Forum Ford Fiesta (1995 - 2002)
Reacties van eigenaren
'99
5
bouwjaar
jaar in bezit
83k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
8
'01
6
bouwjaar
jaar in bezit
182k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
6
Naam: Kochj79, datum : 22 november 2017
Ervaring met Ford Fiesta 1.3 16v Century: Motorisch nooit problemen gehad. Wel andere technische mankementen zoals luchtklepregelaar maakt ratelend geluid bij starten motor. Roest dorpels en re achter remleiding. Is jaarlijks puntje APK. En het laatste jaar 2016-2017 begint de langzame aftakeling echt. Achterwisser kapot. Roestvorming in plaatwerk. En per slot van rekening stopt de auto ineens tijdens het rijden: motorstoring. Veiligheid niet meer gegarandeerd. Rijp voor de sloop. Nog maar 180.000 km gereden. Altijd tijdig olie en filters vervangen, accu en banden, paar keer achterlicht. Verder niets.
Ervaring met verkoop: Gekocht in Valkenswaard in 2011 voor 2.300 euro met 96.000 km. Vergeten te vragen naar distributieriem. Daarna zelf laten vervangen. Na 3 jaar koppeling moeten vervangen.
Ervaring met Ford Fiesta 1.3 16v Century: Motorisch nooit problemen gehad. Wel andere technische mankementen zoals luchtklepregelaar maakt ratelend geluid bij starten motor. Roest dorpels en re achter remleiding. Is jaarlijks puntje APK. En het laatste jaar 2016-2017 begint de langzame aftakeling echt. Achterwisser kapot. Roestvorming in plaatwerk. En per slot van rekening stopt de auto ineens tijdens het rijden: motorstoring. Veiligheid niet meer gegarandeerd. Rijp voor de sloop. Nog maar 180.000 km gereden. Altijd tijdig olie en filters vervangen, accu en banden, paar keer achterlicht. Verder niets.
Ervaring met verkoop: Gekocht in Valkenswaard in 2011 voor 2.300 euro met 96.000 km. Vergeten te vragen naar distributieriem. Daarna zelf laten vervangen. Na 3 jaar koppeling moeten vervangen.
'01
7
bouwjaar
jaar in bezit
38k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Oudshoorn. Architectuur, datum : 13 januari 2009
Ervaring met Ford Fiesta 1.3: Auto rijdt goed, alleen roest de auto waar je bij staat. Ford erkent het probleem, maar hier iets aan doen, ho maar. Dealer heeft allemaal smoezen, nooit meer een auto bij Renes te Zeist.
Ervaring met verkoop: De verkoop verliep normaal.
Ervaring met onderhoud: Bij de jaarlijkse beurt gevraagd en op de faktuur aan laten tekenen, dat er naar roestvorming is gekeken. Op de faktuur staat doodleuk, geen roestvorming, het jaar daarop hetzelfde, wat blijkt, de auto vertoont geweldige roestvorming, maar ja, de dealer weet van niets. Sinds het bedrijf is overgenomen door Broekhuis is het een waardeloze garage geworden - geen service.
Ervaring met Ford Fiesta 1.3: Auto rijdt goed, alleen roest de auto waar je bij staat. Ford erkent het probleem, maar hier iets aan doen, ho maar. Dealer heeft allemaal smoezen, nooit meer een auto bij Renes te Zeist.
Ervaring met verkoop: De verkoop verliep normaal.
Ervaring met onderhoud: Bij de jaarlijkse beurt gevraagd en op de faktuur aan laten tekenen, dat er naar roestvorming is gekeken. Op de faktuur staat doodleuk, geen roestvorming, het jaar daarop hetzelfde, wat blijkt, de auto vertoont geweldige roestvorming, maar ja, de dealer weet van niets. Sinds het bedrijf is overgenomen door Broekhuis is het een waardeloze garage geworden - geen service.
'01
6
bouwjaar
jaar in bezit
140k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
8
Naam: Luchtfietserij, datum : 8 februari 2007
Ervaring met Ford Fiesta 1.6 Sport: Zwakke punt is de afwerking, met name de extra's. De verf van de achterspoiler begon na een half jaar al af te bladderen. Dat is een typisch probleem voor Fiesta's uit die periode. Ik heb er een aantal gezien met hetzelfde euvel. De zijskirts schuren na verloop van tijd tegen de onderkant van de deuren, waardoor roest aan de deuren ontstaat. Verder is het een erg prettige auto.
Ervaring met verkoop: Bij de koop was afgesproken dat de eerste beurt bij de prijs in zat. Dat bleek niet zo te zijn. Daarom heb ik het onderhoud door een onafhankelijke garage laten uitvoeren.
Afbladderende verf van de spoiler viel daarom volgens Noordegraaf niet meer onder de garantie. Het probleem was en is bij de Ford-dealers wel bekend.
Ervaring met onderhoud: Let op roestvorming onderlangs de deuren en langs de naden van de bodemplaat. Dit is echt een zwak punt van Ford.
Ervaring met Ford Fiesta 1.6 Sport: Zwakke punt is de afwerking, met name de extra's. De verf van de achterspoiler begon na een half jaar al af te bladderen. Dat is een typisch probleem voor Fiesta's uit die periode. Ik heb er een aantal gezien met hetzelfde euvel. De zijskirts schuren na verloop van tijd tegen de onderkant van de deuren, waardoor roest aan de deuren ontstaat. Verder is het een erg prettige auto.
Ervaring met verkoop: Bij de koop was afgesproken dat de eerste beurt bij de prijs in zat. Dat bleek niet zo te zijn. Daarom heb ik het onderhoud door een onafhankelijke garage laten uitvoeren.
Afbladderende verf van de spoiler viel daarom volgens Noordegraaf niet meer onder de garantie. Het probleem was en is bij de Ford-dealers wel bekend.
Ervaring met onderhoud: Let op roestvorming onderlangs de deuren en langs de naden van de bodemplaat. Dit is echt een zwak punt van Ford.
'01
6
bouwjaar
jaar in bezit
140k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
8
Naam: Noname, datum : 8 februari 2007
Ervaring met Ford Fiesta 1.6 Sport:
Ervaring met verkoop: Bij de koop was afgesproken dat de eerste beurt bij de prijs in zat. Dat bleek niet zo te zijn. Daarom heb ik het onderhoud door een onafhankelijke garage laten uitvoeren.
Afbladderende verf van de spoiler viel daarom volgens Noordegraaf niet meer onder de garantie. Het probleem was en is bij de Ford-dealers wel bekend.
Ervaring met Ford Fiesta 1.6 Sport:
Ervaring met verkoop: Bij de koop was afgesproken dat de eerste beurt bij de prijs in zat. Dat bleek niet zo te zijn. Daarom heb ik het onderhoud door een onafhankelijke garage laten uitvoeren.
Afbladderende verf van de spoiler viel daarom volgens Noordegraaf niet meer onder de garantie. Het probleem was en is bij de Ford-dealers wel bekend.
'98
5
bouwjaar
jaar in bezit
81k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: Djvgalen, datum : 19 augustus 2006
Ervaring met Ford Fiesta 1.25i RS: Heerlijke auto. Oppassen met handsfree sets en autoaanstekers, deze RS uitvoering heeft een lager voltage boordcomputer dus er mag NOOIT een standaard versie gebruikt worden anders gaat de boordcomputer kapot. Raadpleeg Uw Ford dealer voor correcte apparatuur.
Ervaring met verkoop: Zat een diepe kras op de achterkant, verkoper liet mij terugkomen om hem bij te laten werken.
Ervaring met onderhoud: In 2005 nieuwe uitlaat geïnstalleerd, in 2006 remsysteem (onafhankelijk per wiel) nieuwe schijven en nieuwe leidingen geïnstalleerd.
De RS is bij Wilton in onderhoud geweest de laatste 5 jaar en is nu eigendom van Kinesis Delft.
Ervaring met Ford Fiesta 1.25i RS: Heerlijke auto. Oppassen met handsfree sets en autoaanstekers, deze RS uitvoering heeft een lager voltage boordcomputer dus er mag NOOIT een standaard versie gebruikt worden anders gaat de boordcomputer kapot. Raadpleeg Uw Ford dealer voor correcte apparatuur.
Ervaring met verkoop: Zat een diepe kras op de achterkant, verkoper liet mij terugkomen om hem bij te laten werken.
Ervaring met onderhoud: In 2005 nieuwe uitlaat geïnstalleerd, in 2006 remsysteem (onafhankelijk per wiel) nieuwe schijven en nieuwe leidingen geïnstalleerd.
De RS is bij Wilton in onderhoud geweest de laatste 5 jaar en is nu eigendom van Kinesis Delft.
'00
2
bouwjaar
jaar in bezit
108k
?
km
Betrouwbaarheid
3
Comfort
6
Motor
3
Naam: Bashmanmusic, datum : 19 december 2005
Ervaring met Ford Fiesta 1.8 d: Verslijt schokdempers. Dieselversie verbruikt gemiddeld 7.2 liter. Heb de wagen 2 jaar en reeds 2.880 euro kosten aan gehad na 52.000 km nieuwe riem, nieuwe shokdempers achter. Na 80.000 km nieuwe remschijven, nieuwe alternator en noem maar op. Een miskraam zou ik deze wagen dus wel durven noemen.
Ervaring met Ford Fiesta 1.8 d: Verslijt schokdempers. Dieselversie verbruikt gemiddeld 7.2 liter. Heb de wagen 2 jaar en reeds 2.880 euro kosten aan gehad na 52.000 km nieuwe riem, nieuwe shokdempers achter. Na 80.000 km nieuwe remschijven, nieuwe alternator en noem maar op. Een miskraam zou ik deze wagen dus wel durven noemen.
Ervaring met Ford Fiesta 1.3 8V Collection: Deze Ford Fiesta uit eind 1999 (net voor de facelift) nu zo'n 5 jaar in bezit. Bevalt ons erg goed. Heeft een erg prettige en stabiele wegligging, desondanks voldoende comfortabel, alleen vinden we de auto inmiddels wel wat basic worden ten opzichte van modernere auto's. Er zit wel airco op en elektrische ramen en centrale deurvergrendeling, alles werkt overigens nog altijd perfect, maar er ontbreken zaken als ABS, zij-airbags, boordcomputer, cruise control. Binnenkort gaan we dus verder kijken naar iets moderners (waarschijnlijk weer een Ford).
Qua onderhoud is het allemaal wel te overzien, al moet ik zeggen dat ik de Ford met achterstallig onderhoud heb aangeschaft. In 5 jaar tijd geen echte problemen gekend, maar wel moeten vervangen:
- Remleidingen achter
- Banden achter
- Einddemper uitlaat
- Remklauwen en blokken voor
- Accu
- Draagarmen voor.
Onze Ford Fiesta heeft niet veel last van roest, al begint er onder de deurrubbers bij de dorpel nu wel lichte / oppervlakkige roestvorming te ontstaan.
Roest is echt een kwaaltje van Fords uit deze periode (ook bij de Ka en de Focus) dus let daar op bij aanschaf van een wat oudere Ford! Verder wat mij betreft prima auto's van heel behoorlijke kwaliteit (al is het geen Japanse betrouwbaarheid) en superieure wegligging.