Forum Honda CR-V (2007 - 2012)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Honda CR-V 2i executive aut: Als caravantrekker tot 94.000 km gen problemen gehad, zelfs niet in de bergen. Dit jaar in Nederland begon de auto met caravan kuren te vertonen zoals bij een warme motor onregelmatig toerental van 2500-6000 t/m op een vlakke weg bij windstil weer met 8o km/u.
Oorzaak:Vervuilde versnellingsbakolie?
oplossing: Spoelen/flushen van de automaat?
Wie heeft er ervaring met dit euvel?
Ervaring met onderhoud: Zeer betrouwbaar
Antwoord: Vandaag 30-9-17 kreeg ik dezelfde ervaring. Met caravan leek het alsof de trekkracht weg viel en de motor tot 6.000 toeren produceerde. De automaat van D naar 2 gezet. Toerental liep terug. Weer naar D gezet en probleem was voorbij? Kan iemand mij zeggen wat hier de oorzaak van kan zijn? Honda CRV 2.4 automaat benzine.
Antwoord: Van 2500 naar 3000t/m moet zijn naar 6000 t/m
Antwoord: Op 28 september vloog de toerenteller na ca. 100km.gereden te hebben van 2500 naar 3000t/m. Toen heb ik mijn Honda Crv 2000i automaat met caravan op een parkeerplaats gezet en daarna ca. 20 minuten gewacht alvorens weer verder te rijden.
Dat ging daarna ca. 15 km. met 2500-3000 t/m goed en vervolgens vloog de toerenteller wederom naar 6000 t/m, deze procedure heb ik een aantal malen herhaald en ben vervolgens via secondaire wegen rustig zonder problemen naar huis gereden.
Omdat er geen waarschuwingslampjes gingen branden denkt mijn dealer dat de olie in de automaat ernstig vervuild is en daarom gespoeld moet worden hetgeen bij ca. 100.000 km ook dient te geschieden
Antwoord: Van mijn Honda CR-V de automatische versnellingsbak laten spoelen na bovenstaande problemen bij 94.000 km. De oude olie was pikzwart met veel verontreinigingen. Daarna weer met een 1500 kg wegende caravan 200 km zonder problemen gereden. De automaat schakelt weer als nieuw.
Ervaring met Honda CR-V: Wat een fijne auto. Overstap gemaakt van een VW Passat 1.4 uit 2009 naar de CR-V uit 2008. In het begin miste ik de turbo (nu af en toe nog). Niet probleemlos de drie jaar door gekomen. Schrikbarende storingen of reparatie, nee dat niet. Piepgeluid vanuit de airco. Gelukkig drie jaar Honda garantie. Bleek een klein onderdeeltje te zijn die kapot was. 2 keer hele dashboard uitgebouwd. Eerste keer konden hadden ze iets vervangen. Rekening 1300,- gelukkig garantie. Tweede keer, week later, weer dezelfde piep. Zijn er 3 dgn mee bezig geweest. Rekening 1700,- euro. Gelukkig garantie. Uitlaat door geroest. Kosten bij dealer 575,- euro. Bij een vakgarage 150,-. Ja Honda onderhouden bij de dealer is deur. Beurten vallen mee alleen onderdelen kosten de hoofdprijs.
Ik vind het echt een hele lekkere reisauto. Luxe uitvoering is goed. Heerlijke stoelen. Achterin veel ruimte. Qua geluid in de auto is dit wel meer dan in de passat. Veel windgeruis. Verder ben ik dik tevreden over de auto. Krijg leuk commentaar van omstanders, zkr in Frankrijk. De cr-v brengt ons daarheen. Hierbij hangt er ook nog een caravan van 1350 kilo achter. Met invoegen, optrekken of inhalen mis ik wel de turbo van de Passat. Maar als de trein opgang is, dan rijdt hij heerlijk stabiel. 100 tot 105 op de teller. Geen centje pijn. Heuvel op moet je wel terugschakelen. Maar dan hoor je de motor lkkr grommen. Vanaf 3000 toeren komt de motor echt opgang. Of ik de auto zal aanbevelen. Ja als je een suv zoekt zeker. Ik dacht even snel een reactie te plaatsen. Toch iets langer geworden. Dat verdient de auto zeker.
Wat wel een minpunt is dat de Honda-dealers langzaam verdwijnen.
Ervaring met Honda CR-V 2.2 exclutive: Heb deze auto nu al geruime tijd en kan niets anders zeggen dan heel betrouwbaar. Wel de nodige diesel probleempjes gehad, zoals egr en roetfilter probleem. Deze zijn verwijderd en motor is stage 1 gekieteld. Na deze ingreep is het een super auto. Bij stads rijden kan ik niet boven de 7.8 ltr/100km komen en bij rustig op de snelweg zit aan de 5.5 ltr/100km. Rijden met caravan of boot is geweldig. Ook met caravan inhalen is een lust. Mannetjes met petjes pesten bij het stoplicht gaat ook goed. Na de ingreep kan 'ie wegrijden met 4 spinnende banden en in 2 de verzet weer spinnen geen probleem. Kan niet anders zeggen dan dat de volgende auto een probleem zal worden met uitkiezen.
Ervaring met Honda CR-V: Heb een diesel uitvoering, maar deze schiet steeds in de noodloop met vermelding (bij het uitlezen) brandstof te kort. Brandstoffilter vervangen en het filter bij de vlotter schoon gemaakt. Iemand een idee wat er aan zou aan de hand zou zijn? Graag tips mailen naar Hartgring43@zonnet.nl, alvast bedankt
Antwoord: wij hebben hetzelfde probleem , ook met een dieseluitvoering van 2012. Eerst ook de filters vervangen, maar na een maand opnieuw hetzelfde. Nu 3 weken geleden een software-update gedaan, en voorlopig gaat het goed. Hopelijk blijft dit zo, maar ik betwijfel het. Weet u al iets meer?
Ervaring met Honda CR-V 2.4: Top wagen.
Ervaring met onderhoud: Geen klachten. Er is ook nooit iets stuk.
Ervaring met Honda CR-V 2.0: Probleemloos.
Ervaring met Honda CR-V: Echt een fijne auto om mee te rijden ondanks de vele kilometers de eerste 5 maanden geen noemenswaardige problemen mee gehad maar heb nu ontdekt dat de koppeling is versleten En daar deze erg duur is om te vervangen heb ik samen met de Honda-dealer een mooie deal bekomen om deze te vervangen.
Ervaring met verkoop: Super verlopen