Land Rover Discovery II
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
7
7.2
7.6
6.9
8.5
6.8
6.4
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2004
Bandenspanning niet op juiste waarde
12%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
12%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
9%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
2003
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
17%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
10%
ernstig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
4%
eenvoudig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
Stuurkogel te veel speling
3%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
3%
ernstig
Band onvoldoende profiel
2%
gemiddeld
2002
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
13%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
9%
ernstig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
4%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Waarschuwingsinrichting antiblokkeersysteem geeft defect aan
3%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
3%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
2001
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
15%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
4%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Stuurkogel te veel speling
3%
ernstig
Waarschuwingsinrichting antiblokkeersysteem geeft defect aan
3%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
2000
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
13%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
5%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
5%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
3%
ernstig
Roestschade hoofdbalk
3%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
3%
ernstig
Stuurkogel te veel speling
3%
ernstig
1999
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
13%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
9%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
6%
eenvoudig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
2%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
2%
eenvoudig
1998
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
16%
ernstig
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
6%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
5%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
5%
ernstig
Band onvoldoende profiel
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
3%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.