Forum Ford Fiesta (2008 - 2017)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Als ik je verhaal zo lees, heb ik de indruk dat de tandwielen niet goed in elkaar grijpen, vandaar het ratelende geluid van de tandwielen en ook het uit de versnelling schieten. De oplossing de is de versnellingskabels goed afstellen, dan moet het opgelost zijn. Veel succes met de Fiesta.
Ervaring met Ford Fiesta 1.6 TDCi 95 pk: Ik rijd nu bijna 1 jaar met deze Ford Fiesta, er zit nu 100.000 km op.
Deze ECo Ford heeft wel een hobbeltje bij het zeer krachtig in trappen van het gaspedaal. De airco staat dan aan. Van alles geprobeerd zoals hulpvloeistoffen, voor het reinigen van de motor. Niets hielp. Het hoort dus bij deze auto! Als de airco uitstaat geen problemen hoor.
De garage- beurten vallen ook mee. Gewoon een lekker auto! En in de sneeuw blijft hij gewoon strak op de weg.
Ervaring met verkoop: Prima garage!
Antwoord: Ga ermee naar een airco specialist, hij heeft het probleem zo voor je opgelost! Ga niet naar een Ford-dealer; met mijn vorige fiesta had ik ook airco problemen. Ik belde de dealer die mij vertelde dat airco problemen heel lastig zijn en vele honderden euro's kosten. Problemen kosten vaak een hele dag om op te lossen zo werd mij verteld. De airco specialist (in Hilversum) heeft mijn airco in 1 uur gerepareerd, geheel nagekeken en bijgevuld. Kosten: 90 euro.
Ervaring met Ford Fiesta 1.6 Titanium: Als je een leuke, sportieve auto wilt, die een super wegligging heeft en alle extra's die je je in een kleine auto kunt wensen, is dit de auto om te kopen. En met de 1.6 benzine kun je ook nog eens een Audi-rijder laten schrikken...
Ervaring met Ford Fiesta 1.4: Wij rijden een Titanium 97 pk. Een heerlijke auto. Wij hebben met veel vergelijkebare auto's gereden, maar kwamen bij de Fiesta uit; een stoere 1.4 met 16 inch, x-pack. Ik zou op papier het nieuwe model zo kopen.
Ervaring met Ford Fiesta 1.4 titanium: Na een aantal koreanen te hebben bereden nu toch maar eens een Fiesta geprobeerd en dit valt helemaal niet tegen. Een wat kleinere auto die echter als het er op aan komt zijn partijtje aardig mee kan blazen op alle fronten. Hij ziet er prima uit ook van binnen is redelijk zuinig met de brandstof en dat zien we in tijden van crises natuurlijk graag.
Op de snelweg heb ik wel echter steeds de bijna automatische neiging om na de 5e versnelling op te willen schakelen. Dat lekkere motortje verdient m.i. een 6e versnelling. Verder alle lof.
Ervaring met Ford Fiesta: Ook na 8 maanden rijden ben ik behoorlijk onder de indruk. Natuurlijk is de 1.25 60 pk motor geen krachtpatser, toch heb ik hem niet laten tunen. Tunen kost 300 euro en sommige Ford dealers bieden een tuningspakket met behoud van garantie, dus de motor kan het aan.
Als je hem laat tunen dan heeft hij tussen de 83 en de 90 pk (afhankelijk van de tuner). Dat heeft de Fiesta bij hogere snelheden eigenlijk wel nodig om met het verkeer mee te komen. Een licht stijgende snelwegoprit vereist met 60 pk geduld, en in het bergachtige buitenland heb je alle 60 pk steeds weer nodig. De reden waarom ik het niet gedaan heb is dat de motor bij tunen alleen in de hogere toerengebieden meer pk krijgt. In die toerengebieden wordt de auto lawaaiig en verliest hij zijn raffinement. Daarnaast merk je er tijdens gewoon rijden door de stad en de buitenwegen dus weinig van. Tijdens dat soort ritjes kom je ook niets tekort.
Kortom, ik heb niet meer pk nodig en als je je afvraagt of je wel meer pk nodig heb.
Ervaring met Ford Fiesta TDCI EcoNetic: Ik heb deze Ford Fiesta nu 2 maanden, hij rijdt als een zonnetje. Net zijn eerste kleine beurt gehad, geen probleem dus.
Doet eigenlijk precies wat 'ie moet doen. Goede wegligging, doet goed mee in het snelle verkeer en dat met 204 Nm (90 pk). Goede stoelen en een mooi interieur met veel extra's.
De radio is heel goed, is menu gestuurd, dus simpel. Het geluid is echt goed. De telefoon werkt ook prima. Wel een gek lampje, dat na 20.000km gaat branden: olie vermengt met vloeistof! Heb ik nooit van gehoord, bij geen een merk. Bleek een attentiemelding (oude olie!) te zijn dat je een bezoekje naar de garage moest brengen.
Antwoord: Bij mijn econetic-diesel ging onlangs hetzelfde lampje branden na slechts 10.000 km. Wel precies een week voor de eerste jaarbeurt?!
Verder geen problemen en zeer tevreden.
Antwoord: Ik heb hetzelfde meegemaakt, verschillende keren. Het heeft te maken met de regeneratie van roetfilter. Er wordt extra brandstof ingespoten tijdens dit proces. Als het proces wordt afgebroken door een korte rit, komt er brandstof in de olie terecht waardoor deze kwaliteit verliest. Dat is de reden waarom het lampje gaat branden.
Heb dit meegemaakt na een grote spierscheur waardoor ik 3 maanden niet ben gaan werken en noodgedwongen alleen korte afsanden aflegde.
Antwoord: Bedankt voor reactie, ik heb er veel van geleerd.
Ervaring met Ford Fiesta 1,4 Titanium: Ik rijd deze auto met plezier. Een minpuntje: Soms schiet de pook terug tijdens het optrekken in de achteruit. Of ik hoor een ratelend geluid omdat de versnelling niet goed gaat. Volgens de garage komt dit doordat de versnelling van de achteruit niet is gesynchroniseerd. Ik rijd ook wel in andere auto's, en daarmee heb ik geen enkel probleem met de achteruit.