Hyundai i20 (2008 - 2014)
Hyundai i20 ondergaat facelift
Eén van de twee leverbare krachtbronnen is de nieuwe 1.1-liter driecilinder 'U-II'-dieselmotor met 55 kW (75 pk) en 162 Nm koppel. De CO2-uitstoot van 84 gram/km is lager dan die van alle andere conventionele motoren op dit moment. Deze motor is ontwikkeld in het Diesel Centre of Excellence in Rüsselsheim en kan ook na 1 juli van dit jaar BPM-vrij en wegenbelastingvrij aangeschaft worden.
De beschikbare benzinemotor is een 1.25-liter viercilinder met 63 kW (85 pk) en een CO2-uitstoot die verlaagd is tot 109 gram/km terwijl het vermogen met 5 kW (7 pk) toenam. Daarmee is ook deze uitvoering wegenbelastingvrij tot 2015 én vrijgesteld van BPM.
Ook de nieuwe Hyundai i20 ontleent zijn vormen aan de Fluidic Sculpture-designtaal. De krachtige carrosserielijnen geven het idee van constante beweging, terwijl de koplampen een luxueuze en technologische uitstraling hebben.
Het vernieuwde onderstel is volledig gericht op het Europese verkeer en vormt een doorontwikkeling van dat van het vorige model. Dat moet zorgen voor een dynamischer rijgedrag. Verder is de elektrische stuurbekrachtiging geoptimaliseerd voor stadsgebruik.
Aansluitend op het verbeterde comfort is ook het interieur naar een hoger niveau getild. Vernieuwde stoelbekleding in stof of een combinatie van stof en leder, verbeterde schakelaars, hoogglans zwarte sierpanelen en nog meer bewegingsruimte kenmerken de i20 voor modeljaar 2012.
Op het gebied van geluidsemissie zijn door toepassing van nieuwe materialen verbeteringen geboekt op het gebied van transmissie van vibraties, windgeluid, in- en uitlaatgeluid, resonanties en rolgeluid.