Forum Daihatsu Sirion 2
Reacties van eigenaren
'06
1
bouwjaar
jaar in bezit
12k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
5k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
9
Naam: Theoviamail, datum : 20 februari 2007
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 1.0 Premium: De keuze voor de Sirion heb ik gemaakt na uitgebreide vergelijking en proefritten. Aanvankelijk keek ik naar de kleinste modellen: Daihatsu Cuore en het trio Toyota Aygo/Citroën C1/Peugeot 107. Hoewel dit bekende trio dezelfde motor heeft als de (misschien minder bekende?) Sirion, bieden ze lang niet zoveel comfort en ruimte. In het trio hobbel je op en neer, klinkt het motorgeluid veel meer door, zitten de stoelen lang niet zo lekker, zitten de achterpassagiers krap, en kun je door de achterklep niet eens een boodschappenkratje binnen krijgen. En hoewel de Cuore heel interessant is wat betreft ruimte en kosten (de laagste km kosten volgens Consumentenbond), vond ik uiteindelijk het prijsverschil met de Sirion te klein in verhouding tot wat de Sirion meer biedt: 5 zitplaatsen (i.p.v. 4), een 3/2 neerklapbare achterbank (i.p.v. 2/2), een iets krachtiger motor (51kw i.p.v. 43 en bijna net zo zuinig), een grotere spoorbreedte en betere stabilisatie (betere wegligging).
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 1.0 Premium: De keuze voor de Sirion heb ik gemaakt na uitgebreide vergelijking en proefritten. Aanvankelijk keek ik naar de kleinste modellen: Daihatsu Cuore en het trio Toyota Aygo/Citroën C1/Peugeot 107. Hoewel dit bekende trio dezelfde motor heeft als de (misschien minder bekende?) Sirion, bieden ze lang niet zoveel comfort en ruimte. In het trio hobbel je op en neer, klinkt het motorgeluid veel meer door, zitten de stoelen lang niet zo lekker, zitten de achterpassagiers krap, en kun je door de achterklep niet eens een boodschappenkratje binnen krijgen. En hoewel de Cuore heel interessant is wat betreft ruimte en kosten (de laagste km kosten volgens Consumentenbond), vond ik uiteindelijk het prijsverschil met de Sirion te klein in verhouding tot wat de Sirion meer biedt: 5 zitplaatsen (i.p.v. 4), een 3/2 neerklapbare achterbank (i.p.v. 2/2), een iets krachtiger motor (51kw i.p.v. 43 en bijna net zo zuinig), een grotere spoorbreedte en betere stabilisatie (betere wegligging).
'06
1
bouwjaar
jaar in bezit
13k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
5
Motor
4
Naam: Ceelie, datum : 28 december 2006
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 1.3: Na 2 dagen viel de multiriem eraf, en nu na 9 maanden kon ik weer de mobliteitspas van zolder halen. Dit is de eerste en laatste keer dat ik deze auto heb gekocht! Hij ziet er leuk uit maar ik heb hem gekocht om in te rijden ... foutje
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 1.3: Na 2 dagen viel de multiriem eraf, en nu na 9 maanden kon ik weer de mobliteitspas van zolder halen. Dit is de eerste en laatste keer dat ik deze auto heb gekocht! Hij ziet er leuk uit maar ik heb hem gekocht om in te rijden ... foutje
'06
1
bouwjaar
jaar in bezit
6k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: Basangel, datum : 12 december 2006
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 Sport: Met de kleur zwart werk je goed aan je conditie: je blijft poetsen.
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 Sport: Met de kleur zwart werk je goed aan je conditie: je blijft poetsen.
'06
1
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
8
Naam: Overzee, datum : 9 december 2006
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 Sport 1.3: Mede op basis van diverse proefritten en ervaringen van overige eigenaren, begin december een nieuwe Daihatsu Sirion 2, 1.3 Sport aangeschaft. Ik heb gekozen voor de automaat uitvoering omdat deze (nog) stiller dan de handgeschakelde bak en omdat danzij de overdrive minder toeren op de grote weg maakt (2400 rpm bij 100 km/h en 3000 rpm bij 120 m km/h). Ben nu bezig om het brandstof verbruik te meten. Het lijkt wat tegen te vallen, maar dat kan komen doordat de auto vanuit de dealer mogelijk niet helemaal afgetankt was. Verder niets (tot op heden) dan lof. Heerlijke stoelen (en ik ben kritisch vanwege een slechte rug) ik heb tevens een rechter armsteun laten monteren, dit gaat goed in combinatie met de automaat. De automaat schakelt overigens zeer rustig. Het toerental blijft bij een rustige rijstijl om en de bij 2000 rpm. Het is een 4 bak, waarbij de 4e versnelling als overdrive fungeert. Vanaf 80 km/h lijkt de bak nogmaals te schakelen maar dit komt omdat de overbrenging van de koppelomvormer.
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 Sport 1.3: Mede op basis van diverse proefritten en ervaringen van overige eigenaren, begin december een nieuwe Daihatsu Sirion 2, 1.3 Sport aangeschaft. Ik heb gekozen voor de automaat uitvoering omdat deze (nog) stiller dan de handgeschakelde bak en omdat danzij de overdrive minder toeren op de grote weg maakt (2400 rpm bij 100 km/h en 3000 rpm bij 120 m km/h). Ben nu bezig om het brandstof verbruik te meten. Het lijkt wat tegen te vallen, maar dat kan komen doordat de auto vanuit de dealer mogelijk niet helemaal afgetankt was. Verder niets (tot op heden) dan lof. Heerlijke stoelen (en ik ben kritisch vanwege een slechte rug) ik heb tevens een rechter armsteun laten monteren, dit gaat goed in combinatie met de automaat. De automaat schakelt overigens zeer rustig. Het toerental blijft bij een rustige rijstijl om en de bij 2000 rpm. Het is een 4 bak, waarbij de 4e versnelling als overdrive fungeert. Vanaf 80 km/h lijkt de bak nogmaals te schakelen maar dit komt omdat de overbrenging van de koppelomvormer.
'05
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
8
Naam: Koningcaris, datum : 28 november 2006
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 Trend: De auto van mijn vriendin! Het karretje overtreft alle verwachtingen. Rijdt soepel en vlot en is verdacht comfortable. Advies: Kopen!
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 Trend: De auto van mijn vriendin! Het karretje overtreft alle verwachtingen. Rijdt soepel en vlot en is verdacht comfortable. Advies: Kopen!
'05
1
bouwjaar
jaar in bezit
7k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: Skussie, datum : 27 november 2006
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 Sport automaat: Het enige dat tegenvalt is dat er snel door steenslag lakbeschadigingen optreden. De lak is niet zo perfect als mijn vorige merk: Mazda. Voor de rest is het een heerlijke auto voor stad, binnen- en snelweg.
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 Sport automaat: Het enige dat tegenvalt is dat er snel door steenslag lakbeschadigingen optreden. De lak is niet zo perfect als mijn vorige merk: Mazda. Voor de rest is het een heerlijke auto voor stad, binnen- en snelweg.
Ervaring met Daihatsu Sirion 2 1.3 Prestige: Orginele of andere dakdragers beschadigen
de dakranden, dit is bij Daihatsu bekend. Inmidels zijn er nieuwe orginele dakdragers 26-02-07 let op dus.