Forum Hyundai ix35
Reacties van eigenaren
Antwoord: Inderdaad het klapperende geluid is irritant, het schijnt aan de kokers te liggen die ter vuil protectie om de voorste veerpoten zitten, die gaan uiteindelijk loszitten. De fabriek die ze maakte is nu gesloten, Hyundai heeft inmiddels deze onderdelen opnieuw gemodificeerd wist mijn garage te vertellen, echter kreeg de bestelling weer verkeerd binnen, dus afwachten op de juiste andere kokers.
Antwoord: Helaas we zullen het ermee moeten doen.
We hebben nog voor elkaar gekregen dat er nieuwe achter schokbrekers onder onze IX35 zijn gezet, echter was dit helaas niet de oplossing. Wel bleek de stofhoes van de linker voorpoten los te zijn (zoals aangegeven door een ander forumlid) deze hebben ze vast gekit. Vandaag met vestigingsmanager een discussie gehad dat er volgens hem niks gekit kan worden, staat echter letterlijk op de werknota.
Nu ik hem van de zoveelste leugen heb beschuldigd, stopt hij de discussie (lekker makkelijk als je in het nauw komt). Ik heb deze vestigingsmanager bv gevraagd of de broers Smolders wel af wisten van dit probleem, hij zei volmondig dat ze er van af wisten. Ook weer raar omdat ik een half uur nadien een mail van dhr Ben Smolders kreeg (nette correcte man overigens) waarin deze aangaf dit probleem de dag ervoor via wat Google te weten is gekomen en dus nooit iets van betreffende vestigingsmanager van Auto Smolders Eindhoven heeft gehoord?!?
Auto Smolders weigert verder nog iets te proberen aan de voorzijde, volgens hen is dit allemaal al vervangen. Dit klopt, een maand geleden zijn van een voorraad IX35 de voorpoten en schokbrekers overgezet op onze auto. Echter vinden wij dit niet afdoende daar zowel Greenib als de vestigingsmanager van Auto Smolders Eindhoven zich verschuilen achter het feit dat het volgens hun een product eigenschap is, dus als je een fout in een product van de ene wagen overzet op de andere los je zeker niks op. Wij hebben (gek als we zijn) onze goede wil getoond door aan te geven dat wij de nieuwe voorschokbrekers wel zelf willen betalen als zei de montage voor hun rekening nemen, hier ging men echter niet mee akkoord. Raar want dit zou ons +/- 150 euro (inkoop) kosten en hen ongeveer 30 euro.
Ze vinden dat we maar een onafhankelijke keuring moeten laten doen (en betalen natuurlijk).
Op aanraden van Ecomotive hebben we ook maar een stukje op Tros Radar gezet.
Antwoord: 29 juni een second opinion gehad van Garantex (ANWB) bij mijn garage (Auto Smolders Eindhoven), importeur Greenib was aanwezig met een vergelijkbaar model.
Conclusie was dat de man van Garantex het geluid waarnam bij onze auto en niet bij de vergelijkbare auto. Vervolgens is de auto op de brug gegaan en vond de meneer van Garantex speling op de rechter aandrijf as (homokineet).
Deze rechter aandrijfas gaat nu 18 juli vervangen worden. Al met al wel fijn voor ons deze uitslag, niet alleen de auto is weer in reparatie maar ook de opmerking van de dealer dat het wel tussen onze oren zou zitten kunnen we aan de kant schuiven en ook de opmerking van Greenib dat het een produkt eigenschap zou zijn kan naar het rijk der fabelen. Hopenlijk is het de 18de opgelost.
Antwoord: Helaas, het probleem is niet opgelost met het aanbrengen van de nieuwe rechter aandrijfas (homokineet). Nog wel een probleem (voor de dealer) gehad, wielmoer brak af tijdens montage. Resultaat: auto een dag langer kwijt en veel extra kosten en werk voor de dealer.
Weet nu ff niet meer wat we verder nog moeten/kunnen doen
Ervaring met Hyundai ix35 Cather: Sinds oktober in het bezit van een iX35 iCatcher 2.0 automaat diesel. Op de stuurgedrag na een hele mooie auto. Zeer goede trekkracht met 1500 kg caravan er achter. Ook in de bergen.
Alleen stuurt hij heel erg zwaar. Kom het vaker tegen in het forum. Stuur is al diverse keren van stand veranderd. Tijdens de winter was het beter met 16 inch banden. Nu weer de 18 onch er onder. Staat op een europesche stand. Echter hier zijn er meerdere van. Dealer weet ook niet welke stand, wat doet. De fabriek wil dit niet afgeven. Vreemd. Heeft iemand de zelfde ervaring en er een oplossing voor gevonden en welke stand is dit dan?
Verder wel een erg mooie auto!
Daeler wil er ook alles aan doen. Kan er altijd terecht.
Antwoord: Heb zelf nog nergens gelezen over te zwaar sturen. Maar kies dan voor de Amerikaanse stand zou ik zeggen. Een sterkere bekrachtiging is er niet. En anders op naar de sportschool!
Antwoord: 18 inch is ook wat te veel van het goede lijkt me. Worden dan net stuiterballen en veel cm2 om rond te sturen. Wat dan erg belangrijk is, is de juiste ET waarde van de velgen. Iets om te checken. Mag niet meer dan 5 afwijken van origineel waarde ET46.
Antwoord: Ik rijd zelf met 20 inch oz velgen met 255/45 banden er omheen. Maar de auto rijdt nog net zo lekker als met 18 inch er onder en hobbelt of stuurt totaal niet slechter er door.
Antwoord: Ja, natuurlijk. Garantie is hierop niet van toepassing.
Antwoord: Houd je je garantie als je buiten de dealer om 20 inch laat monteren? Ik rijd zelf op 18 inch en vind de wagen geweldig sturen.
Ervaring met Hyundai ix35 2.0 Business Edition: Hele fijne auto qua rijcomfort. Ik vind het verbruik een beetje tegenvallen op de Wintersport 1 : 11 met een gem van 112 km/uur vind ik te duur. Overtreft mijn vorige auto VW Touran 1.4 TSI qua rijcomfort, doch niet qua verbruik en accelleratie.
Daarnaast werkt de Blue Tooth niet goed en heb ik reeds een nieuwe radio met Blue Tooth ontvangen die wederom neit goed werkt. Zou denken ligt aan telefoon doch mijn telefoon werkt goed in een soortgelijke auto van een collega en zijn telefoon werkt ook niet goed in mijn auto.
Antwoord: Bluetooth werk perfect. Misschien is je telefoon niet compatible? Het geluid is zelfs uitzonderlijk goed.
Ervaring met Hyundai ix35: Ik heb nu sinds januari de ix35. Rijdt super, goede reisauto met veel ruimte. Rijdt nu 7.8 op 100 km bij gemiddeld 120 km/u. Super toch voor een 2 liter motor? Ik heb er in ieder geval nog geen spijt van.
Antwoord: 1 op 12.8? Met gemiddeld 120 km per uur? Op de boordcomputer zeker?
Antwoord: Na 22 tankbeurten met dezelfde motor kom ik uit op een werkelijk verbruik van 9,3 l/km en dit met een normaal rijgedrag. De boordcomputer geeft een verbruik van 8,2 l/km aan, dus toch maar oppassen met deze gegevens.
Het stuur en rijgedrag van de wagen is heel verschillende tussen de originele banden en de winterbanden die ik er in oktober heb op laten leggen. Met de winterbanden heb ik een veel vastere wegligging en danst de wagen niet zo sterk. Zou het aan de Hankook-banden kunnen liggen?
Ervaring met Hyundai ix35 Style vers: We hebben de auto, een Style version nu ruim een maand in ons bezit. Het is een prima auto die op bijna alle punten goed voldoet en er mooi uitziet.
Het enige probleem is het stuurgedrag. Sommigen omschrijven dit als te licht sturen, zelf heb ik het gevoel op rechte stukken voortduren te moet bijsturen omdat het lijkt of het stuur zijn eigen weg wil gaan. Herkennen anderen dit probleem is er verbetering opgetreden na aanpassing van de software?
Antwoord: Wij hebben een ix35 business edition, 4.500 km 17 inch wielen. Stuurt boven de 100 km/u als een natte dweil en met het gevoel of er een stuk rubber tussen de stuurstang zit. Nu heb ik onlangs de bandenspanning naar max gebracht voor 2.6 en achter 2.7 bar, nu stuurt hij snaarstrak. Het probleem zit dus hoofdzakelijk in de banden.
Antwoord: Mbt stuurgedrag even de software aan laten passen. Probleem opgelost.
Ervaring met Hyundai ix35 2.0 style version: Wij hebben de auto nu ongeveer 1 maand. Ik ben in het algemeen tevreden met mijn aankoop alleen ik vind hem niet mooi sturen. Met name op het rechte eind moet ik voortduren en bewust bijsturen. Met de Tucson had ik daar geen last van. Sommige reacties geven aan dat de auto door de afstelling van de stuurbekrachtiging te licht zou sturen maar ik heb het idee dat hij juist te zwaar stuurt.
Antwoord: Nieuwe sofware is de oplossing.
Ik had het zelfde, maar nu is het opgelost.
Ervaring met Hyundai ix35 1.6 GDI: Rijdt goed, alleen wat minder zuinig dan fabrieksopgave 1 op 12.5 (ipv 1 op 16).
Auto maakt een irritant klapperend geluid, dealer kon probleem niet oplossen.
Ervaring met verkoop: Met verkoop geen probleem
Ervaring met onderhoud: Konden klacht aan mijn auto niet vinden, auto naar importeur gestuurd die zich beroept op een acceptabel bijgeluid dat iedere IX35 heeft (tijdens een testrit met een andere IX35 niks gemerkt). Ze hebben auto Smolders opdracht gegeven niks meer aan dit probleem te doen. Auto Smolders vindt dit wel fijn en verschuilt zich achter importeur.