Forum Fiat Punto Evo
Reacties van eigenaren
'12
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
diesel
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
9
'10
2
bouwjaar
jaar in bezit
35k
km
diesel
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
8
Naam: Hameren, datum : 13 juni 2012
Ervaring met Fiat Punto Evo 1,3 85pk multidiesel: Goede auto. Verbruik is zeker goed als rijgedrag wordt aangepast. Door de jaren steeds beter, nu boven 20 km per liter.
Storing eerste winter door vastgevroren remschoenen achterwielen. Deze waren te krap afgesteld. Na correctie geen last meer.
Recent met 34000km stank afgassen bij lage snelheden in auto. Bleek een lek brandplaatje onder de verstuiver te zijn. Alle 4 vervangen door dealer, nog net in de gerantie periode van 2 jaar. Normale kosten zouden 170 euro incl btw zijn geweest. Probleem opgelost.
Auto op zich goed afgewerkt en rijd prima. Geen bpm en wegenbelasting en laag dieselverbruik is pure winst.
Ervaring met verkoop: Goede transactie, geen problemen
Ervaring met onderhoud: Op tijd olie verversen, zeker 1 keer per jaar of met 30000km spaart de turbo!
Ervaring met Fiat Punto Evo 1,3 85pk multidiesel: Goede auto. Verbruik is zeker goed als rijgedrag wordt aangepast. Door de jaren steeds beter, nu boven 20 km per liter.
Storing eerste winter door vastgevroren remschoenen achterwielen. Deze waren te krap afgesteld. Na correctie geen last meer.
Recent met 34000km stank afgassen bij lage snelheden in auto. Bleek een lek brandplaatje onder de verstuiver te zijn. Alle 4 vervangen door dealer, nog net in de gerantie periode van 2 jaar. Normale kosten zouden 170 euro incl btw zijn geweest. Probleem opgelost.
Auto op zich goed afgewerkt en rijd prima. Geen bpm en wegenbelasting en laag dieselverbruik is pure winst.
Ervaring met verkoop: Goede transactie, geen problemen
Ervaring met onderhoud: Op tijd olie verversen, zeker 1 keer per jaar of met 30000km spaart de turbo!
'10
2
bouwjaar
jaar in bezit
34k
km
diesel
Betrouwbaarheid
5
Comfort
9
Motor
8
Naam: N. Feij, datum : 18 mei 2012
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 multijet diesel: Mijn Evo rijdt echt goed, en zuinig 1:22,3 diesel bij gem. 11o km. Rijdt per jaar gem 24000 km bij gem. 85 autosnelweg. Goed afgewerkt, geen bijgeluiden, trekt snel op als hij warm is.
Alleen begin ik mij zorgen te maken over de algemene kwaliteit en de reparaties die ik gehad heb tijdens mijn garantie: Turbo kapot, koppelingsschakelaar defect/vernieuwd, brandplaatjes dieselinjectoren kapot/vernieuwd, en nu de brandstofpomp vernieuwd. Ik overweeg nu een extra garantie te kopen voor 1-5 jaar. Wat moet ik doen? Dergelijke onverwachte kosten wil je niet meemaken buiten de garantieperiode.
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 multijet diesel: Mijn Evo rijdt echt goed, en zuinig 1:22,3 diesel bij gem. 11o km. Rijdt per jaar gem 24000 km bij gem. 85 autosnelweg. Goed afgewerkt, geen bijgeluiden, trekt snel op als hij warm is.
Alleen begin ik mij zorgen te maken over de algemene kwaliteit en de reparaties die ik gehad heb tijdens mijn garantie: Turbo kapot, koppelingsschakelaar defect/vernieuwd, brandplaatjes dieselinjectoren kapot/vernieuwd, en nu de brandstofpomp vernieuwd. Ik overweeg nu een extra garantie te kopen voor 1-5 jaar. Wat moet ik doen? Dergelijke onverwachte kosten wil je niet meemaken buiten de garantieperiode.
'10
2
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
8
Naam: Johndeswart, datum : 17 april 2012
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 mjt: Rijd nu 1,5 jaar met de Punto Evo en heb er bijna 30.000 km op zitten. Onderhoud is nog niet nodig geweest. Wel een keer een kwart liter olie bijgevuld.
Verbruik is 1:20, ik ben een vlotte rijder, dus zuiniger moet zeker kunnen. De grootste winst zit natuurlijk in de BPM en houderschapsbelasting die niet betaald hoeven worden.
Enige minpunt is de BlueMe die al 3 x storing heeft gegeven. Het systeem is wel telkens netjes gereset door de dealer en mij is beloofd dat als de storing terug blijft komen de blue & me vervangen zal worden.
Ben wel benieuwd of er meer punto/Fiat rijders zijn die dit probleem ook hebben.
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 mjt: Rijd nu 1,5 jaar met de Punto Evo en heb er bijna 30.000 km op zitten. Onderhoud is nog niet nodig geweest. Wel een keer een kwart liter olie bijgevuld.
Verbruik is 1:20, ik ben een vlotte rijder, dus zuiniger moet zeker kunnen. De grootste winst zit natuurlijk in de BPM en houderschapsbelasting die niet betaald hoeven worden.
Enige minpunt is de BlueMe die al 3 x storing heeft gegeven. Het systeem is wel telkens netjes gereset door de dealer en mij is beloofd dat als de storing terug blijft komen de blue & me vervangen zal worden.
Ben wel benieuwd of er meer punto/Fiat rijders zijn die dit probleem ook hebben.
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
40k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: Vermichael, datum : 4 april 2012
Ervaring met Fiat Punto Evo Dynamic: Ik ben sinds januari 2011 in bezit van een Punto Evo en heb reeds 40.000km probleemloos door Europa gereden.
De motor is lekker soepel en het verbruikt ligt nu tussen de 4,0 en 4,4 liter per 100km waar het tijdens de eerste 10.000km tussen de 4,5 en 5,0 liter per 100km lag.
Schakelen gaat wat hakerig, maar het is wel fijn dat de motor automatisch 200 toeren bij geeft wanneer het koppelingspedaal omhoog word gehaald om zo lekker soepel van de plaats te komen.
Het enige minpuntje is het ruitensproeier systeem. Deze vernevelt perfect tijdens stilstand, maar bij 120km per uur komt hij nauwelijks tot een kwart van de ruit.
Conclusie: de auto bevalt me prima!
Ervaring met Fiat Punto Evo Dynamic: Ik ben sinds januari 2011 in bezit van een Punto Evo en heb reeds 40.000km probleemloos door Europa gereden.
De motor is lekker soepel en het verbruikt ligt nu tussen de 4,0 en 4,4 liter per 100km waar het tijdens de eerste 10.000km tussen de 4,5 en 5,0 liter per 100km lag.
Schakelen gaat wat hakerig, maar het is wel fijn dat de motor automatisch 200 toeren bij geeft wanneer het koppelingspedaal omhoog word gehaald om zo lekker soepel van de plaats te komen.
Het enige minpuntje is het ruitensproeier systeem. Deze vernevelt perfect tijdens stilstand, maar bij 120km per uur komt hij nauwelijks tot een kwart van de ruit.
Conclusie: de auto bevalt me prima!
Reactie van: G. Keereweer, datum: 14 december 2012
Antwoord: Het probleem met de ruitesproeier is bij de fabrikant bekend, tot nu toe heeft deze hier nog weinig mee gedaan. Erg jammer, want de auto is verder heel fijn.
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
6k
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
6
Motor
8
Naam: Johanvlug, datum : 10 maart 2012
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 Multijet Mylife: Prima auto voor zijn geld. Onderdelen zoals hoedenplank zijn onder de maat, want bij het minste geringste breken de steunen af en volgens de garage valt dit niet onder de garantie.
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 Multijet Mylife: Prima auto voor zijn geld. Onderdelen zoals hoedenplank zijn onder de maat, want bij het minste geringste breken de steunen af en volgens de garage valt dit niet onder de garantie.
'11
1
bouwjaar
jaar in bezit
7k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
8
Naam: Robstone, datum : 29 februari 2012
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 diesel:
Ervaring met verkoop: Ik had om zwarte striping gevraagd, maar blijkbaar vergeten want ze zaten er niet op. Heb het zo maar gelaten, ook zonder streepjes een mooie auto.
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 diesel:
Ervaring met verkoop: Ik had om zwarte striping gevraagd, maar blijkbaar vergeten want ze zaten er niet op. Heb het zo maar gelaten, ook zonder streepjes een mooie auto.
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.2: Neem er TomTom bij.
Ervaring met verkoop: Fijne garage. Maar ik ben er het laatste jaar niet geweest.
Ervaring met onderhoud: Voor zover ik er de laatste tijd ben geweest, aangezien ik geen klachten heb gehad. Bij vorige auto's van dezelfde garage altijd uitstekend geholpen.