Forum Daihatsu Sirion 2
Reacties van eigenaren
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 1.3 VVT Sport: De Sirion 2 (1.3 sport automaat) heb ik nu bijna drie jaar in bezit en nooit rare dingen gehad. Normale jaarlijkse onderhoudsbeurten zonder veel bijkomende kosten.
Ik heb de auto in het wit en helaas is dat erg besmettelijk. Ook aardig wat last van steenslag op de motorkap en de voorruit.
De auto doet het altijd naar behoren en rijdt erg fijn. Ook veel last van beslagen ramen in het najaar en de winter. Daarnaast ook jammer dat de stuurbekrachtiging niet snelheidsafhankelijk is. Bij meer dan 70 km/u wegen stuurt de auto veel te licht wat ik niet prettig vind.
Ik ben wel van plan om de auto bij mij in het dorp te laten onderhouden bij en AutoFirst-dealer in plaats van jaarlijks naar een Daihatsu Servicedealer af te reizen. Ik ben benieuwd of andere Sirion-rijders ook bij een andere garage hun auto laten onderhouden zodra de auto wat ouder is.
Ik ben wel voornemens om de auto binnen een jaar of twee in te ruilen voor een andere tweedehands Japanner, bijvoorbeeld de Toyota Yaris of Honda Jazz.
Ervaring met Daihatsu Sirion 2: Auto gekocht met 42.000 km op de teller. Inmiddels is er wat bij gekomen. Beste auto die ik ooit heb gehad. Buiten het standaard onderhoud, nog nooit onkosten gehad. Ik heb geen echte minpunten. Moet ik er dan toch 1 noemen, het beslaan van de ramen in het najaar en met meerdere mensen in de auto. Airco is dan de oplossing.
Voordelen: hoge instap, volledige platte laadruimte. Ik hoop nog lang van deze auto te genieten, ondanks de hoge km's.
Antwoord: Oh ja, nog vele km te gaan hoor ik heb de mijne uit 2006 de 1.3 motor, met bijna 300.000 km op de teller. Let wel: heel veel lange kilometers p/dag gereden tot vorig jaar 400 km p/dag nu is het de boodschappen auto zeg maar. En de motor loopt als nieuw. Volgende week wel een nieuwe uitlaat, als die er nog zijn want onderdelen is lastig . Of weet iemand een ak die alles nog heeft voor onze Sirions? Verder alleen beurtjes, goed bijhouden en rijden maar. De vraag elders over de toeren in de winter onze Sirions hebben wel last van gasklepregel problemen veelal de sensor bevuild of geheel gasklephuis vervangen voor 2e hand hoor (nieuwe 500 euro).
Ervaring met Daihatsu Sirion 2: Sinds kort deze auto in mijn bezit. Ben er heel tevreden mee. Lekkere ruime auto met veel extra's.
Kan iemand mij vertellen waar de in de kofferbak soort flappen aan de hoedenplank hangen voor dienen?
Antwoord: kan je vastmaken aan stangen van de hoofdsteunen, als de 4 zwarte ... dingen er nog zijn.of het zin heeft...
Ervaring met Daihatsu Sirion 2: We hebben de Sirion nu 3 jaar en nog nooit zo'n probleemloze auto gehad: 1x remschijven vervangen en banden (slijtage onderdelen dus). Lekkere hoge zit. Verbruik 1:17. Prima auto.
Ervaring met onderhoud: De lak is wat aan de zachte kant, elk jaar controleren op steenslag en desgewenst bij stippen.
Ervaring met Daihatsu Sirion 2: Lekkere, vlotte, zuinige en zeer ruime auto. Dat het model volgens sommige mensen wat oubollig is, komt de prijs ten goede. 2de hands zeer voordelig!
Bij een grote beurt moet je alleen opletten dat ze geen Daihatsu bougies monteren van 25 euro per stuk! De bougies uit de Peugeot 107, C1 en Aygo passen ook. Deze kosten maar 8 euro per stuk! Is namelijk precies dezelfde motor. Verder een top auto!
Antwoord: Prima auto! Nieuw gekocht in 2007, alleen waterpomp vervangen. Banden remblokken 1 keer schijven preventief na 60.000 km. Laatste keer dealer dus. Nu 213.000 km. Inruilbod gekregen van 800 euro, heb gezegd dat ik dan nog wel 8 jaar vrijwel probleemloos doorrij. Kleine beurt 100 euro grote 200 euro. Goedkoper kun je niet rijden
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 1.3: Auto heeft veel last van steenslag. Last van beslagen ramen. Auto klappert ook als ik over een klinkerweg rijd. Stabilisatie stangen vervangen, maar klapperen blijft. Iemand ervaring hier mee?
Verder een ruime en zuinige auto. De 1.3 is ook behoorlijk fel.
Antwoord: Klapperen op klinkerweg. Voorremmen hebben een soort blok waarin twee stangen op en neer bewegen, met bewegen van voorwielen mee. Vet daarin kan weg zijn of te dun. Vervangen door het dikste vet dat te vinden is hielp bij mij. Moet zo eens in de twee jaar worden gedaan. Klapperen is dan over.
Antwoord: Stuurhuis vervangen.
Antwoord: Bij de Cuore van mijn vrouw bleken de remklauwen teveel terug te komen. Had niets te maken met stabilisatorrubbers/stangen , draagarmen o.i.d.. Zuiger Remklauwen met grote schroevendraaier terug gedrukt, remmen en weer terug drukken. Probleem opgelost. Uiteraard de voorwielen verwijderen.
Ervaring met Daihatsu Sirion 2: Perfecte auto. 185.000 km en 1 accu verwisseld. Ik rijd flinke afstanden ermee en geen druppel olie. Hij is van 2007 en rijd erin nu 5 jaar.