11 mei 2021
Hyundai Tucson (2003 - 2012)

Forum Hyundai Tucson (2003 - 2012)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 24 augustus 2020

Ervaring met Tucson : De snelheidsmeter doet het niet meer, de sensor op de versnellingsbak vernieuwd een andere teller gemonteerd maar nog steeds werkt hij niet. Iemand een suggestie?

Uitvoering2.0L
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit4 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 4 april 2020

Ervaring met Tucson : Kijk goed naar het achterste subframe bij aanschaf! Altijd de onderhoud boekjes controleren.

Ervaring met verkoop: Weinig onderhandelingsruimte. Stugge verkoper.

UitvoeringV6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand260.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 4 april 2020

Ervaring met Tucson : Een ietwat dorstige auto, maar daar staat tegenover wel erg betrouwbaar en laag in de kosten mits je onderhoud pleegt.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Na de achterstallige onderhoud tot nu toe geen problemen gehad. Wel was het achterste subframe verrot! Punt van aandacht uit dit bouwjaar! Vervangen door een merkloos subframe en deze goed in de teer gezet.(laten doen)

Ervaring met verkoop: Geen onderhoudsboekjes, geen 2e sleutel en geen garantie.

UitvoeringV6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand260.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 13 januari 2018

Ervaring met Tucson : De Tucson is een hele fijne, betrouwbare en veilige SUV. Gebruik de auto om op en neer te rijden van Barcelona/Arnhem en retour wat altijd gebeurt in een keer, en vaak op de hoogst mogelijke snelheid, dus hij moet er dan flink aan trekken. En nu voor het eerst sta/ga ik naar de garage om de koplingsplaten te vervangen en vindt dit toch wel erg snel; te meer omdat er geen caravan mee wordt getrokken.

Ervaring met verkoop: De auto nieuw gekocht bij een Hyundai-dealer in Barcelona, alwaar hij ook alle beurten krijgt elke 10.000 km.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit11 jaar
KM-stand193.500 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor10
  
 
Reactie van: Jwr. Scholte, datum: 9 juli 2019

Antwoord: Het is heel normaal bij om en nabij de 200.000 km de koppeling te moeten vervangen. Geen zorgen om gemaakt hoop ik.

  

, datum: 13 juni 2017

Ervaring met Tucson : Auto sinds 1 april in bezit. Tijdens aankoop-proefritten probleemloos, maar het weekend direct na leverung viel de motor zomaar uit. Met name bij uitrollen richting stoplichten, rotondes e.d Best gevaarlijke situaties want de auto was dan onhandelbaar. Door de automaat kon je ook niet even snel koppelen/schakelen en de motor herstarten op zijn eigen gewicht en rolsnelheid.

Gelukkig is het door de leverancier naar 3 weken zoeken en proberen opgelost. Diverse sensoren waren vervangen na raadplegen van andere Hyundai forums/fora. De clue bleek de gaspedaal sensor die in een paar "blinde vlekken" had en in bepaalde standen niet wist hoeveel gas die moest geven. De motor viel daardoor uit.

Ik ben op buitenlandse websites vrij vaak deze storing tegen gekomen en voor veel eigenaren en monteurs was het een trial en error en ergernis probleem dat soms niet kon worden opgelost. In mijn situatie en van diverse andere eigenaren wel. Heb je pech, dan heb je een probleemauto, dat is een minderheid van de gevallen. Behoor je tot de gelukkigen dan denk ik dat bij juist onderhoud deze auto je jarenlang rijplezier kan geven.

Ik hoop met mijn exemplaar minstens 5 jaren te doen zelfs met de hoge brandstofprijzen. Het AWD systeem zorgt voor relatief hoog brandstofgebruik. Maar ook de grotere 2.7 motor. Maar de power van de 2.7 maakt een hoop goed en maakt deze wat zware auto echt lichtvoetig. groet tucson 2005 2.7 AWD automaat.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Diverse sensoren van het motormanagement systeem geven na korte of na langere tijd, de geest. Dit leidt tot bijna onverklaarbare motorstoringen. Noodloop, uitvallen om niks, Erg hoog verbruik. etc

Met een beetje pech moet je om de 50.000 km bepaalde sensoren vervangen.

Onderzoek wees uit via diverse internationale websites , dit blijkt de achilleshiel van deze auto die verder weinig kuren heeft.

De huidige SUV's worden allemaal met een 1.6 of kleinere motor uitgerust die ze door de techniek weten op te peppen tot bijvoorbeeld 137 pk. Maar dat is voor een SUV zodra je wat moet trekken een beetje weinig en moet je bij de benzineversies hoog in de toeren zitten. (Ervaring met KIA Sportage 1.6 benzine 6 bak - bouwjaar 2011)

Ervaring met verkoop: Vooral motorisch goed testen . Zie verder commentaar over motormanagement systeem en kwetsbare sensoren.

Uitvoering2.7 Style Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand142.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 23 oktober 2016

Ervaring met Tucson : Goede caravantrekker. Net bij 244.000 km onder garantie achterste subframe vervangen. Moest naar de garage vanwege een terugroepactie van Hyundai. Wilde net zelf de achterste rubbers van de achterwielophanging vervangen. Heb deze nu liggen en de dealer neemt ze niet terug mogen weg tegen elk aannemelijk bod. Hyundai-onderdeelnummers 55543 - 2 stuks en 55215 - 4 stuks

Uitvoering2.0 CRDi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit9 jaar
KM-stand244.000 km
DealerWittenberg

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Toonhermsen, datum: 20 februari 2017

Antwoord: 400.000 km eigen onderhoud, iedere 10 tot 12.000 km olie en filter vv. Auto heeft ook nog ongeveer 2000 draai uren er bij. Ik ben echt een koriaanen vriend super auto's.

  

, datum: 12 juni 2014

Ervaring met Tucson : Heb sinds 2005 een 2.0 liter dynamic version. Prima caravantrekker. Heb wel na 100.000 km verschillende ophangrubbers en stabilisators moeten vangen. Totale kosten inmiddels ca 500 euro. Volgens de dealer te wijten aan drempels, etc.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Jan1947, datum: 14 september 2014

Antwoord: Mijn Tucson meer dan 200k 1 keer stabilisatorrubbrs vervangen: rubbertjes 19 euro zelf vervangen. 20 minuten werk: rammelt verder nooit.

 
Reactie van: Info, datum: 12 december 2019

Antwoord: Ja, zo is het inderdaad. Het ligt er ook aan hoe je de drempels e.d. neemt. Sommige rijden niet alleen te hard over drempels, maar houden de rem vast op het moment dat ze de drempel raken. Dat geeft onnodig veel krachten op het onderstel. Rijd met beleid en geen geweld dat scheelt veel geld.

 
 1 
...

Profile
Nissan Qashqai Nissan Qashqai
★★★☆☆
Nissan Qashqai Nissan Qashqai
★★★☆☆
Volvo XC60 Volvo XC60
★★★★☆
Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan
★★★☆☆
 

Info

Test

Techniek

Prijs