Forum Fiat Punto Evo
Reacties van eigenaren
'11
3
bouwjaar
jaar in bezit
64k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Reactie van: Gmh. Cuijpers, datum: 18 maart 2015
Antwoord: Ik heb het zelfde probleem na de grote beurt! Veel hoger verbruik! Is het nu bij jou verholpen en zo jja hoe?
Reactie van: John. Ten. Brink, datum: 29 maart 2015
Antwoord: Is nog steeds niet opgelost. Verbruik is wel weer iets minder geworden. Nu 1 op 19,5
Reactie van: Frank. Opzee, datum: 11 december 2019
Antwoord: Het kan zijn dat de software met sjoemel software vervangen is voor de juiste software?
'12
2
bouwjaar
jaar in bezit
2k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
5
Motor
5
Naam: Ednicolai, datum : 24 december 2014
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 Multijet: Continue beslagen auto bij vochtig weer. Dagritten van 85 km maar met altijd de airco aan want anders beslaat alles. Achterklep is door dealer voorzien van laag silliconenkit om beter te sluiten(inmiddels lekker goor). Water in de achterlichten na een jaar. Is eea vervangen maar na jaar weer vocht. Nu word er niets meer aangedaan want het is al een keer gedaan! Achterdeuren die nauwelijks opengaan. Alle deuren zijn al een keer opnieuw afgehangen ivm vocht en windgeruis. Verbruik wat na 4 maanden daalde van 1:22 naar 1:15 met gewoon hetzelfde woon/werkverkeer. Motor begon rauw te lopen. In de winter ook niet starten. Na 15000 km werd pas een kapotte injectie ontdekt. Na vervanging werd het verbruik 1:18. Nu het weer kouder word is starten ook weer een drama. Loopt gewoon de eerste minuut op drie cillinders Klapperende stablisatie-stangen achter vervangen. Kapotte kachelregeling vervangen. Elektrische bijverwarming vervangen. Kortom na 4 Fiatnulls nu echt niet meer.
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 Multijet: Continue beslagen auto bij vochtig weer. Dagritten van 85 km maar met altijd de airco aan want anders beslaat alles. Achterklep is door dealer voorzien van laag silliconenkit om beter te sluiten(inmiddels lekker goor). Water in de achterlichten na een jaar. Is eea vervangen maar na jaar weer vocht. Nu word er niets meer aangedaan want het is al een keer gedaan! Achterdeuren die nauwelijks opengaan. Alle deuren zijn al een keer opnieuw afgehangen ivm vocht en windgeruis. Verbruik wat na 4 maanden daalde van 1:22 naar 1:15 met gewoon hetzelfde woon/werkverkeer. Motor begon rauw te lopen. In de winter ook niet starten. Na 15000 km werd pas een kapotte injectie ontdekt. Na vervanging werd het verbruik 1:18. Nu het weer kouder word is starten ook weer een drama. Loopt gewoon de eerste minuut op drie cillinders Klapperende stablisatie-stangen achter vervangen. Kapotte kachelregeling vervangen. Elektrische bijverwarming vervangen. Kortom na 4 Fiatnulls nu echt niet meer.
'12
1
bouwjaar
jaar in bezit
85k
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
7
Motor
7
Naam: Scramer, datum : 28 september 2014
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3: Meestal Italiaans gekocht, eerste Fiat Evo diesel, niet ontevreden, echter garantie is net voorbij, begint er een oranje motorblok op het dashboard te branden, maar even naar de garage.
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3: Meestal Italiaans gekocht, eerste Fiat Evo diesel, niet ontevreden, echter garantie is net voorbij, begint er een oranje motorblok op het dashboard te branden, maar even naar de garage.
Reactie van: Dimitri. Cofano, datum: 19 september 2016
Antwoord: En is het in orde geraakt met de wagen en wat was het probleem dat het oranje motorblokje aan is gesprongen
Mvg Dimitri
'11
3
bouwjaar
jaar in bezit
59k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Arrowswilly, datum : 7 september 2014
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 multijet: Boven verwachting met bijna alles. Minpuntje met koppeling probleem. Lag aan importeur, die wachten te lang.
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 multijet: Boven verwachting met bijna alles. Minpuntje met koppeling probleem. Lag aan importeur, die wachten te lang.
'11
3
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
diesel
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
6
Naam: Ahelmers, datum : 7 maart 2014
Ervaring met Fiat Punto Evo: Omdat wij veel onderweg zijn, was ons besluit om een nieuwe auto te kopen snel gemaakt. Een occasion zou te veel aan onderhoud kosten. Maar niets is minder waar. Onze Fiat Grande Punto is een prima auto, maar tot nu toe hebben we al drie keer problemen gehad met de koppeling. Nu is het zelfs zo ver dat de hele koppeling vervangen moet worden, na drie jaar. Dit verwacht je toch niet als je de auto nieuw koopt? Of was onze verwachting te hoog? De garage probeert ons op alle mogelijke manieren bij te staan, waar we erg blij mee zijn. Fiat Nederland is daarentegen erg traag en laat het vaak afweten, wat ons betreurt.
Onze volgende auto zal dan ook geen Fiat meer zijn. Het heeft ons aan onderhoud te veel gekost wat je niet verwacht bij een nieuwe auto!
Ervaring met Fiat Punto Evo: Omdat wij veel onderweg zijn, was ons besluit om een nieuwe auto te kopen snel gemaakt. Een occasion zou te veel aan onderhoud kosten. Maar niets is minder waar. Onze Fiat Grande Punto is een prima auto, maar tot nu toe hebben we al drie keer problemen gehad met de koppeling. Nu is het zelfs zo ver dat de hele koppeling vervangen moet worden, na drie jaar. Dit verwacht je toch niet als je de auto nieuw koopt? Of was onze verwachting te hoog? De garage probeert ons op alle mogelijke manieren bij te staan, waar we erg blij mee zijn. Fiat Nederland is daarentegen erg traag en laat het vaak afweten, wat ons betreurt.
Onze volgende auto zal dan ook geen Fiat meer zijn. Het heeft ons aan onderhoud te veel gekost wat je niet verwacht bij een nieuwe auto!
'10
3
bouwjaar
jaar in bezit
55k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: M. Van. Leeuwen, datum : 1 februari 2014
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 Dynamic Blue &Me: Rij deze MultiJet nu ruim 3 jaar. Hij voldoet aan alle verwachtingen. Verbruik gemiddeld zomer en winter = 1:22,5
Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Er zit alles op en aan wat nodig is: van cruisecontrol tot MP3 speler, start en stop, automatische airco, hij leest zelfs je SMS jes voor als je wilt -) prima audio-installatie.
Destijds voor 17.000 euro inclusief trekhaak. Onderhoudskosten extreem laag. Binnenkort tweede onderhoudsbeurt bij 60.000 km. Eerste was bij 30.000 km en was ongeveer 250 euro Eerste APK in nov. 2013 gehad. Natuurlijk geen problemen.
Ervaring met Fiat Punto Evo 1.3 Dynamic Blue &Me: Rij deze MultiJet nu ruim 3 jaar. Hij voldoet aan alle verwachtingen. Verbruik gemiddeld zomer en winter = 1:22,5
Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Er zit alles op en aan wat nodig is: van cruisecontrol tot MP3 speler, start en stop, automatische airco, hij leest zelfs je SMS jes voor als je wilt -) prima audio-installatie.
Destijds voor 17.000 euro inclusief trekhaak. Onderhoudskosten extreem laag. Binnenkort tweede onderhoudsbeurt bij 60.000 km. Eerste was bij 30.000 km en was ongeveer 250 euro Eerste APK in nov. 2013 gehad. Natuurlijk geen problemen.
'12
2
bouwjaar
jaar in bezit
108k
km
diesel
Betrouwbaarheid
4
Comfort
6
Motor
7
Naam: Ramondekeizer, datum : 26 januari 2014
Ervaring met Fiat Punto Evo My-Life: Er zijn een aantal standaard problemen die zich voordoen bij de Fiat.
1. Vocht in de achterlichten.
2. brandplaatjes kapot.
3. Bovenste lagers schokdemper.
De cartreventilatie is na veel aandringen uiteindelijk aangepast d.m.v. tracing om de slang.
Ervaring met onderhoud: De garage in vlissingen is betreurend slecht. Van klantvriedelijkheid heeft men daar nog niet van gehoord. Ik ben al verschillende keren met problemen naar de garage geweest en daar wordt je met een kapotte auto weggestuurd en na anderhalve week terugkomen. Als je dan terug komt moet je maar hopen dat ze nog weten waarvoor je komt. Enz enz......
Ervaring met Fiat Punto Evo My-Life: Er zijn een aantal standaard problemen die zich voordoen bij de Fiat.
1. Vocht in de achterlichten.
2. brandplaatjes kapot.
3. Bovenste lagers schokdemper.
De cartreventilatie is na veel aandringen uiteindelijk aangepast d.m.v. tracing om de slang.
Ervaring met onderhoud: De garage in vlissingen is betreurend slecht. Van klantvriedelijkheid heeft men daar nog niet van gehoord. Ik ben al verschillende keren met problemen naar de garage geweest en daar wordt je met een kapotte auto weggestuurd en na anderhalve week terugkomen. Als je dan terug komt moet je maar hopen dat ze nog weten waarvoor je komt. Enz enz......
Ervaring met Fiat Punto Evo 1,3 multijet: Na grote onderhoudsbeurt gebruikt de Evo beduidend meer brandstof. Voor 1 op 22 en na de onderhoudsbeurt 1 op 18 Volgens de dealer is er niets aan de hand.
Ook doet de cruise control het niet meer, de dealer heeft hier al drie keer naar gekeken. Het zal de bedieningsschakelaar wel zijn kosten 450 euro. Ze weten het niet eens zeker. Bedankt HAVIK auto in Amsterdam Noord. Heb zojuist contact met Fiat Nederland gezocht. Zij brengen mij in contact met een andere dealer. Nu maar hopen dat zij mijn klachten wel serieus nemen en oplossen. Verder een heerlijke auto.