Forum Fiat Panda (2003 - 2011)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Fiat Panda 100 hp: Met deze Panda 100hp blijf je lachen!
Ervaring met Fiat Panda: Voor veilig gebruik op de snelweg (inhalen) zou ik toch zeker de 1.2 of Sport versie kopen.
Ervaring met Fiat Panda 1.1.active: Problemen: Tot nu geen probleem gehad. Amt garage-forum, als mede problemcar.nl Komt deze auto goed naar voren zonder veel problemen.
Dus volgen hier nog hoe het met de Panda gaat.
Olie verbruik: Bij garage stond hij op minimum. Afgevuld met xeramic ceramic protector en olie van de Swift tot max gevuld.
Ervaring met verkoop: Wat is de reden van de aankoop fiat panda 1.1 actieve.
Na 7 volle jaren in bezit van mijn Suzuki Swift 1.2 {bouwjaar 01-01-1994} is door de APK een einde gekomen.
De APK was genadeloos door roest geteisterd is de kosten aan reparatie 950 Euro.
Was sloop enige optie, 150 euro was de auto voor Ooievaar in blokker de gelukkiger.
Toch de olie die ik erin heb gedaan toch 40.000KM 6 jaar oud en Fin 25 2x een busje in de olie heb toegevoegd en 1 busje xeramic ceramic engine protector in de olie toegevoegd deze opgevangen in flesjes gevuld voor hergebruik voor mijn panda.
Dus zelfde dag nog kijken op zomoto voor het fiat panda rond 4 jaar.
Kosten laag in aanschaf ben ik opzoek gegaan naar panda.
Van 12:00 tot 17:00 uur en bellen naar diverse garage/verkoop was ik gezonder humeurig.
De een na de andere was verkocht, zo populair was deze op de occasion mark.
Op Autoweek staat hij op 29ste plaats van de beste verkoop.
Hadden toch aantal gevonden voor weinig geld, in Drenthe was de panda
Ervaring met onderhoud: Hoe rijd de panda:
Super gewoon hoge zit de pook staat bijzonder plek geweldig fiat.
Klein stuur ook van binnen ruim ook zeer tevreden om 5 deuren is echte knaller.
Lekker vlot en 1.1 motor de laste in productie bevalt prima.
Stuurbekrachtiging is ook een uit komst in smalle bochten of als inparkeren.
Gebruik in de stad geweldig als mede op de snelweg 100 KM per uur rijdt hij zeer lekker.
Naar mijn werk is hij gezonder om in te rijden en ook verbruik valt mee.
De lange reis van 1250 KM.
Hoppa daar gaan we, rijden in de panda ook in op de Duitse autobaan erg prettig tussen de vrachtwagens mee te liften en op de 2e baan te rijden hen voor bij te rijden en te lachen.
Hij heeft zich goed gehouden allen tanken en gaan.
Wat kost hij nu aan benzine heen:
Nederland rondgereden en richting Duitsland 1 persoon in de auto weinig bagage naar Polen.
Duitsland: 1 liter op 20.53 kosten 17,90 en 231.8 KM.
1 liter op 19.23 kosten 41,07 en 500 KM.
Polen: 1 liter op 23
Antwoord: Duitsland: 1 liter op 20.53 kosten 17,90 en 231.8 KM.
1 liter op 19.23 kosten 41,07 en 500 KM.
Polen: 1 liter op 23.18 kosten 91,36 zloty en 400.3 KM.
1 liter op 20.60 kosten 110,71 zloty en 353.5 KM.
Wat kost hij nu aan benzine daar en teven terug reis:
3 personen + tegels en lijm en veel bagage bijzonder zwaar afgeladen dus.
Polen: 1 liter op 17.79 kosten 134.54 zloty en 409.4 KM.
1 liter op 18.23 kosten 98.19 zloty en324.6 KM.
Duitsland: 1 liter op 19.25 kosten 19.40 euro en 245.9 KM.
1 liter op 15.25 kosten 19,03 euro en 181.5 KM {bergen gereden}
Nederland: 1 liter op 17.41 kosten 41.04 euro en 449.6 KM.
Antwoord: Historie:
Wat is de reden van de aankoop fiat Panda 1.1 actieve eind 2007. Na 7 volle jaren in bezit van mijn Suzuki Swift 1.2 (bouwjaar 01-01-1994) is door de APK een einde gekomen. De APK was genadeloos door roest geteisterd is de kosten aan reparatie 950 euro. Was sloop enige optie, 150 euro was de auto voor Ooievaar in Blokker de gelukkiger.
Toch de olie die ik erin heb gedaan toch 40.000 km 6 jaar oud en Fin 25 2x een busje in de olie heb toegevoegd en 1 busje xeramic ceramic engine protector in de olie toegevoegd deze opgevangen in flesjes gevuld voor hergebruik voor mijn Panda.
Antwoord: Olie verbruik: Bij garage stond hij op minimum. Afgevuld met xeramic ceramic protector en olie van de Swift tot Max gevuld. Per 1000 KM kost ongeveer 100 gram olie. Ga dit nog bekijken of we dit kunnen verminderen. Als ik zo meet nu kost 1 liter olie per 10.000 km. Word vervolgd hoe het met de panda verder gaat.
Antwoord: Dus zelfde dag nog kijken op zomoto voor het Fiat Panda rond 4 jaar. Kosten laag in aanschaf ben ik opzoek gegaan naar Panda. Van 12:00 tot 17:00 uur en bellen naar diverse garage/verkoop was ik gezonder humeurig. De een na de andere was verkocht, zo populair was deze op de occasion markt. Op Autoweek staat hij op 29ste plaats van de beste verkoop.
Hadden toch aantal gevonden voor weinig geld, in Drenthe was de panda volgende dag te bekijken. Hij had 2 staan uit de leasing een er van met 77.800 KM hadden we interesse maar duurde wel lang voor we hem tot onze wettelijke eigenaar mocht noemen.
De reden toch schade deuk bij achter wiel, voorspatboord, en de bumper enige sporen en die kras op de deur 3 totaal door vandalisme, en vlekken op de stoel en de hemel was de vraag prijs nog lager gegaan maar liefst 400 euro daar kunnen we wat mee om de schade te herstellen. Opgelost met streep die je kunt kopen van Motip die netjes van voor na achter met de kras mee eroverheen geplakt 3mm breed dus geen kras meer te zien.
Antwoord: De olie die ik in de Swift gebruik is 10 w 60 racingolie van valvoline.
Tot het verbruikt is wordt overgegaan op 5 w 50 racingolie van valvoline.
Antwoord: Uw hantering van de Nederlandse taal is volstrekt fascinerend. Ik ben verder ook een tevreden Panda-rijder. Alleen lukt het me nog niet zo zuinig te rijden als U.
Antwoord: Volgens mij is het een soort van kruiswoordpuzzel!?
Antwoord: Km stand: 90.000.
Laatste olie wisse:l 61.000 km
Olie te dik op de peilstok, kleeft en trok je de olie omhoog tussen de vingers. Olie die tussen de vingers plak moet gelijk los laten niet omhoog kunnen treken. Dan is de olie in goede conditie.
Antwoord: Kleine beurt oliemerk: mpm 5W30 Premium syntetic Fulel conserving. Europa ACEA: A5/B5. USA API : SL.CF
Kosten kleine beurt: 90 euro.
Versnellingsbak olie vervangen kosten: 20 euro.
Banden vervangen 2x gebruikt: 60 euro.
Antwoord: Nog rij ik de panda 100.000 km nu. Uitlaat voor naar achter vervangen, accu, bougie, remmen dus vervangen Brembo sport en remblokken er onder rem olie verwisseld en achter de remcilinder vervangen.
Olie vervangen elke 5000 km of 6 maanden. Oil Booster + Turbo Protect: als u uw motor maximaal wilt beschermen. Bardahl Oil Booster + Turbo Protect is een olietoevoeging die motoronderdelen voorziet van extra smering en vergroot daarnaast de reinigende werking van de motorolie. De olie additief vormt een bijna niet te doorbreken smeerfilm tussen de metaaloppervlakken. Deze olietoevoeging beschermt tegen slijtage bij droge, koude starts en voorkomt dat er zich schadelijke neerslagen vormen elke keer er in.
Antwoord: Versnellingsbak olie verwisseld met XERAMIC KERAMISCHE VERSNELLINGSBAK BESCHERMER 20106. Hoogwaardige behandeling voor de handgeschakelde versnellingsbak.
Zorgt na toepassing voor soepeler schakelen, maakt de versnellingsbak stiller en verlengd de levensduur van de transmissie. Gemerkt en goed schakelen de 2e versnelling.
Lampjes vervangen allemaal rondom.
Antwoord: Gegevens rond mijn A.P.K keuringen.
FIAT PANDA, uit september 2007
Dit voertuig had destijds een nieuwprijs vanaf &euro:8.995,-
en is een origineel Nederlandse auto.
De auto kan van 0-100km/h in 15,0 seconden en
heeft een topsnelheid van 150 km/h en een maximum vermogen
van 54 PK.
Deze PANDA verbruikt gemiddeld 1 liter op de 17.5 kilometer.
Met een CO2-uitstoot van 135 gram per kilometer krijgt
deze FIAT een zuinigheidslabel C.
Algemene informatie
Merk FIAT
Type FIAT PANDA
Kleur GRIJS
Bouwjaar 29-09-2007
Nieuwprijs &euro: 8.995
Brandstof Benzine
Vermogen 40 kW / 54 PK
0-100km/h 15,0 seconden
Topsnelheid 150 km/h
Transmissie 5 v., handgeschakeld
Importauto Nee
APK tot 08-10-2020
Motor en milieu
Vermogen 40 kW / 54 PK
Koppel 88 Nm
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1108cc
Verbruik stad 7.2 l/100km (1:13.9km)
Verbruik snelweg 4.8 l/100km (1:20.8km)
CO2 uitstoot 135 g/km
Zuinigheidslabel C
-----------------------
APK resultaten
Tijdens de algemene periodieke keuring (APK) wordt een voertuig gekeurd op verschillende punten. Deze keuring is verplicht en mag alleen uitgevoerd worden door gecertificeerde RDW keurmeesters.
Zo kan het voertuig niet veilig genoeg zijn om op de openbare weg te mogen rijden. In dat geval wordt het voertuig afgekeurd en mag het niet de weg op.
De keurmeester controleert het voertuig op: banden, remmen, verlichting, uitstoot, olielekkage, wielophanging en nog veel meer punten. Aandachtspunten tijdens de keuring worden hieronder (mits aanwezig) vermeld:
Dit voertuig is APK gekeurd tot: 08-10-2020
APK goedgekeurd na reparatie op: 20-09-2019
Aandachtspunt 1
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
APK goedgekeurd op: 08-10-2018
Geen aandachtspunten
Tijdens deze keuring zijn er geen gebreken geconstateerd
APK goedgekeurd na reparatie op: 03-10-2017
Aandachtspunt 1
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
Aandachtspunt 2
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
APK gekeurd op: 23-09-2016
Aandachtspunt 1
Accu niet deugdelijk bevestigd
Antwoord: Vergeten te melden om de tank beurt, een flesje Ful Injector Cleaner er in.
Fuel Injector Cleaner is een injectie reiniger voor het reinigen van het brandstofinjectiesysteem (dit is een probleem oplossende maar ook probleem voorkomende toevoeging). Deze injector reiniger reinigt onder andere de leidingen, pomp, injectoren, kleppen en de verbrandingskamer. Daarnaast vermindert dit brandstofadditief de schadelijke uitlaatgassen (HC, CO, NOx). Tot slot zorgt regelmatig gebruik van deze benzine reiniger voor een betere (koude) start en wordt het vermogen herstelt.
Gebruik: u kunt op 2 manieren Fuel Injector Cleaner toevoegen.
1) Voeg de injectie reiniger toe als er nog ongeveer 20 liter brandstof in de tank zit en rijdt de tank zoveel mogelijk leeg. Op deze manier heeft u een sterk geconcentreerd mengsel (brandstofreiniger met brandstof). Dit raden we aan als motoren echt vervuild zijn, met merkbare signalen als: hoog brandstofverbruik, storingen, slecht presteren, onregelmatig lopen van de motor etc.
2) Voeg de injectie reiniger toe aan de brandstoftank en tank de brandstoftank helemaal vol. Het is een minder sterk geconcentreerd mengsel dan de 1e optie, maar het brandstofadditief heeft wel langer de tijd z&rsquo:n werk te doen. We raden de 2e optie aan als u preventief de motor wilt reinigen. Preventief reinigen van de motor draagt bij aan het in stand houden van prestaties en minimaliseert de kans op storingen.
Welke wijze u ook kiest: beide opties zijn goed. U kunt geen verkeerde keuze maken.
TIP: zorg dat de motor goed warm wordt wanneer de Fuel Injector Cleaner in de brandstoftank zit. Dit kunt u bereiken door bijvoorbeeld 80 km/h in zijn derde versnelling te rijden in plaats van in zijn 4 of 5 en bij 120 km/h in zijn 4e versnelling. De motor maakt zo meer toeren en wordt warmer. De reiniging van de motor en verwijderen van vuil, roet etc. is maximaal wanneer de motor echt warm wordt.
Antwoord: Het kan iedereen gebeuren. Je rijdt lekker en opeens: pats! - een steentje tegen de voorruit. Natuurlijk is dat schrikken, want: wat doet dat met je voorruit?
Met een WA-plus en allrisk autoverzekering ben je verzekerd tegen ruitschade. Het is vervolgens van belang dat je nagaat bij de verzekeraar bij welke schadeherstelbedrijven je de ruit kunt laten repareren of vervangen. Verzekeraars hebben namelijk vaak kortingsafspraken gemaakt met bepaalde herstelbedrijven.
Reparatie kostende voorraam 150 euro. Netjes gemaakt dus rijden maar weer.
Antwoord: Elke jaar even voor de winter en in mei, de onder kant van mijn wagen in de spuit olie in spuiten. Het wielophanging voor en de hele achter as spuit ik met bus olie in.
Deze beschermt tegen roest en koop het bij Acton voor rond de 3 Euro met 500 ML inhoud. Zeer goede ervaring tegen roest gelijk ook het carter pan in spuiten tegen roest.
Antwoord: Moeilijk starten: nokken as sensor vervangen en kruk as vervangen.
Nu start hij weer goed.
Antwoord: Ophang rubber beugels van de uitlaat 3 stuks vervangen.
Antwoord: Brembo remschijf en blokken en rem olie vervangen.
Achter remcilinders vervangen.
Antwoord: Krukas vervangen moet zijn de sensor.
Ervaring met Fiat Panda 1.1.active: 1.1 motor gaat er uit.
1.2 motor komt en blijft erin.
Ervaring met verkoop: Goed na zien en denk erover na.
controleer de auto en papieren.
koop liefste recent mogelijk wegens roest.
jong geen last van roestschade.
Ervaring met onderhoud: Doe weinig onderhoud.
Ervaring met Fiat Panda 1.1 active: Ik heb de Panda nu zeven jaar. En de volgende wordt zeker weer een Panda!
Ervaring met verkoop: Ik heb er geen moment spijt van gehad
Ervaring met onderhoud: Gewoon naar een dealer gaan dan word de panda goed onder houden.
Ik ga altijd naar Fiat dealer Joren in Hillegom
Ervaring met Fiat Panda 1.2 young: Prima auto, gekocht als young occasion bij Fiat merkdealer. Toen stonden er 26000 kilometers op de teller, inmiddels bijna het 4 voudige daarvan. Maar vooralsnog zonder noemenswaardige klachten.
Al met al ben ik zeer te spreken over de Fiat Panda, was hiervoor niet zo'n Fiat fan, maar met dit kleine autootjes heb mijn mening moeten bijstellen.
Ervaring met verkoop: Verkoop verliep uiteraard prima, maar de service was wat minder toen er bij de 1ste onderhoudsbeurt een defect aan de stuurinrichting werd ontdekt. Dit viel volgens dealer niet onder de garantie, na bemiddeling van Fiat Nederland is de reparatie toch uitgevoerd onder de garantie.
Ervaring met Fiat Panda Emotion: Zeer tevreden, rijdt gemiddeld 1:15. Dat vind ik zeer acceptabel.