Forum Ford Kuga
Reacties van eigenaren
Ervaring met Ford Kuga ST-Line PHEV: Heb mijn auto nu 3 weken. Sync werkt niet. Mijn telefoon maakt geen verbinding met de auto. Ik krijg steeds de melding in het dashboard: noodoproep systeem fout zsm naar de garage. De dealer zegt dat er een software fout is en dat Ford bezig is voor een software update van sync. IK kan nu ook niet zien via Fordpass of de auto is opgeladen. Zijn er meer mensen met dit probleem, het is belachelijk.
Antwoord: Jazeker, dat problemen hebben meerdere Kuga’s, en allemaal zelfde antwoord: daar is een software update voor nodig of onderdeel moet vervangen worden. Alleen krijg ik niet duidelijk wanneer we deze aanpassing kunnen verwachten. Ik vindt het belachelijk dat je een nieuwe auto met meteen een storing krijgt. En dat de FordPass niet werkt is best vervelend.
Antwoord: Kuga 27 mei jl geleverd, 11 juni storing noodoproep en Fordpass volledig geblokkeerd. Wat is het probleem? Geen duidelijk antwoord van Ford. Wanneer wordt opgelost? Geen antwoord van Ford. Auto nog geen twee manden oud en nu al een vervelende storing en bovendien geen duidelijkheid van Ford en geen inzicht op een snelle oplossing. Inderdaad, belachelijk!
Antwoord: Hier zelfde probleem. Noodoproepsysteem en geen connectie Fordpass. Ze durven geen updates doen. Auto is 5 weken oud Kuga PHEV en loop al 4 updates achter.
Antwoord: De zelfde problemen als bovenstaand. Ook geen reactie van dealer en Ford nl.
Antwoord: Heb 2x de melding gehad van de storing noodoproep. Kan wel verbinding maken met de auto. Software is up to date. Auto is van maart 2022 Waar ik mij meer aan stoor is het verschrikkelijk SF geluid bij het achteruit rijden. Aub Ford doe daar iets aan.
Antwoord: Door Ford is een terugroepactie uitgevaardigd voor bovengenoemd probleem.
Hopelijk is er een oplossing opkomst.
Antwoord: De terugroepactie van Ford i.v.m. de storing noodoproep/Fordpass is een goed bericht maar nu een dealer vinden die tijd heeft om de reparatie uit te voeren. Vakantie, personeelstekort enz. zorgen dat we weer in de wacht moeten!?
Antwoord: Zelfde probleem, maar de dealer zegt wachten op de software update. Wanneer dat komt geen idee.
Antwoord: Bedankt voor de correctie mbt de terugroepactie. "Probleempje" meer of minder! Inmiddels heb ik ook een storing mbt de parkeerrem en de oplossing moet ook nog gevonden worden. We zetten die ook op de lijst.
Antwoord: De terugroepactie is helemaal niet voor de e-call maar voor een mogelijks afbrekende drijfstang.
Antwoord: De terugroepactie nr.22S47 betreft: Bij een eventuele olie-of brandstoflekkage blijven de dampen in de motorruimte achter met kans op brand in de motorruimte.
Er wordt dus een modificatie uitgevoerd waardoor de luchtstroom in de motorruimte wordt vergroot.
Ervaring met Ford Kuga 1.5 EcoboosTitanium: Nieuw model Kuga met 3 cilinders. Mag 1600 kg trekken. Geen probleem met een caravan van 1500 kg.
Onlangs is de moduul vervangen. Lichte trilling bij 2400 t/m en motor hapert even op dat toerental. Sinds kort weet ik dat van de 3 cilinders er één wordt uitgeschakeld dus loopt op twee cilinders.
Zelfs dan nog geen last met het trekken van de caravan. Alleen in de sport-stand blijft hij op drie cilinders lopen.
Antwoord: Voor de tweede keer alleen de bestuurders portier kan je openen. Vorige keer is een moduul vervangen, nu werkt het werkt niet?
24 -08 voor een beurt en voor de reparatie.
Zo ook krijg ik te pas en te onpas een waarschuwing PAS OP ?????..
Slimme navigatie stuurt je om een probleem heen alternatieve route, 1 uur stil gestaan op A3 Duitsland. Moesten omkeren van de politie zelfde weg terug. Daarna iedere weg naar rechts A3. A3 kom je weer vast te staan als je daar naar luister.
Ervaring met Ford Kuga ST-Line: Prima auto, rijdt fijn, stil en doet wat hij moet doen erg goed.
Het probleem met de accu is prima opgelost. Naast een nieuwe accu ben ik ook schadeloos gesteld met brandstofpassen. Daarna geen problemen meer gehad.
Ervaring met Ford Kuga Vignale: Begin september de nieuwe KUGA PHEV opgehaald. Twee dagen later bericht van Ford dat er niet meer elektrisch mag worden geladen en dat de garantietermijn is verlengd naar 5 jaar (coulance). Dat bericht hebben we nog twee keer gehad. Geen enkele mededeling over een eventuele oplossing van het probleem. De garantie is mooi, maar wij wilden een hybride auto met een stekker die het doet.
Antwoord: Ik wacht ook op mijn Vignale. Staat al maand bij dealer, maar ze mogen niet afleveren van Ford vanwege batterijproblemen. Nu al 2 weken niets gehoord. Ze reageren ook slecht. Ik wil de deal gaan cancellen. Erg slecht van Ford.
Antwoord: Heb mijn Vignale sinds 14 augustus 2020, kon hem 2 weken via de kabel opladen daarna mocht het niet meer ivm accupakket. Heb meerdere malen zelf contact met Ford nl gezocht, krijg steeds zelfde antwoord: sorry we werken eraan. Weten nog niet wanneer heb probleem is opgelost. Vanuit Ford hoor je helemaal niets, slechte zaak. Krijg je als compensatie in totaal 3 jaar extra garantie, als ik hen vertel dat ik zelf bij de auto garantie heb bijgekocht, tja jammer voor u maar u krijgt geen andere vorm van compensatie. Slechte service...
Antwoord: Wij hebben de Kuga vanaf april, helaas door Corona perikelen thuis werken, en dus niet meer mogen opladen. Wel 9 oktober reactie dat we een tankpas krijgen met euro 500 benzine tegoed omdat we niet elektrisch mogen rijden.
Nu 11 oktober, na 3 weken totale stilstand, is er helemaal geen prik meer in de normale start accu? De rij accu geeft nog wel aan op de app dat we nog 46 km elektrisch kunnen rijden, maar er gaat geen lampje meer branden op het dashboard, noppes niks?
Lijkt wel of 'ie nu helemaal geblokkeerd is?
Antwoord: Zojuist de wegenwacht via Ford assistent de start accu schoon leeg, te weinig gereden dus. Daarom nu maar paar keer per week mee naar mijn werk. Vrouw werkt nog thuis door corona, puur als onderhoud dus.
En we krijgen 3 jaar extra garantie vanwege de hybride perikelen, dus er komt wel actie op gang vanuit FORD.
Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem. Totaal geen stroom meer en ook via startkabels kan auto wel gestart worden maar zodra je de kabels los haalt valt de motor uit. Nu 2x baar garage afgesleept. Lijkt wel alsof auto niet lang kan stil staan.
Verder een super auto maar echt een rare storing.
Meer mensen last van?
Antwoord: Ik heb mijn Ford Kuga phev ST Line vanaf 1 oktober als private lease wagen. Via Autoweek heb ik moeten achterhalen dat er tegemoetkomingen zijn en vervolgens dat er een vergoeding zou komen in de vorm van een 500 euro tankcard. Na contact met de leasefirma hoor ik van hen dat ze niets mogen zeggen maar dat Ford Nederland dit centraal regelt. Een mailbericht aan Ford.nl is inmiddels twee weken oud en nul reactie. Dit is een grote aanfluiting!
Antwoord: Ik heb ook last van een leeglopende 12V-accu sinds ik de HV-accu niet meer mag opladen. Een paar keer deed de Kuga helemaal niks meer. Volgens de dealer trekt de lege HV-accu waarschijnlijk de 12V-accu leeg. Zou heel vreemd zijn natuurlijk. Na een paar weken kreeg ik bericht dat ze de Bluetooth-module verdachten van constant verbinding maken met de boordcomputer, waardoor de 12-accu zou leeglopen. Een software update van de Bluetooth module lijkt iets van verbetering te brengen, maar ik krijg soms nog steeds een melding dat het systeem wordt uitgeschakeld om de accu te sparen. Wordt vervolgd dus...
Antwoord: Probleem is een bekend probleem. Inmiddels al 3x Ford Assistance gebeld omdat de accu leeg getrokken was. De eerste keer was na een week stil staan, maar ook al ervaren terwijl de wagen dagelijks gebruik wordt.
Deze week een update gehad bij de dealer van een hele reeks componenten (niet alleen bluetooth). Dat zou de oplossing moeten zijn.
Nu na twee dagen in de FordPass alweer een melding dat de wagen in deep sleep mode staat, dus ik ben benieuwd of dit weer een voorbode is, of dat hij toch weer leeg staat. Wordt vervolgd...
Antwoord: Vanaf 8 april een ST Line type L Kuga hybride, lang geen last, zelfs na 3 weken vakantie in september zonder problemen de auto uit de garage en rijden. Maar in oktober begon het, 12 volt accu leeg? Afijn, na 3 keer in 6 weken tijd de ANWB op bezoek gehad te hebben, en 2 keer een software update, nu lijkt het wel goed te gaan.
Op 19 januari de hybride accu's verwisseld, zal mij benieuwen what's next. Dealer Dekker Alkmaar autogroep lost het iedere netjes op, gratis leenauto, thuis ophalen of bij het werk enz. Maar slechte beurt van Ford NL, moeilijke communicatie, niet of slecht reageren op mails.
Uiteindelijk wel een goede vergoeding, tankpas en 5 jaar garantie, hoop er voorlopig niet meer te komen.
Antwoord: Einde januari nieuwe batterij, ze laat maar 36 - 42 op dat is door de koude zeggen ze, in de Ford garage laat ze 56 km op. Heeft er nog iemand klachten?
Antwoord: Dit klopt wel. Ik heb ook al een HV-accu-wissel gehad. Auto nu op 20.000 km.
Capaciteit HV-accu is temperatuurgevoelig: bij kou inderdaad soms maar 40 km actieradius. Afgelopen zomer ook al eens 83 km gehad...
Gewoon wachten op beter weer!
Zie ook mijn reactie op de 12V-accustoring. Daar krijg je zeker mee te maken. Oplossing is simpel (accu-booster kopen en bij je hebben).
Antwoord: De 12V accu is om het systeem aan de praat te houden (alarm, computer ect). Die trekken de accu leeg als de auto een tijdje stilstaat. Als je dan ook nog de achterklep een paar keer elektrisch open en dicht doet is de 12V leeg.
En wil de auto niet meer starten/op ready. Soms gebonk uit de boxen. De ANWB sluit stroom aan op het stroompunt voorin en na paar minuten heeft de 12V accu weer voldoende niveau. Dan schakelt de 12V accu de boel weer en de auto is ready to go.
Updates helpen niet (al 4 x gedaan) De oplossing is een losse accubooster en die in voorkomende gevallen 10 minuten aansluiten op de punten onder de motorkap: en voila hij doet het. NIET op de 12V accu aansluiten! Wel op het stroompunt onder de motorkap: rechtsboven: onder het oranje kapje. En zwart ergens op de massa.
Wel slecht dat je voor zo'n dure auto een booster bij je moet hebben, maar je kunt je dan toch zelf redden. Accuboosters koop je bij de Action voor een paar tientjes. De 12V accu laadt alleen op door te rijden, niet door de laadstroom. Ze zouden die boosters standaard moeten leveren bij een PHEV-Kuga!
Antwoord: We hebben een Vignale van september 2020. Nu is het december 2021 en 6 graden buiten. Opladen gaat tot 37 km. Als de auto geheel is opgeladen worden er 8 km gebruikt over de eerste twee kilometers, of 10 over de eerste drie kilometers. Als de accu half vol is dan gebeurt dat niet. Dan worden er 3 tot 4 km gebruikt over de eerste 2 km. Wanneer de auto met volle accu start (op 37 km) en er worden drie km gereden staat de stand op 27 km. Echter de auto meldt dan bij herstarten dat de accu voor 87% vol is. Het lijkt er op dat de software zo is ingesteld dat per dag de eerste te behalen afstand 5 tot 6 km te gunstig worden weergegeven, terwijl het systeem weet dat na 3 km er nog 87% over is.
Antwoord: Zelfde probleem als hierboven meerdere malen beschreven. Startaccu loopt leeg, auto is drie jaar oud krijg van de dealer te horen dat de garantie is verlopen. Moet vandaag weer de ANWB bellen om me op weg te helpen en dan maar weer drie kwartier nutteloos rondrijden om de accu te laden.
Ik ben niet zo handig met auto's maar heb ook een jumpstart batterij besteld. Dan kan ik in ieder geval zonder hulpdiensten mijn auto weer aan de praat krijgen. Zou niet moeten, ik rij gelukkig zakelijk dus ik moet nog twee jaar met deze Ford en dan ga ik eerst bij de ADAC (Duitse ANWB) kijken naar de "Pannenstatistik" waar je kan zien hoe vaak ieder merk auto stil staat. Wat ik tot nog toe gezien heb wordt mijn volgende auto geen Ford meer.
Ervaring met Ford Kuga 2.5 ST-line-X PHEV: Hele fijne auto. Zeer zuinig. Na opladen meestal 55 km prik, met uitschieter(s) naar boven de 80 km! Haalt op lange rit autobahn, met 130 km/u, in hybridemodus een verbruik van 1:27. Trekt moeiteloos onze boottrailer van 1000 kg, ook op de helling, geheel elektrisch. Perfecte geluidsinstallatie (B&O) al ontbreekt een CD-speler. Kan met USB of Bluetooth prima. Het is zeer stil in de auto. Enig te noemen minpuntje is dat de auto een beetje bumpy is op een slecht wegdek. Verder niets dan lof. Dynamische LED-verlichting roept verwondering op. Maak een proefrit bij duisternis en je zult versteld staan!
Ervaring met verkoop: Attente verkoper zocht voor ons de gewenste demo, met trekhaak. Binnen een uur door hem geregeld en teruggebeld. Inruil scherp geregeld. Auto werd na een week al geleverd. Keurig afgehandeld.
Antwoord: Bumpy kan omdat het de ST-Line betreft, schijnt wat strakker geveerd te zijn. Ik heb een Titanium X besteld, maar met die recall heb ik geen idee wanneer die afgeleverd kan worden. Heeft iemand de modificatie al gehad?
Ervaring met Ford Kuga: Heeft de nieuwe Kuga PHEV uitvoering ook last van trillingen als men het toerental van 2000 bereikt
Antwoord: Ik heb nu 7.000 km met onze nieuwe Kuga PHEV, ST-line-X gereden en merk niks van trillingen. Motor springt geruisloos bij, zonder schokken. Toerental kun je niet aflezen trouwens, want hij geeft kW weer, ook op de motor.
Op slecht wegdek is hij wel een beetje bumpy, maar verder alle lof voor deze auto. Zeer zuinig. Vakantierit van 1700 km, waarvan 1000 op stroom. Na opladen meestal 55 km prik, met uitschieter naar 84! In Duitsland kun je vaak op de mooiste parkeerplekken GRATIS opladen en mag je met de blauwe schijf 4 uren staan. Boottrailer, 1000 kg, trekt 'ie moeiteloos, ook op de helling. Hele fijne auto!
Ervaring met Ford Kuga: Schande dat ik plotseling moet gaan betalen voor live traffic. Echt belachelijk. Hier ben ik niet over geïnformeerd. Had dan nooit voor Ford gekozen!