Forum Hyundai Tucson (2003 - 2012)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Mijn Tucson meer dan 200k 1 keer stabilisatorrubbrs vervangen: rubbertjes 19 euro zelf vervangen. 20 minuten werk: rammelt verder nooit.
Antwoord: Ja, zo is het inderdaad. Het ligt er ook aan hoe je de drempels e.d. neemt. Sommige rijden niet alleen te hard over drempels, maar houden de rem vast op het moment dat ze de drempel raken. Dat geeft onnodig veel krachten op het onderstel. Rijd met beleid en geen geweld dat scheelt veel geld.
Ervaring met Hyundai Tucson 2.7i V6: Springt wel erg vaak in noodloop, zelfs direct na een grote beurt. Monteur van dealer in Hoorn zegt dat dit geen kwaad kan en vaak voorkomt.
Jammer dat het brandstoffilter onder de achterbank zit. Na verwisseling ruikt het auto interieur een week naar benzine.
Stevige auto, na aanrijding was opponent total-loss, Tucson vrijwel schadeloos.
Heeft vijf in plaats van vier-bak automaat. In de specificaties vergeet men de hydrostatische koppeling (goed voor 500 toeren).
Ervaring met onderhoud: Ze kunnen weinig doen aan het vaak oplichtende oranje noodloop lampje in het dashboard (= engine failure)
Antwoord: Het engine failure lampje bleek een partieel defecte MAF-sensor te zijn. Na vervanging hiervan schakelde de automaat ruw van 2 naar naar 3. Toen bleek dat de MAF-sensor gevolgschade heeft veroorzaakt aan de hydrostatische koppeling. Schade minimaal 1.000 euro.
Iemand geinteresseerd in een Tucson met weinig km?
Ervaring met Hyundai Tucson 2 l: Probeer voor het kopen goed of je kan.
Ervaring met Hyundai Tucson 2.7i V6: Zeer lastig om bougies te vervangen. Bij een cilinderbank moet inlaatspruitstuk gedemonteerd worden. Springt vrij vaak op motorstoring (noodloop). Even pluspool los van accu en het is weer goed.
Ervaring met Hyundai Tucson 2.0i: Totaal tevreden.
Antwoord: Beste Tucson rijder: ik rijd nu op Bancook banden. Deze vind ik niet optimaal, juist met slecht weer heb ik het gevoel dat de auto bij bochten uit wil breken. Zijn er meerdere personen die hier last van hebben gehad en welke banden zijn er toen genomen en hiermee het probleem niet meer hebben? Tucson 2005-235x60x16
Antwoord: Ik heb Michelin vooraan en Bridgestone achteraan. Beide niet veel duurder dan Hancook.
Antwoord: Hoewel ik de auto in 2012 heb ingeruild op de nieuwe i30 I-Catcher, was ik ook vrij snel na aanschaf niet meer tevreden over de Hancook. Net als uw bevindingen hiermee was de remweg op nat wegdek te lang naar mijn gevoel.
Volgens mij heb ik ze in de herfst vervangen door een nieuwe Bridgestone winterbanden op nieuwe sportvelgen en daarna nog een set Bridgestone zomerbanden aangeschaft op 19 inch MAK-velgen. Echter, was 18 inch achteraf een betere keus geweest.
Ervaring met Hyundai Tucson 2.0 2wd.: Ik heb hem nu 3 kwart jaar, ik heb hem gekocht met 17.000 op de teller. Nog geen rare dingen gehad.
Alleen met de wissel van winter- naar zomerbanden is er vuil tussen het wiel en de naaf gekomen en dit gaf een raar zingend geluid (leek er op dat het een versnellingsbakprobleem was, maar dat viel gelukkig mee). De garage (Auto Home Leiderdorp) heeft de auto 1 dag geheel na gelopen en het probleem op gelost (gratis, de auto was net uit de garantie).
Maar het gemiddelde verbruik is momenteel 1 op 12 (niet 1 op 9 a 10). Voor deze auto vind ik dat acceptabel. Je moet alleen even uit vinden hoe de verhouding van de toeren moet zijn (de motor wil graag werken om zuiniger te rijden)!
Ervaring met verkoop: Goede inruil voor mijn vorige auto (Seat Altea, die ik ook bij de zelfde dealer gekocht had ,overigens ook een hele fijne auto).
Geen rare fratsen om toch de prijs te drukken Gewoon boven de inruilprijs van de ANWB zitten en met de verkoop ook onder de prijs van de ANWB zitten. Ook een goede proefrit kunnen maken (van ongeveer 1 uur) en dit rond sluitingstijd!
Ervaring met onderhoud: Nog geen beurt hoeven geven, maar wel terug geweest voor bovenstaande euvel maar gewoon perfect geholpen en ook gewoon naar huis gebracht.
Verder met de vorige auto een hele goede ervaring. Als er iets was kon je zelfs op zaterdag langs rijden en dan werd je goed geholpen! als er iets vervangen moest worden dan betaalde je alleen het materiaal!
Antwoord: Wij hebben de auto pas aangeschaft bj 2006 en na de eerste tankbeurt valt het toch wel tegen met 1 op 9,14. Dus ik leer graag hoe ik zuiniger kan rijden en 1 op 12 is zeker acceptabel.
Kun je mij uitleggen wat je met jouw ervaring bedoelt. "de motor moet werken om zuinig te rijden"? Graag je reactie. (ik weet dat bg van 2012 is maar wie weet)
Groet RG
Antwoord: 13 juni 2017: sinds 2 maanden in bezit van 2.7 automaat- uitvoering Style. Bouwjaar 2005.
Door de verkoper zijn onder garantie diverse sensoren vervangen omdat de auto op onverwachte momenten uitviel. Dat gaf erg gevaarlijke verkeerssituaties. Na lang zoeken is de naald gevonden: Gaspedaal positioning sensor was niet meer zuiver.
Maar ook zijn vervangen: nokkenas- en krukassensor. De luchtmassameter. Het benzinefilter is schoongemaakt(veel smurrie)
Het was lang zoeken ( 3 weken) omdat het motormanagement geen storingscode gaf.
Heb je ook dergelijke vreemde kuren (uitvallen v/d motor op onverwachte momenten ? ): Ga naar Grouwstra in Deventer, Hoofdmonteur Dennis kan je helpen.
Zij hebben voor mij een zeer goede klus gedaan en tegelijkertijd veel geleerd over de oude Tucson. Ik ben nu zeer tevreden over mijn wat dorstige (1 op 9) maar zeer comfortabel zoemende V6 2.7 Tucson. Groet Jean Almere
Ervaring met Hyundai Tucson Premium 2wd: Rijdt lekker ook met caravan van 1400 kg. Is wel zijwindgevoelig, dus vaak wat bijsturen.
Zit lekker hoog dus goed uitzicht. Fijne auto.
Ervaring met Hyundai Tucson: Heb sinds 2005 een 2.0 liter dynamic version. Prima caravantrekker. Heb wel na 100.000 km verschillende ophangrubbers en stabilisators moeten vangen. Totale kosten inmiddels ca 500 euro. Volgens de dealer te wijten aan drempels, etc.