Forum Fiat Stilo
Reacties van eigenaren
Ervaring met Fiat Stilo 2.4 20v abarth: Heeft ontzettend veel storingen. Nij heeft normaal 170 pk, nu denk ik 70 pk. Echt een drama!
Heb hem nu 2 maanden hij is heel mooi, vol-leder en alle opties.
Ervaring met verkoop: Doen net of het helemaal toppie is die wagen, maar tegendeel bewijst het.
Ervaring met Fiat Stilo 1.6 16v: Ik zelf heb een Fiat stilo uit 2003 1.6 16v. Ik heb een probleem met mijn auto: hij trilt alle kanten op loopt onregelmatig
Ben nu na 2 garages geweest, niemand kon het vinden. Ik heb hem naar een uitleesbedrijf gebracht. Ze hebben alles van a tot z na gekeken geen defecten gevonden. Iemand enig idee wat hiermee kan zijn? Bobine is vervangen bougies en distributie.
Antwoord: Volgens mij hebben we dezefde auto gehad. Onregelmatig lopen:
- bobines sneuvelen om de haverklap
- cilinderkleppen krom/stukken eraf
- boordscomputer rot
Fiat Stilo heeft 4 penbobines. Uitlezen geeft ook de foutcodes weer. Deze foutcodes kun je op google zo terug vinden.
Mijn advies: zo snel mogelijk dumpen die auto. Je spaargeld is er zo doo heen.
Antwoord: Schudden van de auto: zijn waarschijnlijk de klossen van de aandrijfassen. Kosten: 60 euro nieuw bij de dealer,
Onregelmatig lopen: er is een nieuwe dist set gemonteerd bij een dealer of een universeel, bij de universeel gaat het bijna altijd mis ze zetten de nokkenassen niet vast met speciaal gereedschap bij de wisseling daardoor verdraaid het toonwiel. Naar de dealer en het toonwiel opnieuw in laten leren (zelf ook gehad met de Stilo) daarna nooit weer een storing gehad. En kijk of je bobines krijgt alleen NGK of Champion, geen BOSCH dat is Duitse sh*t zooi.
De kleppen gaan alleen stuk bij een defecte riem of ondeskundige montage.
Ervaring met Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed: Voor aankoop uitgebreide proefrit maken, en alle functies meerdere malen proberen. Half jaar (of vol jaar) garantie bij aankoop, is een goede toevoeging.
Ervaring met Fiat Stilo 16v: Hopeloze auto, electronisch gezien dan.
Antwoord: De electronica van de stilo wordt vaak als onbetrouwbaar bestempeld. Soms terecht, maar in een flink aantal gevallen ook onterecht. De basis voor een stabiele electronica van de stilo, is een goede accu (met overcapaciteit).
Ervaring met Fiat Stilo 1.6 16v:
Ervaring met onderhoud: Wie heeft er ervaring met de Stilo, dat hij spontaan uitvalt onder het rijden, zowel motorisch als elektrisch? Garage zegt dat het het motormanagement vervangen moet worden, kosten 1.000 euro.
Antwoord: Kijk even bij Stilogroup, dat is een forum waar dit probleem wordt behandeld. Ik heb het zelf ook gehad en was voor 250 euro klaar.
Antwoord: Ik heb mij ook een Fiat Stilo aangeschaft, maar die valt ook regelmatig uit. Ik zag in je mail dat u ook dit probleem had de vraag is waar bent u geweest voor dit te hestellen? En de kostprijs?
Antwoord: Kijk even op stilogroup.net voor de gegevens. Zoeken naar ecu probleem en alle oplossingen worden uitgelegd. In het ergste geval kost het je 250 euro aan onderdelen als je het zelf kan vervangen (zijn 4 boutjes en twee stekkers).
Ervaring met Fiat Stilo: Ook wij rijden met plezier en zonder echte problemen in een Stilo JTD. Eeerst een 19 JTD 80 pk, en nu 120 pk JTD met tuning naar 150 pk. Geen centje pijn. Natuurlijk heb je je onderhoud en ja dat is wel eens duur met vervanging, maar ik moet er wel 15.000-20.000 pj mee rijden. En het is wel hoe je met de auto omgaat. Als je een sportieve Stilo hebt of gemaakt en je knalt er op los omdat je denkt dat dat moet, tja dan krijg je de oa olieproblemen. Door de in beginsel koude motor, rustig wakker laten worden en onderhoud geven ipv een extra dingetje erop om hem mooier te lijken. Het is en blijft techniek en dat vraagt onderhoud.
Voor de Fiats een VW Passat gereden. Pffff en dan hoor ik dat Fiat duur is met onderdelen? En veel problemen?
Ervaring met Fiat Stilo Abarth: Heb van 2007 tot 2010 een Abarth 5 drs gehad. Kleine mankementen (de bekende) 1x electronica kosten 100 euro en 1x bobine, deze gebruikt besteld en zelf vervangen (makkie) kosten 50 euro.
In verhouding met aanschafprijs een super auto. Belangrijk: de olie in de gaten houden van deze heerlijke 5 cilinder.
Het is dat ik een Alfa GT met de heerlijke V6 kon kopen, anders had ik er zeker nog mee gereden.