Ford Mondeo Wagon (1993 - 2007)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
5,3
5,5
5,9
5,8
6,1
6,4
6,5
5,7
6,1
6,8
6,6
'06
'05
'04
'03
'02
'01
'00
'99
'98
'97
'96
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2006
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
8%
eenvoudig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
8%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
7%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
4%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
2005
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
7%
eenvoudig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
6%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
5%
ernstig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
2004
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
6%
eenvoudig
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
6%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
6%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
4%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
3%
ernstig
2003
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
8%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
6%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
5%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
4%
gemiddeld
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
4%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
2002
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
8%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
7%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
2001
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
5%
eenvoudig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af
3%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
3%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
2000
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
9%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
7%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
5%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
3%
ernstig
Stabilisator ondeugdelijk bevestigd, gebroken of gescheurd
3%
ernstig
1999
Band beschadigd
9%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
7%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
7%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
5%
eenvoudig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Draaipunt onafhankelijke wielophanging te veel speling
4%
gemiddeld
1998
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
10%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
7%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
6%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
5%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Roestschade dorpel
4%
ernstig
Veer gebroken of gescheurd
3%
ernstig
1997
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
19%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
7%
eenvoudig
Roestschade dorpel
7%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
5%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
5%
ernstig
1996
Bandenspanning niet op juiste waarde
24%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
9%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2021.