Ford Mustang
Ford introduceert nieuwe Mustang
De 2,3-liter EcoBoost-motor van de Mustang werkt op basis van directe inspuiting, variabele kleptiming en een turbocompressor. Door middel van het unieke spruitstuk en de behuizing van de turbocompressor lever meer dan 309 pk en een koppel van 407 Nm. De nieuwe Mustang is leverbaar met een automatische transmissie met op het stuur bevestigde schakelpeddels.
De nieuwe Ford Mustang is uitgerust met een geheel nieuw ophangingssysteem voor de voor- en achterwielen. Aan de voorkant draagt een nieuw perimetersubframe bij aan de versteviging, terwijl het gewicht is teruggebracht.
Door de nieuwe MacPherson-veerpoten aan de voorkant met dubbele kogelgewrichten kunnen grote, krachtige remmen worden gebruikt. Zowel de 2.3 EcoBoost als de GT Mustang V8 zijn in Europa uitgerust met een hoogwaardig remsysteem en 19 inch lichtmetalen velgen.
De Mustang is uitgerust met een geheel nieuwe, onafhankelijke, integrale multilink-ophanging achter. De geometrie, de veren, de schokdempers en de rubbers zijn allemaal specifiek aangepast aan en afgestemd op Europese wegen en hoge snelheden. Door middel van de nieuwe aluminium achterscharnierogen kon de onafgeveerde massa worden teruggebracht voor meer rijcomfort en betere handelbaarheid.
Op een bochtig traject kan de bestuurder de tuimelschakelaars op het bedieningspaneel omzetten om het stuureffect, de motorrespons en de instellingen voor transmissie en het elektronische stabiliteitssysteemaan te passen. De stabiliteitscontrole is erop afgestemd om de dynamische capaciteiten van de nieuwe Mustang te optimaliseren, onder andere door functies als de koppelaanpassing die de motoraandrijving aanpast aan de afzonderlijke wielen om de auto goed op koers te houden. De Mustang GT V8 is standaard uitgerust met Launch Control.
Op 17 april 2014 is het vijftig jaar geleden dat de allereerste Ford Mustang op de markt werd gebracht. De Mustang wordt in Amerika nog altijd gefabriceerd in de Flat Rock Assembly Plant.