Forum Ford C-Max
Reacties van eigenaren
Ervaring met Ford C-Max: Prima auto.
Ervaring met onderhoud: Kijk goed bij een aanbieding wanneer een kenteken is aangemeld.
Antwoord: Heb ook een Ford C-Max 5 jaar oud 50.000 km. Niets dan ellende. Eerst koppeling defect. Maand later gps defect. Maand later remmen vastgelopen, ABS systeem defect. Wat het ook wordt, nooit meer een Ford.
Ervaring met Ford C-Max 1.0 ecoboost: Verbruik is echt hoger dan aangegeven. Claxon gaat zwaar.
Ervaring met Ford C-Max 1.0 ecoboost 125pk: Tot op heden tevreden met de auto. Heb alleen een problemen met het overschakelen van de 2e naar de 3e versnelling, het gas blijf dan hangen. Dit komt met enige regelmaat voor. Dealer heeft het uitgelezen maar kan niets vinden. Verbruik tot nu toe 7.4 l op 100 km, had iets zuiniger verwacht.
Antwoord: Volgens mij heeft het gas niets te maken met her uitlezen van de computer, gezien dit meestal mechanisch is.
Antwoord: Mijn Grand C-Max van 2018 heeft precies hetzelfde. Als de motor warm is, blijft het gas hangen. Ik heb hem nog maar twee weken en hij deed het al bij de proefrit. Heb hem toch gekocht op voorwaarde dat dit verholpen zou worden. Er is al twee keer aan gewerkt maar daarvan is nog niets te merken. a.s. maandag gaat hij weer terug voor een laatste poging (wat mij betreft).
Ervaring met Ford C-Max 2.0 Titanium PHEV: Na enkele Kuga's overgestapt op deze plug-in hybride. Past goed in mijn dagelijks traject van 2x 30 km die ik volledig elektrisch rijd met de hele krachtige elektromotor. Daarom meestal pas na 2000 km tanken, de rest komt uit het stopcontact en is bijna gratis. Bijtelling is ivm registratie in 2015 nog 7 procent . Indien nodig springt de 2 ltr benzine motor bij, als beide motoren samenwerken is 200pk en heel veel koppel beschikbaar.
Auto is eigenlijk een USA model dat in serie door de importeur naar NL is verscheept, voordeel is een full options uitrusting titanium plus incl leer, inparkeren en elektrische klep.
Nadeel: plaats en gewicht van het accupakket. Kost ruimte in de koffer en gewicht zorgt voor onderstuurd karakter. Een voordeel heeft zijn nadeel, maar dit is de goedkoopste auto die ik ooit zakelijk heb gereden zonder in te leveren op luxe en comfort.
Ervaring met Ford C-Max 1.5 ecoboost: Een prima rijdende auto. Zoals dat hoort bij een Ford.
Ervaring met verkoop: Prima geholpen. Van Kalmthout is overigens al jaren Ardea.
Antwoord: Overigens heb ik hiervoor ook een nagelnieuwe Kuga 1.5 benzine gehad, maar alleen maar ellende. Na 6 maanden min of meer verplicht weg gedaan en nu de C-Max. Zie het forum van Ford Kuga.
Ervaring met Ford C-Max 1,6 Ecoboost: Het aftanken is nogal problematisch, als de tank bijna leeg is, volgens boordcomputer nog 60 km, krijg ik er maar 41 ltr benzine in, wat je ook probeert je komt steeds ong 10 ltr tekort. Na alle brandstofproblemen en storingen op de vakantie, betreft lage druk brandstofsensor en gescheurde ontluchtingsleiding van de brandstoftank, wordt nu toch wel bezorgd over gehele brandstof gebeuren. Wagen nog maar 2 maanden in bezit.
Ervaring met verkoop: Over de verkoop geen opmerking, zoals het hoort.
Ervaring met onderhoud: Wagen heeft bij aflevering een jaarbeurt gehad.
Antwoord: Dit heb ik ook met mijn C-Max 1.0 EcoBoost van 1 jaar oud.
Antwoord: Dat is opvallend. Ik heb ook al maanden brandstofproblemen, volgens de garage. Ik heb een C-MAx 1.0 Ecoboost. Dat gaat gepaard met meldingen van "Motorstoring - service nu". Driemaal hield de motor er onderweg, op de uitrit van de snelweg, mee op. Ook een behoorlijk veiligheidsrisico dus.
Ervaring met Ford C-Max 1.5 110KW Titanium: Wat een ellendige auto, echt een complete miskoop. Aanvankelijk leek het me de ideale gezinsauto, vooral hoe ruim hij is. De achterbank kan er eenvoudig uitgehaald worden waardoor je daadwerkelijk een klein vrachtwagentje hebt. Helaas weegt het praktische van de auto niet op tegen alle ellende die ik al gehad heb.
Nu hebben we sowieso veel pech gehad wat totaal buiten de schuld van Ford ligt (2 keer een kapotte band gereden, vandalisme waardoor de hele auto overgespoten moest worden). Zuur, maar dat kan met elke auto gebeuren.
Wat echt kwalijk is, is dat ik in de korte 3 jaar al 2 keer met stukken langs de weg gestaan. De eerste keer was er een probleem met het remsysteem. Ik had al langer het vermoeden dat de auto minder lang uitdreef bij het loslaten van het gaspedaal. Uiteindelijk ging de rem erop tijdens het rijden en kwam deze er niet meer vanaf. Kosten voor reparatie: ruim 2000 euro.
Onlangs wederom langs de weg gestaan omdat ik deze keer niet meer kon schakelen. Met maar 128k km op de teller was de koppeling al helemaal versleten. Kosten voor reparatie: wederom 2000 euro. Dit was toch wel de druppel en doen we de auto zsm. weg.
Naast deze ellende heeft Ford een aantal beslissingen genomen voor het interieur waar simpelweg niet over nagedacht is. Zo zitten de knoppen van de cruisecontrol op een plek op het stuur die niet makkelijk bereikbaar is, terwijl deze knoppen wel vaak gebruikt worden. De knoppen van de boordcomputer zijn juist wel makkelijk bereikbaar, terwijl die nagenoeg nooit gebruikt worden. Het touchscreen ligt dieper in het dashboard, met een vreemde bult aan de onderkant. Ten eerste heb je geen zicht hebt op het linkerdeel van het touchscreen, en ten tweede de navigatiebalk die onder in het scherm is, niet makkelijk bereikbaar is omdat je met je hand tegen het dashboard aan zit.
Door de regen rijden zorgt ook vaak voor frustratie: de regensensor werkt niet naar behoren waardoor de ruitenwissers soms tekeer gaan bij lichte regen, en soms nauwelijks aan gaan bij zware regen. Ook bij stapvoets rijden gaat regelmatig de parkeersensor voor af, terwijl er niets in de weg staat.
Achteraf lees is van de vele motorproblemen die de C-Max blijkt te hebben, dus al met al een hele teleurstellende auto. Voor mij geen Ford meer.