Forum Fiat Punto Evo
Reacties van eigenaren
Ervaring met Fiat Punto Evo: Super fijne auto, veel luxe voor weinig geld.
Verder een ruime auto. Wij hebben hem zelfs nu als hoofdauto en we zijn een gezin met 2 kinderen. We zijn met deze auto en skikoffer al naar Frankrijk (wintersport) geweest en het ging heel erg goed, auto heeft enorm veel kracht.
Aankomende zomer gaan we naar Zuid-Frankrijk met de caravan (1000kg) en deze auto. We hebben de Punto Evo 1.3 (diesel). Deze auto is wegenbelasting en BPM vrij en heeft een krachtige motor. De auto heeft totaal geen probleem om snel naar de 100km/h te gaan. Wij zijn super tevreden!
Antwoord: Let op! Het max. trekgewicht van de Punto Evo is 1000 kg.
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3: Geweldig deze auto. We hebben de Punto Evo 1.3 diesel die wegenbelasting en BPM vrij is. De auto is lekker zuinig, we halen gemiddeld 1:21 en we rijden goed door, zijn niet rustige rijders.
We zaten te twijfelen tussen deze punto Evo en de VW Polo (1.2TDI), uiteindelijk dus na wat proefritjes gehad te hebben gekozen voor de Punto, waarom?
Omdat de Punto Evo een stuk ruimer was (voor een gezin wel zo handig), er veel meer pit in de motor zat, de motor is krachtig en je kunt er zelfs een aanhanger van 1000kg achterhangen en verder was deze auto ook nog goedkoper en vonden we hem er mooier uitzien. De VW polo reed overigens ook goed hoor, maar we vonden de Punto Evo vele malen fijner rijden!
Wat ons betreft is de Punto echt een geweldige en betrouwbare auto!
Ervaring met Fiat Punto Evo MJ85: Indien men het beoogde verbruik van 1 op 26 wil halen, moet men belachelijk langzaam accelereren in 1e en 2e versnelling, de andere 3 versnellingen zijn redelijk te doseren.
Ik ben een rustige rijder, en heb de eerste 2800km een gemiddeld verbruik van 1 op 21.4. Ik moet erbij vermelden dat 70 daarvan op de snelweg was, met 120km/uur.
Op de binnenwegen a 70 of 80km per uur is ie duidelijk het zuinigst, ik haal makkelijk 1 op 28. Verder een stille en net afgewerkte auto, enige minpunt: al voor de 3de keer een afspraak met de garage omdat de stootstrips op de zijkant van de auto loskomen. Verder een zeer tevreden gebruiker.
Antwoord: Beste Julia, ik heb hetzelfde probleem met de stootstrips. Mijn dealer heeft echter na 1 keer opnieuw vastmaken, zonder resultaat, besloten om nieuwe stootstrips te bestellen.
Antwoord: Inmiddels 6000km gereden, en de auto bevalt nog steeds uitstekend. De derde stootstrips reparatie, waarbij de dealer gebruik heeft gemaakt van een andere lijmsoort, heeft geleid tot het gewenste resultaat: ze blijven nu netjes en strak op hun plaats.
Verder blijft het moelijk om (volgens de Fiat eco drive software) rustig te accelereren. Ik denk dat ik de auto van 0 tot 30 km moet aanduwen om economisch te accelereren...:-)
Antwoord: Hoe bevalt het start-/stopsysteem jullie eigenlijk? In de review staat dat aangepast rijgedrag nodig is. Ervaren jullie dit ook of is hier redelijk snel overheen te stappen?
Antwoord: Het start / stop bevalt uitstekend. Na een paar weken rijden mis ik het zelfs op mijn zakelijke auto. Wat het aangepaste rijden betreft, ik hoef niet zo nodig als snelste weg te spurten als het licht op groen gaat.. maar om nou te zeggen dat je je rijstijl moet aanpassen vind ik nogal vergezocht. Het bevalt me prima, het functioneert goed en het went snel.
Antwoord: Ik heb de auto nu bijna 4 maanden en moet aan het start/stop systeem nog steeds even wennen. Dus steeds koppeling intrappen, dan schakelen en wegrijden. Als dit te snel doet, slaat de motor af.
Ook bij een koude motor werkt de start/stop ook en dat vind ik niet zo fijn voor de dieselmotor, lijkt mij. Dat moet mijn inziens alleen bij een motor die de bedrijfstemperatuur heeft bereikt.
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 multijet: Prima auto, rijdt geweldig en geluidsarm.
Antwoord: Rijdt inderdaad prima, maar het al eerder omschreven probleem met het loskomen van de stootstrips heb ik ook. Ga maandag voor de 3 de keer terug om de stootstrips vast te laten zetten.
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 multijet: De beste prijs/prestatie verhouding van een zuinige dieselauto van dit moment.
Antwoord: Beste CMDVOS: ik rijd nu 3 maanden en 900 km in de Punto Evo Multijet en ben nog steeds onder de indruk van de geruisloosheid van het dieseltje. Bij 120 km/u en 2300 toeren hoor je de moter amper. Echt super. Ook als het start stop systeem ingrijpt hoor nauenlijks verschil tussen afgeslagen moter en het weer starten. Echt super die multijet ik begrijp je kritiek dus niet.
Antwoord: Sorry, ik bedoel 9000 km ipv 900. Ben trouwens net terug uit de Toscane, heb ritje van 4000 km gemaakt met gemiddelde van 1 op 24,3. Echt ongelooflijk als je bedenkt dat dit bergritten waren en snelwegkilometers met snelheden tusen 100 en 130 echte kilometers (TomTom opgave). Ook trek ik mij niets aan van de opschakelindicator: ik trek gewoon lekker door en voel dan de heerlijke soepele kracht van dat super motertje. Ik denk de beste kleine diesel die er is!
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 multijet: Verwacht langere levertijd. Die van ons duurde 3 mnd. Verder was de slang van de ruitensproeier niet aangesloten. 1 zijskirt is iets los.
Voor de rest rijdt de auto prima en ik zit met plezier aan het stuur. Van binnen lijkt hij groter dan van buiten.