9 december 2010
Hyundai i10 (2008 - 2013)

Hyundai i10 (2008 - 2013)

Facelift voor Hyundai i10

Autozine
9 december 2010 | De Hyundai i10 heeft een facelift ondergaan voor modeljaar 2011. Zowel het interieur als het exterieur zijn subtiel onder handen genomen. Daarbij is de standaarduitrusting verrijkt. De motoren werden sterker en toch zuiniger. De vernieuwde i10 is er vanaf 7.995 euro.
AutoCoach

De nieuwe Hyundai i10, die in oktober op de autosalon van Parijs aan het publiek is voorgesteld en vanaf januari bij de Nederlandse Hyundai dealer staat, bouwt voort op het succes van de populaire Hyundai i10 die in februari 2008 in Nederland het levenslicht zag. Met de subtiele wijzigingen in het ontwerp heeft Hyundai de i10 geheel in lijn gebracht met de nieuwe "Fluidic Sculpture" designtaal. Het sympathieke voorkomen van de Hyundai i10 is daarbij ongewijzigd gebleven.

Hyundai i10 (2008 - 2013)

De uitrusting is uitgebreider en het interieur verfijnder. Zo is de interieurverlichting aangepast (blauw), heeft het model de kenmerkende Hyundai-grille gekregen en zijn er nieuwe koplampunits ontworpen die voor een sympathiek voorkomen zorgen. Vanwege de nieuwe bumpers is de auto ook iets langer geworden. De "i-Drive"-uitvoering (voorheen "Active") heeft nu standaard een passagiersairbag, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en buitenspiegels en deurgrepen in carrosseriekleur gekregen. De "i-Catcher" is nu voorzien van affabriek parkeersensoren. Ook hebben alle modellen nu standaard een AUX/USB aansluiting, waardoor de mp3-spelers gemakkelijk gekoppeld kunnen worden.

Het belangrijkste verschil is evenwel de verbeterde motoren. De Hyundai i10 met de 1.1 en de 1.2 motor in combinatie met een handgeschakelde versnellingsbak zijn vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting en BPM. Ook valt de i10 vanwege de lage CO2-uitstoot in de 14% bijtellingcategorie (alle handgeschakelde varianten).

De vernieuwde i10 wordt geleverd met een verbeterde versie van de 1.2-liter benzinemotor en een de sterke 1.1i benzinemotor. Beide krachtbronnen hebben vier cilinders. Beide motoren beantwoorden nu aan de Euro5-emissienorm en dragen bij aan een verlaging van de gemiddelde uitstoot van de Hyundai-modelrange. De 1.2-motor levert nu een vermogen van 63 kW (85 pk) + 7 pk t.o.v vorige model en hij behaalde een reductie van 119 g/km aan CO2 naar 108 g/km. De 1.1-motor is goed voor een vermogen van 51 kW (69 pk) + 3 pk en stoot nu 110 g/km aan CO2 uit.

De nieuwe auto wordt geleverd met de nieuwe 5 jaar "Driedubbele Garantie". De Driedubbele garantie bestaat uit drie onderdelen: fabrieksgarantie op product en fabricagefouten van bumper tot bumper zonder kilometerbeperking, vijf jaar pechhulp in heel Europa en vijf jaar gratis voertuiginspecties.

Hyundai introduceert i10 PlusHyundai introduceert i10 Plus
4 januari 2012
Hyundai i10 tijdelijk als Orange BabiesHyundai i10 tijdelijk als Orange Babies
6 september 2010
i10 is succesvolste Hyundai ooiti10 is succesvolste Hyundai ooit
16 september 2008
Nieuwe motor voor Hyundai i10Nieuwe motor voor Hyundai i10
23 juli 2008
 

Info

Test

Techniek

Prijs

Forum