Forum Hyundai ix35
Reacties van eigenaren
Ervaring met Hyundai ix35 Styleversion 2.0 aut: Vorige auto was een Tucson. 5,5 jaar gereden nul kosten, gewoon top.
Ervaring met Hyundai ix35 1600: Laat de software van het besturingssysteem aanpassen bij de dealer. Ik had veel last bij een snelheid van boven de 100 km om steeds maar te corrigeren en met deze aanpassing is het de besturing weer normaal.
Ervaring met verkoop: Je wordt zeer goed geholpen en hier voel je je echt als klant. De service is zeer goed zowel in Bemmel als in Nijmegen.
Antwoord: Vraag, ik lees dat u de software hebt laten aanpassen, ik heb ook last bij een snelheid boven de 100 km per uur. Mijn dealer is Bulters in Nijmegen, is dit ook uw dealer. In welke stand staat de software nu. Graag reactie, dan kan ik een afspraak maken.
Antwoord: Rijd even naar van Deinum Venlo en binnen 5 min. Is het probleem opgelost. Het is een andere europese versie volgens mij.
Antwoord: Kunt u mij vertellen op welke wijze de software is aangepast. Ik wil dit graag weten dan kan ik mijn dealer benaderen.
Antwoord: Het is inderdaad mogelijk van de Hyundai IX een normaal sturend exemplaar te maken door aanpassing van de software van de stuurbekrachtiging.
Heb zelf de "EL Europa" erin laten zetten ;is een wereld van verslil en stuurt iets zwaarder, maar is een goede optie. Wil je het lichter, laat hem dan op "Europa R" zetten.
Ervaring met Hyundai ix35 I-catcher: De vering van de IX35 is een probleem, auto is zeer stoterig en slecht afgeveerd, zelfde probleem als de nieuwe Kia met het zelfe onderstel.
De fabrikant moet om een succes van deze auto te maken dit euvel herstellen.
Antwoord: Wat een klinkklare onzin. Kom je mischien uit een eend? Zowel met IX35 als Kia proefgereden. Auto's veren comfortabel en zijn beslist niet stoteriger dan bijvoorbeeld een Passat. De Kia is nog iets comfortabeler. Of zaten er soms bredere banden onder die ook nog eens veel te hard opgepompt waren? Doen ze tegenwoordig ook graag.
Antwoord: Ik rijd nu al meer dan een maand met een ix35. Rijdt perfect. Je mag enkel niet vergeten het is een SUV is, iets hardere veering. Ik had vroeger een Xantia luchtveering, tot nu toe geen enkel probleem ontdekt.
Antwoord: Geen klinkklare onzin. Het is niet voorniets dat bij de bezine probleem gevallen de achterveren door die van een diesel worden vervangen...
Antwoord: Zo'n ongelooflijk harde vering heb ik nog nooit bij een auto gehad, zelfs mijn Toyota RAV4 was soepeler geveerd!
Is daar echt iets aan te doen, de garage zegt van niet.
Ervaring met Hyundai ix35 2.0i 4WD I-Catcher: Kies een voorraadauto, dat scheelt 6 maanden wachten.
Ervaring met verkoop: Fijne verkoper
Ervaring met onderhoud: De zomerbanden zitten er onder. Auto is ook meteen gewassen, super!
Ervaring met Hyundai ix35 1600 styll: Kijk goed uit met het besturen van deze auto. Met de ze auto moet men met een snelheid van boven de 100 km steeds corrigeren aan het stuur.
De reden is dat de software moet worden aangepast in de garage. Ik heb gelezen dat het met europees en aziatisch te maken heeft, maar hou mij ten goede.
Verder een hele fijne auto, reed verder fantastisch en heel stil.
Ervaring met onderhoud: Zij doen altijd moeite zich in te spannen voor de klant, zowel in Nijmegen als in Bemmel.
Ervaring met Hyundai ix35 I-Catcher 4WD aut.: Na bijna 9 maanden wachten kreeg ik half maart het bericht dat mijn bestelde ix35 onderweg naar Nederland was. Eind maart was het zover. Inmiddels staan er ruim 1200 km op de teller en dit waren beslist geen vervelende kilometers. De auto rijdt soepel, stil en comfortabel.
De problemen die de eerste ix 35's hadden met betrekking tot het sturen ed. heb ik niet. De auto rijdt stabiel en heeft beslist geen zenuwachtig weggedrag.
Hetgeen ik niet kan zeggen van de automaat, deze blijft maar heen en weer schakelen tussen de 5e en de 6e versnelling op de snelweg (bij een constante snelheid op de cruisecontrol ). Dus zet ik deze maar op de hand, dat scheelt in het verbruik en het zenuwachtige heen en weer geschakel.
Het verbruik valt wel een beetje tegen. De folder belooft 8.2 liter / 100 km, dus ik verwachtte een verbruik van ongeveer 10 liter / 100 km. hetgeen best redelijk is voor zo'n auto, maar helaas ik zit nu gemiddeld op 11,6 liter / 100km, dat is dus zo'n 1:8,6.
Antwoord: De automaat vind ik ook minder, wil je in gaan halen op de snelweg of gewoon even wat versnellen dan moet je echt het pedaal flink intrappen anders komt die echt niet vooruit. En idd op de cruisecontrol schakelt te snel op en neer. Het verbruik was bij mij de eerste 1000 km echt wel redelijk te noemen, maar de 2e 1000km is het verbruik echt meer geworden en ik hanteer een aardig zuinige rijstijl. Maar verder rijdt hij best lekker.
Antwoord: Ik vind de automaat prima, maar niet sportief. Het verbruik is bijzonder goed te noemen 8,5 liter (berekend dus niet van de meter). En dat nog wel met een automaat en een auto van bijna 1.500 kg. Mijn vorige auto Tucson hangeschakeld 9,1 liter. Het valt me altijd op dat mensen zeuren over het verbruik, maar bijna ieder andere auto van dit caliber heeft een dergelijk verbruik. Wanneer je zuinig wil rijden, moet je een kleine auto kopen.
Ervaring met Hyundai ix35 Stileversion 2.0: Perfecte auto, goede prestaties, goed verbruik.