Forum Hyundai Tucson (2003 - 2012)
Reacties van eigenaren
'05
5
bouwjaar
jaar in bezit
202k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
6
Motor
5
'05
4
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Pschrikenberg, datum : 24 augustus 2020
Ervaring met Hyundai Tucson 2.0L: De snelheidsmeter doet het niet meer, de sensor op de versnellingsbak vernieuwd een andere teller gemonteerd maar nog steeds werkt hij niet. Iemand een suggestie?
Ervaring met Hyundai Tucson 2.0L: De snelheidsmeter doet het niet meer, de sensor op de versnellingsbak vernieuwd een andere teller gemonteerd maar nog steeds werkt hij niet. Iemand een suggestie?
'06
2
bouwjaar
jaar in bezit
260k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
6
Motor
6
Naam: Visco60, datum : 4 april 2020
Ervaring met Hyundai Tucson V6: Kijk goed naar het achterste subframe bij aanschaf! Altijd de onderhoud boekjes controleren.
Ervaring met verkoop: Weinig onderhandelingsruimte. Stugge verkoper.
Ervaring met Hyundai Tucson V6: Kijk goed naar het achterste subframe bij aanschaf! Altijd de onderhoud boekjes controleren.
Ervaring met verkoop: Weinig onderhandelingsruimte. Stugge verkoper.
'06
2
bouwjaar
jaar in bezit
260k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
Naam: Visco60, datum : 4 april 2020
Ervaring met Hyundai Tucson V6: Een ietwat dorstige auto, maar daar staat tegenover wel erg betrouwbaar en laag in de kosten mits je onderhoud pleegt.
Ervaring met verkoop: Geen onderhoudsboekjes, geen 2e sleutel en geen garantie.
Ervaring met onderhoud: Na de achterstallige onderhoud tot nu toe geen problemen gehad. Wel was het achterste subframe verrot! Punt van aandacht uit dit bouwjaar! Vervangen door een merkloos subframe en deze goed in de teer gezet.(laten doen)
Ervaring met Hyundai Tucson V6: Een ietwat dorstige auto, maar daar staat tegenover wel erg betrouwbaar en laag in de kosten mits je onderhoud pleegt.
Ervaring met verkoop: Geen onderhoudsboekjes, geen 2e sleutel en geen garantie.
Ervaring met onderhoud: Na de achterstallige onderhoud tot nu toe geen problemen gehad. Wel was het achterste subframe verrot! Punt van aandacht uit dit bouwjaar! Vervangen door een merkloos subframe en deze goed in de teer gezet.(laten doen)
'06
11
bouwjaar
jaar in bezit
194k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
10
Naam: Sinto, datum : 13 januari 2018
Ervaring met Hyundai Tucson: De Tucson is een hele fijne, betrouwbare en veilige SUV. Gebruik de auto om op en neer te rijden van Barcelona/Arnhem en retour wat altijd gebeurt in een keer, en vaak op de hoogst mogelijke snelheid, dus hij moet er dan flink aan trekken. En nu voor het eerst sta/ga ik naar de garage om de koplingsplaten te vervangen en vindt dit toch wel erg snel; te meer omdat er geen caravan mee wordt getrokken.
Ervaring met verkoop: De auto nieuw gekocht bij een Hyundai-dealer in Barcelona, alwaar hij ook alle beurten krijgt elke 10.000 km.
Ervaring met Hyundai Tucson: De Tucson is een hele fijne, betrouwbare en veilige SUV. Gebruik de auto om op en neer te rijden van Barcelona/Arnhem en retour wat altijd gebeurt in een keer, en vaak op de hoogst mogelijke snelheid, dus hij moet er dan flink aan trekken. En nu voor het eerst sta/ga ik naar de garage om de koplingsplaten te vervangen en vindt dit toch wel erg snel; te meer omdat er geen caravan mee wordt getrokken.
Ervaring met verkoop: De auto nieuw gekocht bij een Hyundai-dealer in Barcelona, alwaar hij ook alle beurten krijgt elke 10.000 km.
Reactie van: Jwr. Scholte, datum: 9 juli 2019
Antwoord: Het is heel normaal bij om en nabij de 200.000 km de koppeling te moeten vervangen. Geen zorgen om gemaakt hoop ik.
'05
1
bouwjaar
jaar in bezit
142k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
7
Motor
6
Naam: J. Purvis, datum : 13 juni 2017
Ervaring met Hyundai Tucson 2.7 Style automaat: Auto sinds 1 april in bezit. Tijdens aankoop-proefritten probleemloos, maar het weekend direct na leverung viel de motor zomaar uit. Met name bij uitrollen richting stoplichten, rotondes e.d Best gevaarlijke situaties want de auto was dan onhandelbaar. Door de automaat kon je ook niet even snel koppelen/schakelen en de motor herstarten op zijn eigen gewicht en rolsnelheid.
Gelukkig is het door de leverancier naar 3 weken zoeken en proberen opgelost. Diverse sensoren waren vervangen na raadplegen van andere Hyundai forums/fora. De clue bleek de gaspedaal sensor die in een paar "blinde vlekken" had en in bepaalde standen niet wist hoeveel gas die moest geven. De motor viel daardoor uit.
Ik ben op buitenlandse websites vrij vaak deze storing tegen gekomen en voor veel eigenaren en monteurs was het een trial en error en ergernis probleem dat soms niet kon worden opgelost. In mijn situatie en van diverse andere eigenaren wel. Heb je pech, dan heb je een probleemauto, dat is een minderheid van de gevallen. Behoor je tot de gelukkigen dan denk ik dat bij juist onderhoud deze auto je jarenlang rijplezier kan geven.
Ik hoop met mijn exemplaar minstens 5 jaren te doen zelfs met de hoge brandstofprijzen. Het AWD systeem zorgt voor relatief hoog brandstofgebruik. Maar ook de grotere 2.7 motor. Maar de power van de 2.7 maakt een hoop goed en maakt deze wat zware auto echt lichtvoetig. groet tucson 2005 2.7 AWD automaat.
Ervaring met verkoop: Vooral motorisch goed testen . Zie verder commentaar over motormanagement systeem en kwetsbare sensoren.
Ervaring met onderhoud: Diverse sensoren van het motormanagement systeem geven na korte of na langere tijd, de geest. Dit leidt tot bijna onverklaarbare motorstoringen. Noodloop, uitvallen om niks, Erg hoog verbruik. etc
Met een beetje pech moet je om de 50.000 km bepaalde sensoren vervangen.
Onderzoek wees uit via diverse internationale websites , dit blijkt de achilleshiel van deze auto die verder weinig kuren heeft.
De huidige SUV's worden allemaal met een 1.6 of kleinere motor uitgerust die ze door de techniek weten op te peppen tot bijvoorbeeld 137 pk. Maar dat is voor een SUV zodra je wat moet trekken een beetje weinig en moet je bij de benzineversies hoog in de toeren zitten. (Ervaring met KIA Sportage 1.6 benzine 6 bak - bouwjaar 2011)
Ervaring met Hyundai Tucson 2.7 Style automaat: Auto sinds 1 april in bezit. Tijdens aankoop-proefritten probleemloos, maar het weekend direct na leverung viel de motor zomaar uit. Met name bij uitrollen richting stoplichten, rotondes e.d Best gevaarlijke situaties want de auto was dan onhandelbaar. Door de automaat kon je ook niet even snel koppelen/schakelen en de motor herstarten op zijn eigen gewicht en rolsnelheid.
Gelukkig is het door de leverancier naar 3 weken zoeken en proberen opgelost. Diverse sensoren waren vervangen na raadplegen van andere Hyundai forums/fora. De clue bleek de gaspedaal sensor die in een paar "blinde vlekken" had en in bepaalde standen niet wist hoeveel gas die moest geven. De motor viel daardoor uit.
Ik ben op buitenlandse websites vrij vaak deze storing tegen gekomen en voor veel eigenaren en monteurs was het een trial en error en ergernis probleem dat soms niet kon worden opgelost. In mijn situatie en van diverse andere eigenaren wel. Heb je pech, dan heb je een probleemauto, dat is een minderheid van de gevallen. Behoor je tot de gelukkigen dan denk ik dat bij juist onderhoud deze auto je jarenlang rijplezier kan geven.
Ik hoop met mijn exemplaar minstens 5 jaren te doen zelfs met de hoge brandstofprijzen. Het AWD systeem zorgt voor relatief hoog brandstofgebruik. Maar ook de grotere 2.7 motor. Maar de power van de 2.7 maakt een hoop goed en maakt deze wat zware auto echt lichtvoetig. groet tucson 2005 2.7 AWD automaat.
Ervaring met verkoop: Vooral motorisch goed testen . Zie verder commentaar over motormanagement systeem en kwetsbare sensoren.
Ervaring met onderhoud: Diverse sensoren van het motormanagement systeem geven na korte of na langere tijd, de geest. Dit leidt tot bijna onverklaarbare motorstoringen. Noodloop, uitvallen om niks, Erg hoog verbruik. etc
Met een beetje pech moet je om de 50.000 km bepaalde sensoren vervangen.
Onderzoek wees uit via diverse internationale websites , dit blijkt de achilleshiel van deze auto die verder weinig kuren heeft.
De huidige SUV's worden allemaal met een 1.6 of kleinere motor uitgerust die ze door de techniek weten op te peppen tot bijvoorbeeld 137 pk. Maar dat is voor een SUV zodra je wat moet trekken een beetje weinig en moet je bij de benzineversies hoog in de toeren zitten. (Ervaring met KIA Sportage 1.6 benzine 6 bak - bouwjaar 2011)
'05
9
bouwjaar
jaar in bezit
244k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
7
Motor
7
Naam: Hhjhermans, datum : 23 oktober 2016
Ervaring met Hyundai Tucson 2.0 CRDi: Goede caravantrekker. Net bij 244.000 km onder garantie achterste subframe vervangen. Moest naar de garage vanwege een terugroepactie van Hyundai. Wilde net zelf de achterste rubbers van de achterwielophanging vervangen. Heb deze nu liggen en de dealer neemt ze niet terug mogen weg tegen elk aannemelijk bod. Hyundai-onderdeelnummers 55543 - 2 stuks en 55215 - 4 stuks
Ervaring met Hyundai Tucson 2.0 CRDi: Goede caravantrekker. Net bij 244.000 km onder garantie achterste subframe vervangen. Moest naar de garage vanwege een terugroepactie van Hyundai. Wilde net zelf de achterste rubbers van de achterwielophanging vervangen. Heb deze nu liggen en de dealer neemt ze niet terug mogen weg tegen elk aannemelijk bod. Hyundai-onderdeelnummers 55543 - 2 stuks en 55215 - 4 stuks
Reactie van: Toonhermsen, datum: 20 februari 2017
Antwoord: 400.000 km eigen onderhoud, iedere 10 tot 12.000 km olie en filter vv. Auto heeft ook nog ongeveer 2000 draai uren er bij. Ik ben echt een koriaanen vriend super auto's.
Ervaring met Hyundai Tucson: De gearingratio van de versnellingsbak is ongelofelijk slecht. Ik zou deze auto zo graag eens met een zesbak willen beleven. Door de korte vijfbak is het brandstof verbruik hoog. En de toeren ook! Dat is eigenlijk het enige minpunt aan deze auto. Maar als caravantrekker door de bergen of paardenkar trekker is hij perfect.
De buitenkant roest niet. De subframes wel. Wij wassen hem bijna nooit en geen spatje roest, dat heeft bijna geen enkele andere auto uit 2005.
Ervaring met verkoop: Veel auto voor weinig geld!
Ervaring met onderhoud: Lekker soepel en stevig plastic, niet van dat kraakspul van tegenwoordig, goede stoelen, degelijk spul, kofferbak aan de kleine kant toch. Maar een dikke voldoende voor deze Koreaan.