 PK: Auto doet het perfect op gladde (sneeuw) wegen en blijft met winterbanden gaan. Rijd zuinig gemiddeld 1:13. Na tuning van 112 naar 140 pk is het een monster. Blijft trekken in lage toeren. Ideaal voor het trekken van aanhangwagen of caravan Is een tweezitter en daardoor niet duur in belasting en volop ruimte tijdens vakanties. Zit op lange afstanden perfect en je hebt door zijn hoogte overzicht. Nadeel is de koppeling bij extreme kou en hoogte. Is alsof er drukverlies optreedt. Hierdoor opletten met schakelen en diep vrij trappen.
Ervaring met verkoop: Maak een ruime proefrit om aan de auto te wennen, zeker als je geen vierwieldrive gewend bent. Let op of het dieselfilter wel eens is vervangen. (zit bij rechter achterwiel) Is een lastige klus maar noodzakelijk voor behoud brandstof-systeem. Door de vierwieldrive meer kans op lekkage punten. Bekijk deze goed na een lange proefrit.
Ervaring met onderhoud: Door het zelf onderhouden met behulp van familie in de autobranche wordt elk opgetreden en te verwachten gebrek direct aangepakt en zodoende de auto ten alle tijden in prima conditie. Door de vierwieldrive is de kans op aandrijvingsproblemen groter als bij een tweewieldrive.
Ervaring met Land Rover Freelander 112 PK: Auto doet het perfect op gladde (sneeuw) wegen en blijft met winterbanden gaan. Rijd zuinig gemiddeld 1:13. Na tuning van 112 naar 140 pk is het een monster. Blijft trekken in lage toeren. Ideaal voor het trekken van aanhangwagen of caravan Is een tweezitter en daardoor niet duur in belasting en volop ruimte tijdens vakanties. Zit op lange afstanden perfect en je hebt door zijn hoogte overzicht. Nadeel is de koppeling bij extreme kou en hoogte. Is alsof er drukverlies optreedt. Hierdoor opletten met schakelen en diep vrij trappen.
Ervaring met verkoop: Maak een ruime proefrit om aan de auto te wennen, zeker als je geen vierwieldrive gewend bent. Let op of het dieselfilter wel eens is vervangen. (zit bij rechter achterwiel) Is een lastige klus maar noodzakelijk voor behoud brandstof-systeem. Door de vierwieldrive meer kans op lekkage punten. Bekijk deze goed na een lange proefrit.
Ervaring met onderhoud: Door het zelf onderhouden met behulp van familie in de autobranche wordt elk opgetreden en te verwachten gebrek direct aangepakt en zodoende de auto ten alle tijden in prima conditie. Door de vierwieldrive is de kans op aandrijvingsproblemen groter als bij een tweewieldrive.
'05
1
bouwjaar
jaar in bezit
175k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
7
Naam: F. Arendsen2, datum : 10 januari 2010
Ervaring met Land Rover Freelander Td4 commercial:
Ervaring met verkoop: Slang stuurbekrachtiging was "vierkant", werd ivm garantie vervangen.
Ervaring met onderhoud: Autor REGA uit Ede, Landroverspecialist
Ervaring met Land Rover Freelander Td4 commercial:
Ervaring met verkoop: Slang stuurbekrachtiging was "vierkant", werd ivm garantie vervangen.
Ervaring met onderhoud: Autor REGA uit Ede, Landroverspecialist
'00
9
bouwjaar
jaar in bezit
140k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
5
Motor
5
Naam: Helmutlansbergen, datum : 3 november 2009
Ervaring met Land Rover Freelander 2.0 Diesel 98 PK: Vanaf 2001 werd ipv de Rover 98 PK, een BMW Common Rail van 112 PK
geleverd. Die is een stuk beter. Met 98 PK is de wagen op de snelweg wat
ondergemotoriseerd. Boven de 3500 toeren is de motor lusteloos en luid
(U rijdt dan ca 135 km p-uur). De 98er is echt een motor voor het terrein,
en moet veel (vroeg) geschakeld worden.
De 112 PK-versie komt meer tegemoet aan de snelwegrijder, is een stuk
elastischer, en loopt rustiger. Het verbruik is hetzelfde als de 98er.
Zeker in de lagere versnellingen rijdt de 112er een stuk aangenamer.
Ervaring met verkoop: De auto is in Rovereto / Italie gekocht. Ik woon en werk in Zuid-Tirol.
Vanwege de winterse omstandigheden in de Alpen heb ik een terreinwagen
aangeschaft.
Ervaring met onderhoud: Prima onderhoud, maar prijzig ... zeer prijzig.
Ervaring met Land Rover Freelander 2.0 Diesel 98 PK: Vanaf 2001 werd ipv de Rover 98 PK, een BMW Common Rail van 112 PK
geleverd. Die is een stuk beter. Met 98 PK is de wagen op de snelweg wat
ondergemotoriseerd. Boven de 3500 toeren is de motor lusteloos en luid
(U rijdt dan ca 135 km p-uur). De 98er is echt een motor voor het terrein,
en moet veel (vroeg) geschakeld worden.
De 112 PK-versie komt meer tegemoet aan de snelwegrijder, is een stuk
elastischer, en loopt rustiger. Het verbruik is hetzelfde als de 98er.
Zeker in de lagere versnellingen rijdt de 112er een stuk aangenamer.
Ervaring met verkoop: De auto is in Rovereto / Italie gekocht. Ik woon en werk in Zuid-Tirol.
Vanwege de winterse omstandigheden in de Alpen heb ik een terreinwagen
aangeschaft.
Ervaring met onderhoud: Prima onderhoud, maar prijzig ... zeer prijzig.
'03
5
bouwjaar
jaar in bezit
80k
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
6
Motor
5
Naam: Akred47, datum : 7 april 2009
Ervaring met Land Rover Freelander TD4 SE SW: Motor komt tekort, de mijne is getuned naar ca 140 pk en dat rijdt een stuk beter vooral in de bergen. De trommelremmen achter hebben het zwaar met een caravan van 1400kg in de bergen van Noorwegen.
Als het er echt opaan komt onder zware omstandigheden (auto staat op 15 inch stalen velgen met AT banden), is het een echte Land Rover die doorgaat waar anderen het laten afweten.
Ervaring met onderhoud: Dealernetwerk in zuid oost europa zwak,
onderdelen voorziening in vm Joegoslavie traag in deze tijd van UPS en DHL
Ervaring met Land Rover Freelander TD4 SE SW: Motor komt tekort, de mijne is getuned naar ca 140 pk en dat rijdt een stuk beter vooral in de bergen. De trommelremmen achter hebben het zwaar met een caravan van 1400kg in de bergen van Noorwegen.
Als het er echt opaan komt onder zware omstandigheden (auto staat op 15 inch stalen velgen met AT banden), is het een echte Land Rover die doorgaat waar anderen het laten afweten.
Ervaring met onderhoud: Dealernetwerk in zuid oost europa zwak,
onderdelen voorziening in vm Joegoslavie traag in deze tijd van UPS en DHL
Ervaring met Land Rover Freelander: Slechtse Landrover die er ooit gebouwd is, niet kopen. Schandalig hoge reperaties, en zo een beetje alles wat kapot kan gaan gaat ook kapot. Drie keer de koppakking in 30 maanden? Over een half jaar is hij uit de garantie, en dan ruim ik het ook op, en nooit meer een Freelander!