Forum Hyundai ix35
Reacties van eigenaren
Ervaring met Hyundai ix35 Dynamic: Na bijna 5 jaar met volle tevredenheid een Tucson te hebben gehad, overgestapt naar de ix35 2 dagen in mijn bezit en wederom, dat prettige Hyundai gevoel van hoe is het mogelijk voor zo'n prijs zo'n auto te kunnen produceren!
Ervaring met verkoop: Als (gepensioneerde) account manager denk ik, dat met mijn veertig jarige ervaring wel een oordeel kan en mag vellen over verkoop en verkopers. Deze verkopers begrijpen heel goed, wat helaas heel veel verkopers niet begrijpen, n.l. dat klanten niet zitten te wachten op kletspraat en graag serieus genomen willen worden. Zij behandelen de klant dus ook dien overeen komstig. Een wederom een ware verademing! Binnen een half uurtje de deal gesloten.
Ervaring met onderhoud: Na vier en een half jaar met mijn Tucson eigenlijk, behalve een keer met een lekke band en de APK keuring, geen onderhoud nodig gehad anders dan de jaarlijkse servicebeurten.
Ervaring met Hyundai ix35 2.01 i-catcher: Heb de auto sinds 2 april 2010. Een feest om mee te rijden.
Antwoord: Bij ons in Belgie zijn dat andere versies, maar ik heb ook de benzine automaat besteld maar de Lounge uitvoering met Luxury Pack en navigatiesysteem en het two-tone leder interieur. Zie er echt naar uit en vooral als je zegt dat het een feest is om te rijden.
Antwoord: Ik heb de bezine i-Catcher Automaat full options. Is een bijzonder plezierige auto om mee te rijden.
Antwoord: Nee hoor, was voorzien voor 4 juni maar alles is door het succes een maand opgeschoven. Word dus weer een tijdje langer wachten e.
Grts,
Stefaan
Antwoord: Ik heb ook de iCather automaat, benzine uitvoering. Hiervoor reed ik in een Santa Fe. IX35 is prima auto, wel heb ik problemen met de geintegreerde carkit. Ik heb diverse telefoons geprobeerd. Koppelen etc gaat prima, echter de spraak van de bestuurder komt erg slecht door, zodanig dat ik niet wordt verstaan. Dit ook met officieel ondersteunde telefoons.
Het probleem is na de Beta versie van de software update helaas niet verholpen. Wel al de beta versie van de NL-talige navigatie. Dat lijkt al heel behoorlijk maar wel voor verbetering vatbaar. Daarnaast zitten er veel foute adresssen in. Ik begreep dat in juni een nieuwe software versie beschikbaar komt. Hebben jullie ook dezelfde ervaring met de telefoon/carkit?
Antwoord: ja precies dezelfde. Ik ben simpel weg niet te verstaan. Hoe lost Hyundai dit op?
Antwoord: Vandaag de auto terug gekregen. Volgende handelingen zijn verricht: nieuwe microfoon en de bekabeling deels vervangen. Het bleek dat deze bij het schuifdak bekneld zat en mogelijk deze ellende kan veroorzaken. Helaas heeft eea naar mijn mening niets geholpen. Ik heb de dealer nu aangegeven dat ik verwacht dat zij de importeur benaderen en dat ik eventueel juridisch advies ga inwinnen wat ik mag verwachten. Overigens mijn dealer doet zijn uiterste best maar staat volgens mij ook met de rug tegen de muur.
Antwoord: Wat heb je al gedaan? Ik heb via de dealer rechtstreeks de importeur onder druk gezet. Resultaat: zij zijn zich bewust van de problemen. Eerst was het van: uw telefoon wordt officieel niet ondersteund. Toen ik aan gaf dat ik de auto al had gekocht voordat er een officiele lijst met ondersteunde telefoons was gaf men aan dat er eventueel een extra (je leest het goed) carkit ingebouwd zou worden op hun kosten. Ik ben nu met de dealer bezig met wat onderzoekjes en tests. Eerste was het testen van officieel ondersteunde telefoons. Het probleem bleef, weliswaar bij een iphone wat minder. Vandaag (2-6-2010) test mijn dealer met een andere microfoon en ook met een ander soort microfoon. De beta-release van de software heeft geen resultaat gehad. Wel voor de navigatie. Dit is nu (enigzins beperkt) nederlands. In juni zou er een nieuwe update komen. Ik begreep dat daarmee een groot aantal navigatiefouten tot het verleden horen, voor de carkit is het afwachten.
Als ik jouw reactie zo lees dan lijkt het me structureel. Ik denk dat het goed is dat we koppen bij elkaar steken om nog meer druk uit te oefenen. Mail eventueel rechtstreeks naar mijn mailadres zodat we kunnen overleggen.
Antwoord: Dag Martine,
Ook ik heb een ix35 besteld in Piston Grey.
Uitvoering Exclusive. (in Belgie)
Heb hem bestel op 20 maart 2010.
Levering is al verschillende keren uitgesteld. Vr. 11/06 te horen gekregen dat alle leveringen met 2 maanden zijn uitgesteld.
Welke versie heb jij besteld?
Heb jij hierover al een brief ontvangen?
Zijn er nog andere mensen die een gelijkaardig verhaal hebben?
Graag besteldatum en de voorziene leveringdatum.
Graag uw reactie.
Antwoord: Ik heb een ix35 Piston Gray Business Edition.
Ik heb ook problemen met de navigatie en ook met de carkit bij mij is het touchscreen al meerdere keren compleet vastgeslagen en kon niets meer doen.
De claxon heb ik er al uit laten halen, want die hoorde je niet alles bij elkaar. Een leuke auto, maar softwarematig is het een geen aanrader. Ik hoop dat dit opgelost wordt met nieuwe software, maar ik heb er een hard hoofd in.
Antwoord: Rogier, Eersel ik heb een ex35 wit i-Catcher bruin leder 184 pk diesel.
Telefoon E-71 Nokia dit is een ramp in combi met de geintergreede carkit. Zelfs eenzelfde telefoon van colega geprobeerd, maar zelfde resultaat. Kortom: een teleurstelling. Verstaanbaarheid is te verbeteren: als je de luchtciculatie op de benen richt, komt de wind niet meer langs de microfoon.
Ik heb de auto nu 1 week. Het lichte sturen is wennen. Ik kom uit de Santa Fe 2008 verder een super fijne auto. Ik hoop dat telefoon snel word opgelost!
Antwoord: M.b.t. carkit en navigatie kan ik het eens zijn met Van Diepen. Ik heb met mijn dealer hier uitgebreid contact over gehad en druk uitgeoefend naar de importeur. De problemen zijn daar nu ook bekend en worden ook erkend. Eind juni komt een software update. Hopen maar dat de carkit en navigatie problemen grotendeels zijn verholpen.
Verder op zich prima auto. Het is inderdaad t.o.v. Santa Fe even wennen met sturen. Veel directer. Ook het verbruik wordt na 7500 km gunstiger, een verbruik van 1:12 is haalbaar bij normaal rijgedrag.
Antwoord: Heb mijn IX35 besteld eind feb, op de bon staat levering 29/05. Kreeg na veel zagen de brief van Hyundai dat de fabriek niet kan volgen en dus 2m de wagen zal leveren! Let op, dit is geen overmacht en kan je de wagen dus annuleren. Ook ik had een vakantie gepland met mijn nieuwe wagen!
Als we allemaal annuleren... zal Hyundai niet happy zijn :-)
Antwoord: Een vraagje: ik heb in de tussen tijd een andere wagen op mijn naam moeten inschrijven omdat ik anders mijn nummerplaat moest opsturen nu moet ik een wagen huren voor op vakantie te gaan. Kan ik de kosten terugvorderen van Hyundai, want ik denk dat ik ongeveer samen een 800 euro onkosten ga hebben doordat zij fouten hebben gemaakt. Ze blijven me steeds zeggen dat ze bezig zijn met een oplossing, maar mijn vakantie staat voor de deur.
Antwoord: Ik geef ze nog een week!
Art.1610: Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.
Art.1611: In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad (Burgerlijk Wetboek).
Antwoord: Thanks voor de info. Ik zal info gaan vragen bij mijn verzekeringsagent, want ik denk uiteindelijk dat ik zelf een wagen moet gaan huren. Op mijn contract staat dat mijn nieuwe wagen 30 juni +/- 25 geleverd zal worden dit is ongeveer 3de week van juli. Hyundai zei dat het voor eind augustus is, zij zouden naar een oplossing zoeken maar heb nog niks gehoord. Morgen ga ik weer eens naar mijn verdeler. Als hij nog geen oplossing heeft, zal ik hem vertellen dat ik gerechtelijke stappen zal onderenemen en dat zij voor mijn kosten zullen opdraaien. Ik ben het spelletje kostbeu.
Antwoord: we zullen maar allemaal duimen!
succes en een goede vakantie
Antwoord: Vandaag deze mail: Hiermede bevestigen wij u de goede ontvangst van uw mail van 28 juni 2010, waaraan wij onze volledige aandacht besteed hebben. Wij begrijpen volkomen uw reactie en verzoeken u ons te verontschuldigen voor de opgelopen vertraging in de levering van uw ix35.
Eindelijk kunnen wij u goed nieuws aankondigen. Inderdaad, vandaag kunnen wij u bevestigen dat uw voertuig in de loop van deze week zal geleverd worden. Wij zijn ervan overtuigd dat uw verdeler de levering van uw ix35 van zeer dichtbij zal volgen en prioritair zal uitvoeren.
Hij zal zeker en vast met u contact opnemen om een afspraak te maken voor de levering van uw voertuig. Wij danken u van harte voor uw geduld en voor uw vertrouwen in Hyundai en wensen wij u nu alvast veel rijplezier aan het stuur van uw nieuwe Hyundai ix35.
Met de meeste hoogachting,
Korean Motor Company
Sales department
Antwoord: Dat is goed nieuws fijn voor u, ik ben vandaag ook bij mijn verdeler geweest en wij hebben uiteindelijk mijn probleem van de vakantie opgelost. Nu kan ik weer opgelucht ademhalen, nu hopen dat mijn wagen niet te lang op zich laat wachten nog even geduld
greetz
Antwoord: Heb de auto een week mogen testen. Hieronder mijn mening:
Prachtig om te zien. Binnen en buiten. Krijg er veel reacties op.
Telefoon is een drama. Onverstaanbaar voor bellers. Navigatie werkte niet goed.
Hoge ramen en lage achterbank zodat kleinere kinderen niet meer uit het raam kunnen kijken.
Licht sturen. Reageerd erg snel. Moest ik aan wennen.
Nog best aan de dorstige kant, viel me tegen. Deed me aan de KIA Sorento denken.
Alleen om die reden zou ik hem niet kopen, anders wel. Verder prettige auto om in te rijden, mooi afgewerkt en verder niets op aan te merken.
Nogmaals in deze tijden verwacht je toch wel wat meer zuinigheid in benzine verbruik.
Antwoord: Ronny, ik ben benieuwd naar welke versie software er in jouw radio zitten. Heb je de iCatcher? Ik wel. Ik heb een beta versie software met NL-talige navigatie, echter een dramatisch werkende telefoon. Met name ontvangst aan de andere kant.
Als ik naar je naam kijk denk ik dat je in Belgie woont. Zou het zo zijn dat de importeurs verschillende versies software in omloop hebben?
Antwoord: Gisteren mijn ix35 in ontvangst genomen. Om dit te bekomen heb ik wel de lakkleur moeten aanpassen. Van Piston Grey anar Sirius Silver; heb hier geen minuut spijt van. Prachtige wagen.
Verbruik (pas na 90 km!) ligt inderdaad aan de hoge kant: 9.0 l (diesel). Probeer de ecorijder te volgen, maat moet dan wel in zeer lage toerentallen rijden. Opschakelen rond de 2000 toeren, om in 1500 toeren te rijden. Is wele ven wennen.
GPS en telefoon werken perfect. Enkel GPS nog niet in Nederlands. Hieraan wordt aan gewerkt. Tot nu toe een prachtige wagen om mee te rijden.
Antwoord: Jullie hebben meer geluk. Auto besteld op 16 maart. Zou hem hebben op 4 juni. Steeds maar uitstellen. Vertrek wel op autovakantie op 17 juli. Gisteren te horen gekregen dat ik hem niet meer zal hebben voor de reis. Zal half augustus worden, denkt hij. Dealer heeft een i30 cw besteld die we meekrijgen op reis. Dus al bij al nog een goede oplossing, maar word toch wel tijd dat ik mijn eigen wagen heb.
Antwoord: Ronny,
Je hebt jouw wagen dan ook iets vroeger dan de 2m vertraging :-) Ik ga mijne Piston Grey morgen halen... Keep you guys informed :-)
Bedankt vr de info
Ghislain
Antwoord: Beste Ronny, ook mijn verbinding met de telefoon is een drama en alle andere opmerkingen klinken bekend.
Jij vertelt telefoon werkt perfect: mijn vraag is welk merk telefoon, en kan de dealer vertellen welke software versie er in jouw iX 35 zit?
Antwoord: GSM Nokia 3109 - classic Welke versie in ix35 is mij onbekend. Zal dit verder nazien en jullie zeker meedelen.
Antwoord: vandaag gaat het gebeuren: NL software er op. Heeft er verder al iemand ervaring of telefoon is verbeterd?
Antwoord: Mr of mevr. Vandiepen,
Wat gaat er gebeuren? Ik vermoed de Nederlandstalige upgrade?
Zo ja, werkt alles goed?
Weet u of er POI's kunnen ingevoegd worden? (vb flitspalen)
Antwoord: Nee, geen POI invoegen. IK ben vandaag met de lijst van telefoons die geschikt zijn voor deze radio (gekregen van dealer) alle type die daar opstaan zijn erg oud en zijn almoeilijk verkrijgbaar.
Ok hoop dat Hyundai hier uiteindelijk ook een update voor gaat, geven want ik zou het erg knullig vinden als er nu nog een Parrot in gebouwd moet gaan worden.
Antwoord: idd updat naar nederlands en POI weet ik niet of deze ingevoegd kunnen worden zalhet een dezer dagen eens gaan uizoeken. Telefoon blijft erg slecht werken! nokia E71.
Ik kan momenteel geen auto rijden zit met 7 gebroken ribben en sleutelbeen dus wel tijd om eea uit te zoeken. Ik meld als ik meer weet.
groet, Rogier
Antwoord: Ik heb ondertussen de update laten installeren. Ging niet geheel vlekkeloos omdat mij radio unit de USB in 1e instantie niet accepteerde. Resultaten:
1. navigatie in het Nederlands. Ten opzichte van de Betaversie van de software duidelijk verbeterd:
2 navigatie zelf laat nog de nodige steken vallen en heeft soms onlogische keuzes. Ik ben van mening dat er softwarematige fouten in zitten. De kaarten van Navteq die worden gebruikt zijn nar mijn mening wel goed.
3. De carkit mbt spraakontvangst. In 1e instantie leek het verbeterd, echter na enkele dagen heb ik de ervaring dat dit een drama blijft. Vaak slecht verstaanbaar en instabiel
Antwoord: reactie op de heer Snoeks: als Hyundai geen update van recentere telefoons gaat vrijgeven, zal het altijd een geklooi blijven. Betreft de microfoon: deze zullen ze een andere plaats moeten geven. Ik weet dat Mazda6 dit probleem ook heeft gehad en hier hebben ze een verplaatsing set voor geleverd zodat de mic op een betere plaats kon komen te staan.
Antwoord: Ik had een iCatcher. Heb ruim 10.000 km gereden. Bij rustig rijden is op de snelweg 1:11/11,5 haalbaar. Cruise control is volgens mij niet de meest zuinige wijze van rijden. Ook mij viel het verbruik tegen.
Overigens ik weet dat Hyundai druk bezig is de problemen met de carkit en navigatie op te lossen. Ik heb er echter niet zo'n vertrouwen meer in dat dit op korte termijn gebeurt. Ik ben al 3 maanden en 2 updates verder en de problemen bestaan grotendeels nog.
Antwoord: Beste mede hyundai rijders,
Ik heb het al eerder gehad over de bleutooth en nav. maar daar is men zijn uiterste best aan het doen om dat op te lossen (en daar vertrouwen dan ook op). Wat ik me wel afvraag is: ik heb een 2.0 L business model en ik rijd veelal snelweg op de cruise control met een verbruik (nu na zo'n 5.000 km) ongeveer 10L per 100KM .
Ik kan dan wel tanken op kosten van de zaak maar, vind het tegenover mijn werk gever wel een beetje lullig. Stond volgens mij in de brochere wat gunstiger, wat zijn jullie ervaringen hierin?
Antwoord: Op 16 maart hebben wij een IX35 2.0i 4 WD i-Catcher besteld. De geschatte levertijd zou medio mei zijn, dus 2 maanden. In middels zijn we ruim 19 weken verder en er kan nog steeds geen afleverdatum worden afgegeven. Het lijkt erop dat het afleveren puur op willekeur gaat. De dealer vertelde dat zij niet in het systeem en dus planning van de importeur kunnen kijken. Zo gaat voor mij de IX35 ten onder aan zijn eigen succes want wij zijn er zo langzamerhand wel klaar mee!
Antwoord: @ Rudi: dat is wel erg lang! Ik heb toen ook moeten dreigen en ook uitgelegd dat bij andere merken je perfect de suivi van de wagen kan volgen van A-Z! Dit kan dus niet bij Hyundai :-(
Als ik nog een week langer had moeten wachten hadden ze hun IX kunnen houden:
Art.1610: Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.
Art.1611: In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad (Burgerlijk Wetboek).
Mijn advocaat zei dat ik 110 gelijk had!!!
Hier is geen sprake van overmacht.
De wagen zelf is perfect, maar mocht iets minder gulzig zijn! Zit nu op 8/100 voor de 2.0crdi mp3 is zalig, bluetooth + gsm is ok(engels), parkeren is even wennen. Heb nu mijn eerst 1000km :-)
Antwoord: die kunnen te allen tijden de wagen volgen, enkel blijken de gegevens niet altijd te kloppen! Hier in belgie het zelfde probleem 2 a 3 maand vertraging.
Onze ix35 stond al in Belgie toen we hem aankochten volgens het volgsysteem. 14 dagen later stond hij klaar om getransporteerd te worden. Toch hebben we toen nog 4 weken moeten wachten voor aflevering! Wij hadden geluk 6 weken wachten.
Maar iedereen richt zijn pijlen naar de verkopers, maar die kunnen er zelf niets aan doen met het sucses van de ix35 loopt alles wat achter en kunnen de verkopers zelf niet juist meer zeggen wanneer hij binnen komt.
Als je het volgt op computer, staat er eerst 1 maand dan verlengt met nog eens een maand enz. Hetzelfde met de upgrade van Engels naar het Nederlands. Eerst was het einde van deze maand, maar ze kunnen het niet duidelijk zeggen omdat de verkopers het zelf ook al door hebben dat het gaat opschuiven naar een latere datum.
Wat betreft Art. 1610 staat duidelijk: "indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is" dus sta je met de rug tegen de muur omdat de verkoper in dit geval niets mee te maken heeft met de vertragingen het zijn vertragingen in heel Europa. Niemand verplicht u om een bestelbon te tekenen als je niet weet wanneer hij binnen komt!
Hier is het verbruik momenteel voor de 2.0i 4Wd (benzine)bij eco rijgedrag 8.4L/100km
Antwoord: dat de telefoon niet goed werkt door de airco is onzin als deze geheel uitzit (heb ik ook al geprobeerd) blijft de telefoon waardeloos! Mijn garage adviseerd er tijdelijk een Parrot carkit in te zetten. Dit wil hij kosteloos doen en dit totdat er een structurele oplossing is voor het probleem.
Ook de telefoons die in aanmerking komen als competeble zijn er verouderde telefoons en ook hier is nog geen uitzicht op een vernieuwing /update. De nederlandse update werkt goed!
Antwoord: @ Michel: ben jij mss verkoper bij Hyundia???
Als ik een bestelbon teken en er staat een leveringsdatum, wordt geacht dat deze wordt nageleefd. Een weekje vertraging oke. Maar dat we zoveel weken later een standaard brief krijgen van Korean Motors dat we 2m langer kunnen wachten wegens succes?
Wat betreft Art. 1610: verkoper (= fabriek) of koop jij jouw auto aan de fabriek? Heb dit besproken met een advocaat en hij zal dit toch weten niet? Bij de garage schrokken ze toch en plots was mijn wagen binnen 2w leverbaar?
Anders was ik nu nog aan het wachten dankzij het enorme succes! Wat een excus...
Kijk eens bij Volvo of Ford, als ze daar een succes verwachten werken ze met meer ploegen, meer lijnnen, weekends, 's nachts...
Succes is geen overmacht! Jammer voor de mensen die nu nog wachten, voor eigenlijk een gewone wagen. Jammer dat er nooit een open communicatie is geweest. Als ze zeggen je moet Xtijd wachten op je wagen... :-(
De wagen is oke, maar de service tot nu :-(
Antwoord: nee ik ben geen verkoper!
Maar als je naar uw verkoper gedreigd hebt met een advocaat en je wagen is plots daar is puur toeval die gaan geen wagens tegen houden hoe rapper ze hun geld hebben hoe beter!
Ik blijf er bij de verkoper treft hier geen enkele schuld! Uw advocaat rook enkel geld van u om een zaak te starten! Ik zal misschien ook wel hetzelfde gedaan hebben dit laat ik in het midden. Misschien heb jij nu iemand anders hun auto en moeten die op hun beurt langer wachten!
Wat de andere merken betreft: bij elk merk komen er vertagingen voor ook bij Volvo of Ford zelfs Mercedes, BMW, VW.
Antwoord: idd de verkoper treft geen schuld :-)
daar ben ik het 100% mee eens, ook zij zijn het 'slachtoffer' van het enorme succes zullen we maar zeggen. Zeg dat maar tegen de mensen die 2 tot 3 maanden langer moeten wachten op hun wagen... die op vakantie wilden gaan met hun nieuwe IX35, die nog met een vervangwagen rijden enz... Ik heb 'geluk' gehad, zeg maar.
Antwoord: Dealer heeft net gebeld. Wagen is net binnengekomen. Morgenavond ophalen. Eindelijk, na bijna 5 maanden wachten. Had wel een mooie vervangwagen gekregen om mee op reis te gaan. Dus mag niet klagen over de dealer. De rest is nog afwachten.
Antwoord: Handige tip !!! Voor de IX35 rijders !!!
Mensen die zelf hun Navigatie willen updaten !! (via USB )
www navigation com/hyundai
De Navteq update site voor de ix35.
Antwoord: Beste Wvhart, het betreft dan kaart update Q2/2010. De navigatieproblemen zijn echter software (Firmware) gericht.
Ik moet zeggen dat mijn telefoon Nokia 6670 van 5 jaar oud, staat niet in de Hyundai telefoonlijst, het best doet. Bij verkorte bel opdrachten heb ik 90% score.
Via de opdracht "Bellen" vraag geef telefoonnummer of contact op, gaat het fout. Hieraan dient nog gewerkt te worden.
Geluid van en naar andere bellers is OK.
Groet
Karel Heijtink
Antwoord: Beste Karel Heijtink,
Het is wel degelijk een Systeemupdate voor het LG navigatiesysteem. (V 1.2 )
Het is geen kaartupdate, omdat deze in de toekomst gekocht moeten worden.
faqs:
5. Waarom moet ik een nieuwe kaartupdate kopen?
Het bijwerken van uw navigatiekaart geeft uw Hyundai-navigatiesysteem nieuw elan.
6. Hoe vaak worden er nieuwe kaartupdates of kaartproducten uitgegeven?
Meestal zijn er eenmaal per jaar bijgewerkte kaarten verkrijgbaar
48. Is de firmware-update noodzakelijk voor mijn navigatiesysteem?
Het bijwerken van de firmware is optioneel. Hiermee verbetert u echter wel de prestaties van uw navigatiesysteem en breidt u de werking verder uit.
49. Waarom moet ik de firmware van mijn navigatiesysteem bijwerken?
Het doel van het bijwerken van de firmware is dat u toegang krijgt tot uitgebreide functies, zoals Bluetooth-connectiviteit, verbeterde audiokwaliteit en geluidsfuncties.
mvg Wvhart
Antwoord: Toch een probleempje gevonden na de upgrade. Spraakbesturing werkt niet meer. Ook niet na opnieuw installeren.
Antwoord: Gisteren veel autostrade gedaan en verbruik kwam uit op 8.1L. Valt dus goed mee. Wat carkit betreft. Heb een nokia 5530 en werkt perfect. Heb wel de nieuwste software geinstalleerd om hem in het nederlands te krijgen. Automaat is gewoon zalig om mee te rijden. Verder nog geen problemen.
Antwoord: Enige tip die ik kan geven is: zorg ervoor dat alles files los in boven liggende root staat (ook de bestanden in system map). Zorg ervoor dat je de juiste upgrade.lgu map heb staan (die is 312MB).
Oftewel: alle files moeten los op je USB stick staan, niks in onderliggende mappen.
Nb: lukt het nog niet, dan zou ik het aan de Hyundai-dealer overlaten.
Antwoord: Gisteren veel autostrade gedaan en verbruik kwam uit op 8.1L. Valt dus goed mee. Wat carkit betreft. Heb een nokia 5530 en werkt perfect. Heb wel de nieuwste software geinstalleerd om hem in het nederlands te krijgen. Automaat is gewoon zalig om mee te rijden. Verder nog geen problemen.
Antwoord: Toch een probleempje gevonden na de upgrade. Spraakbesturing werkt niet meer. Ook niet na opnieuw installeren.
Antwoord: Spraakherkenning werkt nog wel als je hem op Engels instelt. Op Nederlands dus niet. Althans mijn ervaring.
In de update is Nederlands toegevoegd, in ieder geval voor menu's en navigatie. Alleen zo te zien nog niet voor de spraakherkenning/sturing. Hopelijk wordt dat dan in de volgende update toegevoegd op korte termijn.
Antwoord: Op 15 maart 2010 een zwarte I-Catcher 2 WD benzine besteld. Vandaag kreeg ik van de dealer te horen dat ik hem eind volgende week kan ophalen. Uiteindelijke levertijd is ruim 5 maanden geweest, terwijl er in eerste instantie uitgegaan werd van 10 weken. Reden van de lange levertijd zou door het enorme succes komen. Deze auto is met de boot vanuit Korea gekomen en niet vanuit Slowakije waar de fabriek staat voor de levering aan europa.
Antwoord: Ik heb de IX35 al bekeken bij de dealer, het is gewoon het nederlandse model (mistlampen met een chrome rand). Het schijnt dat de koreaanse fabriek de laatste tijd ook levert aan Nederland en Europa om aan de enorme vraag te kunnen voldoen.
Antwoord: heb je dan wel een Europees model, want ginder zijn die anders dan bij ons? Zoals de mistlampen enz.
Antwoord: oke: ze zullen niet kunnen volgen met de aanmaak van de ix35 door het sucses. Maar ik ben toch niet helemaal tevreden over het verbruik: secundaire weg 70km en 50km/per uur 9.2L/100km. Autosnelweg 120km/per uur 10.1L/100km. Dit met een 2.0i Executive 4wd en met eco rijgedrag.
Antwoord: Ik ben in het bezit van een hyundai ix35. Ik krijg het echter niet voor elkaar om mijn telefoonboek uit mijn mobiele telefoon Samsung SGH-F480i over te zetten in het navigatiesysteem van mijn auto. Is mijn telefoon misschien hiervoor niet geschikt. Wie weet dit?
Antwoord: Volgens mij kun je met elke bluetooth telefoon de basis functionaliteit gebruiken van de carkit. Ik heb een Nokia 6670, staat niet in de lijst maar het was uiteindelijk zo gebeurt. Via spraak herkenning kan ik alle contacten verkort bellen. Tevens kan ik door een ieder gebeld worden.
Antwoord: Werkt niet met alle GSM's. Wij hebben een Nokia 7610 Supernova. Als we hem koppelen aan de GPS, dan slaat alles tilt en moet het gereset worden!
Antwoord: hallo Kheijtink,
Heeft uw navi Nederlandstalige software erop staan? De Nederlandstalige software in onze IX35 werkt NIET met spraakherkenning. Volgens de dealer komt dat in de volgende update.
Levertijdinfo: Wij hebben een Zilverkleurige IX35 Icatcher 2.0 Automaat.
15 April 2010 besteld, 26 Aug 2010 afgeleverd (ruim 4 mnd dus).
De diesels hebben de grootste levertijd problemen volgens de dealer. Er worden per week voor heel Europa 1900 diesels gebouwd. De dieselmotoren worden verscheept vanaf Korea, daar worden ze nl geproduceerd. En daarna in de IX35 "gelepeld" (auto's genoeg, dieselmotoren te weinig).
Antwoord: Wie rijden er met een trekhaak aan de auto? Bij mij is het veerpakket veel en veel te slap! Zelfs met 3 kinderen en een hond totaal 155 kg helt de auto totaal achterover en dan nog de vouwwagen er achter is de veerweg totaal weg.
Dealer geeft aan dat hij zelf ook dit probleem had en heeft er zwaardere veren onder geplaatst en zijn probleem was over, echter als ik dit ook wil kost het me 350 euro. Ik probeer nu bij de importeur via mijn dealer dit alsnog gratis te krijgen.
Antwoord: Hallo Chris,
Ik ben sinds eind juli ook in het bezit van een iX35. Het heeft mij ook veel moeite gekost om mijn GSM te laten communiceren met mijn carkit. Het is echter niet zo, dat elke bluetooth telefoon dit ook kan.
De eerste eis is dat je GSM beschikt over het zelfde bluetooth profiel van je carkit, na-melijk PBAP (phone book access profile). Mijn GSM, een Samsung Soul U-900 had dit profiel niet. Ik heb toen een andere GSM gekocht waarvan ik zeker wist dat deze (een Nokia 3720 classic) wel beschikte over het PBAP profiel. Helaas pikte de carkit nog steeds niet mijn telf.boek op. Via via kreeg ik de tip om alle nummers in je telf. boek er twee keer in te zetten t.w. onder zowel prive als onder mobiel. Een thuisnr. van iemand zet je onder prive en ook onder mobiel en het mobielnr. van die iemand zet je onder mobiel en ook onder prive. Dit alles verdient niet de schoonheidsprijs, echter het werkt wel (althans bij mij). Mijn advies is: alvorens alle nummers over te zetten, zou ik het eerst met 1 nummer pro-beren. Als je het systeem op de engelse taal instelt, werkt zowel de navigatie als de spraakbesturing. Bij instelling van de nederlandse taal werkt wel de navigatie, echter niet de spraakbesturing. Hiervoor schijnt nog mettertijd een update te komen.
Succes ermee, Piet van 't Hof
Antwoord: Hallo R. Vandiepen,
Heb sinds eind juni een Style uitvoering en ben daar mee naar Spanje geweest.
Klopt inderdaad dat de achterkant bij belading en 70 kg kogeldruk bijna over de wielkasten zakt.
Door deze zwakke vering konden wij niet harder dan 80 km/h en was elke oneffenheid en zijwind voelbaar zodat dit een zeer onprettig en nerveus stuurgedrag opleverde.
Heb sinds een paar weken nu nieuwe veren (hulpveren) MAD HV-373148 en kan nu weer tot ca. 95 km/h met het vrachtverkeer meerijden.
De achterzijde zakt bij belading niet meer in en het stuurgedrag van ook de auto solo is beter geworden.
Succes Bert
Antwoord: Hallo Bert bedankt voor je input! Heb je deze veren zelf betaald of is dit door Hyundai betaald? Als je dit zelf hebt betaald, hoeveel als ik mag vragen?
Ik ben inmiddels zover dat er nieuwe veren door Hyundai worden geplaatst omdat mijn auto al 2,5 cm lager stond dan een nieuwe met trekhaak en er zijn div metingen in de garage gedaan en nu bleek dat mijn auto idd sneller lager staat dan een nieuwe auto dus nu denkt de garage dat de eerste modellen een zwakkere veer er onder hadden staan dan die er nu worden geleverd.
Ik meld me weer als ze er onder geplaatst zijn en hoe het is uitgepakt. Mijn komplimenten hoe hier door hyundai op gereageerd word!
Antwoord: Hallo mensen ik ben er uit v.w.b. de telefoon. Het is even zoeken geweest.
Als je met spraak werkt en je begint met "Bellen" dan geeft het systeem terug "zeg nummer of contact". Ik was van gedachte dat het systeem dan bedoelde dat ik een nummer bv. 010 etc of een contact bv. janssen moest zeggen. Echter op dat moment moet je aangeven of je vanuit de contactenlijst of nummerlijst wilt kiezen. Het systeem verwacht het woord "nummer" of het woord "contact". Daarna geef je bv. een contact op bv. "Huijben". Het systeem gaat dan zoeken in de telfoonlijst van de CARKIT, dus niet in de Bluetooth verbonden telefoon. Indien je dus nog niet je telefoon gegevens hebt geladen in de carkit zal het systeem dus niets vinden.
Het laden van de telefoon gegevens naar de carkit is heel eenvoudig. Activeer spraak, zeg "telefoonboek". Systeem vraagt om invoer/wijzigen of verwijderen, zeg dan "invoer", het systeem komt terug met spraak of telefoon, zeg "telefoon" en geef, nadat het systeem heeft gevraagd of dat je een bepaald contact wil toevoegen of alles, het ant woord alles. Hierna zullen alle telefoon gegevens overgezet worden.
Wat ik nog niet heb gekregen is de telefoonlijst op het Carkit scherm maar ik denk dat als dat al mogelijk is je dit alleen maar handmatig kan realiseren. Dit alles kon mijn dealer tot op heden niet vertellen, die zij alleen maar dat ik geen telefoon uit de lijst had dus een nieuwe kopen. Maar mijn oude beestje van 5 jaar oud Nokia 6670 doet het dus geweldig.
Groet
Karel
Antwoord: De veren kostten mij 266 euro, krijg 25 korting op materiaal en arbeid. Heb afgelopen weekend gereden met 18 inch banden/velgen en moet zeggen dat de auto dan een nog een stuk stabieler wordt, kon met gemak 100 en hoger rijden met caravan.
Succes Bert
Antwoord: Ik heb de 18 inch wiellen er onder zitten, maar ik heb nieuws ik krijg van Hyundai nieuwe veren GRATIS er onder dus dit probleem word maandag as opgelost.
Echter mijn telefoon en carkit blijft een probleem. Ik heb zelfs een telefoon uit de lijst gekocht en men heeft een nieuwe microfoon geplaatst. Dit is wel echt een verbetering, maar nu slaat na een telefoongesprek alles vast en moet de zekering er uit om hem te resetten!
Antwoord: Heb je de importeur zelf benaderd of heeft je dealer dat gedaan? In mijn geval is de dealer genegen mij de 18 inch banden en wielen tegen kostprijs te leveren, helaas is dat ca. 400 euro duurder dan ik er zelf voor moet betalen via een andere leverancier (dus sigaar uit eigen doos). Ben niet erg tevreden over de afhandeling van mijn dealer dus was benieuwd of direct contact met importeur helpt.
Mijn iPhone daarentegen werkt feiloos met de carkit, enige nadeel is dat deze geen telefoonlijst naar de auto kan sturen.
Groet Bert
Antwoord: Hallo Bert, ik heb alleen mijn klacht per mail naar klantenservice gestuurd in opdracht van mijn dealer. Nu zitten er de nieuwe veren onder (standaard veren) maar de auto is maar 1 cm omhoog gekomen en dat zou 2,5 moeten zijn. Mijn dealer Van Gerven uit Veldhoven gaat nu regelen dat er gratis de verzwaarde veren onder gaan komen.
Ik heb nu een HTC telefoon gekocht deze werkt beter en de dealer heeft er een ander microfoon in geplaatst nu is het echt stukken beter! Begin volgende week komt er een update van zowel telefoon als kaart van navi vanuit Hyundai. Huidige kaart is van 2008 en de nieuwe is van 1e kwartaal 2010 en deze word GRATIS door Hyundai verstrekt het erop zetten gaat wel 1 uur duren. groet Rogier
Antwoord: Hallo R. Vandiepen
De nieuwe update is als het goed is binnen bij de dealers. Bij mijn dealer in iedergeval wel. Update kost inderdaad iets van een uur om te installeren. Als het goed is zouden er heel veel aanpassingen in zitten volgens de dealer. Van nieuwe kaartmaterisaal wist hij zo niets af. Maar update was ook net binnen. Maar gezien de tijd die nodig is voor de update zal het wel met kaarten zijn (eerder een update van ongeveer 700mb duurde iets van 20min.)
Donderdag word de update bij mij geinstalleerd.
Tevens word er dan wat gedaan aan mijn stoel die steeds zakt.
Antwoord: Het zakken van de stoel gebeurt doordat als je uitstapt de verstelhendel licht iets indrukt. Bij mijn auto hebben ze het frame van de stoel al vervangen, maar blijft het zelfde: zakt nog steeds. Let maar eens op als uitstapt en zeker als de stoel op hoog staat raak je de hendel een beetje en dat is al genoeg voor beetje bij beetje lager komen staan van je stoel. Groet Rogier.
Antwoord: Zover ik er op gelet hebt raak ik hem niet.
De aanpassing die nu gedaan gaat worden is ook een beetje een test. Ik ben dus het proefkonijn. Anders zou de aanpassing op hun eigen auto (dealer) gedaan worden. Dealer heeft zelf ook auto's waar ze problemen mee hebben.
Behalve deze aanpassing gaat er als het goed is ook nog een andere hendel komen. Deze zou dus anders gebouwd moeten zijn zodat het per ongeluk raken/indrukken voorkomen word. Deze hendel hadden ze nog niet binnen. Afhankelijk van de ervaringen met de aanpassing die deze week gedaan word, word als het nodig is op later stadium dus nog de hendel vervangen.
Antwoord: Hallo R. Vandiepen
Misschien ten overvloede maar onder mijn auto zijn (MAD HV-373148) veren geplaatst.
Groet Bert
Antwoord: Hallo Rkotemp,
Ik heb dit probleem ook aangekaart bij mijn Dealer maar zij gaven aan hier niets aan te kunnen doen. Ik ben dus zeer benieuwd wat de oplossing is en wat de eventuele kosten zijn.
Antwoord: Update van radio is gedaan maar bv rond den Bosch en en Eindhoven zijn de kaarten nog niet juist! Telefoon geluid voor de ander is nog steeds niet optimaal dus daar is geen verbetering! Jammer, ik ben aan het overwegen er een Parrot in te laten bouwen. Klanten moeten niet steeds hoeven te vragen "wat zei u, ik kon u niet verstaan".
Antwoord: Dag allen,
Sta op het punt om een ix35 aan te schaffen, begin na het lezen van dit forum echter een beetje te twijfelen:
1. hoog verbruik
2. problemen met levertijd
3. navigatie onjuist
4. carkit doet het bij velen niet
5. stoel zakt in
6. achtervering zakt teveel in
Heb een gezin met 2 kinderen, caravan, auto/benzine van de zaak, blackberry.
Zouden jullie hem kopen?
Antwoord: Dit is wel heel extreem lang wachten... heeft iemand hem in oktober besteld? Wat is dan de verwachte levertijd (benzine-model)?
**Marc: succes met de laatste maanden, met een beetje geluk zijn dan wel de kinderziektes eruit :-)
Antwoord: Ja, je moet niet vergeten dat het een nieuw model is en er dan altijd kinderziektes zijn. Het is dan aan de dealer dit te ondersteunen. Helaas is dit laatste niet altijd het geval. Het ligt dan weer een de klant en dat is jammer.
Antwoord: Beste Jan-Willem,
Je kunt hem gerust kopen, maar ga na bij de dealer of hij 1 op de hoogte is van de klachten en 2 hoe hij hier op reageert. Mijn auto komt van Van Gerven in Veldhoven en hier doen ze er echt alles aan om het op te lossen en mee te denken. Dus ja, er zijn wat probleempjes maar worden goed opgelost en het belangrijkste voor mij nu is dat het een erg fijne auto is.
suc 6 met je keuze Rogier
Antwoord: Beste Jan-Willem,
Je mag de mijne hebben. Heb een 2.0 diesel 4WD 136pk besteld, uitvoering Executive in Sirius Zilver en met trekhaak. Heb geen zin meer in de auto. Begin mei besteld, ging eind mei geleverd worden, werd eind juni, werd eind augustus, werd eind september, werd januari 2011 en nu februari.
Op vraag naar evt schadevergoeding, krijg ik nu ook nog te horen dat overnameprijs problematisch is. Van Hyundai zelf geen enkel signaal: zelf al importeur gecontacteerd maar altijd hetzelfde gezeur dat ze er niet kunnen aan doen en dat ze naar een oplossing zoeken. Tot nu toe geen nieuws.
Ben dit alles meer dan beu.
Antwoord: Beste Rogier,
Bij de 17 inch velg is de omtrek van de band inderdaad hetzelfde, maar de wanghoogte is groter dan bij 18 inch en daardoor kan de auto ook hierop bewegen, bij een 18 inch band is dit minder groot en waarschijnlijk wat stugger. Heb met 18 gereden en dit is inderdaad een wereld van verschil.
Groet Bert
Antwoord: Beste Bert,
Ik heb voor de veren NIETS hoeven te betalen zijn door Hyundai vergoed 18 inch zaten er al onder en het is onzin dat 17 inch niet goed is, want de omtrek is het zelfde van de band. Ik zou zeggen: reis af naar Brabant en ga naar Van Gerven in Veldhoven
groet Rogier
Antwoord: Mijn naviagatie heeft de laatste update maar ik ben er erg ontevreden over. Deze stuurt je op- en afritten op onnodig en bijvoorbeeld van Breda naar Den Haag word ik zomaar door Rotterdam gestuurd. Erg slecht en alle parameters stonden goed, zoals snelste route enz. Is erg vervelend als je aan het bellen bent en je voledig op navi aan het rijden bent je kunt er dus niet van op aan. Ik hoop dat dit snel word verholpen en anders mogen ze de oude kaart er terug op zetten. Zijn er meerdere die deze ervaring hebben?
Antwoord: Beste allemaal,
Ik heb in juli 2010 een ix35, 2WD, 184 pk, 2.0 CRDi I-catcher besteld via een lease-maatschappij. Eerst zou de levering in oktober 2010 plaatsvinden dat werd januari 2011 en staat nu ik inmiddels op maart 2011, maar dit is ook nog lang niet zeker volgens de dealer. Als ik nu alle problemen lees die er zijn zoals te slappe veren, slechte carkit, slechte navigatie e.d. dan is mijn enthousiastme wel tot onder nul gedaald.
Zowel dealer als importeur zeggen doodleuk dat ik maar moet annuleren als ik dat wil. Ik hoop dat binnenkort de tijd daar is dat Hyundai weer graag klanten wil hebben want nu wordt de klant maar als oud vuil behandeld.
Groet Ben Frazer
Antwoord: Vlak voor het nieuwe jaar toch afgezien van de Hyundai en een Opel Astra Sport Tourer gekocht. Is compleet anders en zeker minder spannend, maar iets meer zekerheid dat ik er in 2011 nog in ga rijden. Jullie wel allemaal bedankt voor de tips en reacties en veel plezier met de IX35!
Antwoord: Ik ben voornemens een iPhone 4 te gaan kopen maar ik zou graag willen weten of iemand al ervaring heeft met deze telefoon in kombi met de naviatie die in de ix35 zit? Mijn ervaring met Nokia is niet zo best helaas.
Antwoord: Even voor de goede orde. Het probleem zit niet in de iPhone 4, maar bij Hyundai. Zoals boven te lezen valt heeft iedereen problemen met zijn telefoon.
Antwoord: Hallo Andre en R vanDiepen zie mijn reactie van 14 september. Bij mij werkt het zo en dat is ook niet onlogisch, want waarom heb je dan Bluetooth? Dus of je gebruikt een geimporteerde telefoonlijst uit je carkit of via Bluetooth uit je telefoon. Vanuit de telefoon zie ik in principe altijd wie er belt. Naam, nummer of anonime beller.
Antwoord: Ik ben in het bezit van een iPhone 4. Werkt voor geen meter met de IX35.
Alle recente updates mochten ook niet werken. Ik gebruik de auto zakelijk dus je kan mijn frustatie wel begrijpen als een klant me niet verstaat.
Dus ik zou hem niet aanschaffen.
Antwoord: Hallo Andre: dat niet verstaan is bij mij geen probleem meer nadat ze een nieuwe microfoon hebben geplaatst; eentje die niet in dat plaatje zit maar gewoon aan de linker raamstijl. Mijn garage van Gerven in Veldhoven heeft de vaste los gekoppeld en een andere zoals bij een Parrot geplaatst. De verstaanbaarheid is nu supper. Ik heb alleen nu een Nokia E75 en deze slaat steeds vast als ik mijn mail heb bekeken en moet dan de accu er uithalen (telefoon) om een harde reset te doen. Vandaar dat ik wil overstappen naar een iPhone en ik ben ook de hele dag zakelijk onderweg.
Antwoord: Bedankt voor de tip. Ga direct mijn dealer bellen. Is het bij u ook zo dat wanneer je wordt gebeld wel het telefoonnumer in beeld krijgt maar bij naam onbekend?
De stemherkenning werkt ook niet, alleen wanneer je de taal op engels zet dan werkt hij wel.
Antwoord: Ik heb een iPhone 3 nu in gebruik, werkt prima, maar de 4 moet het ook doen.
Antwoord: Ik heb geen probleem met mijn iPhone in mijn ix35 Eye-Catcher. Alleen spraakbesturing werkt nog niet!
Antwoord: Wij hebben willen ook extra vering onder de IX35 aanschaffen i.v.m. de stabiliteit van de caravan van 1600 kg, hoe kg weegt de caravan van Javdh52??
Reactie van: Javdh52, datum: 5 oktober 2010
Antwoord: De veren kostten mij 266 euro, krijg 25 korting op materiaal en arbeid. Heb afgelopen weekend gereden met 18 inch banden/velgen en moet zeggen dat de auto dan een nog een stuk stabieler wordt, kon met gemak 100 en hoger rijden met caravan.
Succes Bert
Antwoord: heb je een iPhone 4?
Antwoord: Wie weet te vertellen wanneer de spraakbesturing gaat werken? Wacht nu bijna een jaar (zo lang heb ik mijn Eye-Catcher al). De dealer wordt ik ook niet veel wijzer van. Dat is toch niet normaal dat je zo lang op een update moet wachten.
Kan je wel mooi schermen met 5 jaar garantie, maar deze service is puur slecht.
Antwoord: Beste M123456720: Onze caravan weegt 1350 beladen.
Antwoord: Fontaine,
Spraak besturing werkt alleen als het hele systeem op engels staat ingesteld.
Antwoord: Inmiddels na een update werkt de spraakbesturing ook in het Nederlands, er zit alleen nog een kleine bug in.
Ervaring met Hyundai ix35 Style version: Half maart een benzine 2.0l Styleversion incl. panoramadak besteld. Kleur Piston Grey. Sinds deze week heeft de auto een chassisnummer, auto zou nu binnen 3 weken bij de dealer staan. Hopelijk kan ik er snel in rijden!
Rij nu al bijna 4,5 jaar een Tucson. Tijdens de proefrit van de IX35 bleek dat deze auto toch wel lekkerder dan de Tucson rijd. Disign is ook geslaagd en de uitrusting van de Style version is zeer compleet. Zodra ik de auto in bezit heb kom ik terug met een beoordeling! Ben ook benieuwd hoe hij met de caravan gaat, denk dat dit door het extra vermogen beter dan de Tucson gaat.
Ervaring met verkoop: Prettige verkoper, laat je helemaal vrij in je keuze. Ik zelf vindt dat prettiger dan zo'n pusher.