Forum Daihatsu Cuore
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik maak van zuinig rijden een sport. Met de Cuore kom ik op 1:28. In de winter met winterbanden op 1:23. Ding heeft 110.000 km in 3 jaar en nog niets defect geweest (m.u.v. motormodificatie = garantie)
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: De voorruit-ontwaseming werkt alleen goed aan de passagierskant, maar daar zit geen stuur. Dit komt doordat de ontwaseming nooit is aangepast voor rechtsrijders. Ooit op een forum gelezen dat er wel degelijk een modificatie voor is en dat het nog gratis was ook. Helaas houdt de dealer hierover zijn mond, geen klachten geen modificatie... foei! Ik heb het laten doen en de linkerkant ontwasemt nu veel beter.
Nog zo'n klacht omtrent het schakelen: ging steeds zwaarder, maar bleek bij navraag ook vaak voor te komen en ook hier is een modificatie voor. Voor de klacht nog voor een beurt bij de dealer geweest maar die merkten er niks van. Weer foei!
Antwoord: In bezit van Cuore (nieuw gekocht) Nu 230.000 km gedraaid. Valt op dat het schakelen steeds zwaarder gaat. Wat is hievan de oorzaak? Misschien ook deze ervaring?
Antwoord: Ik heb de hoes los gehaald van de pook en de witte kunststof bol goed gesmeerd die daaronder zit. Nu al weer bijna 2 jaar soepel schakelen!
Antwoord: Onder de auto zit het schakel mechanisme. Even smeren en gaan met die banaan.
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0i 12v DVVT Trend: Echt een goede kleine auto! Hiervoor ook veel kleintjes gereden. Zo heb ik respectievelijk een Citroen AX (1996), Renault Twingo (1999), Suzuki Swift (2002), Chevrolet Matiz (2006) en een Ford Ka (2008) gehad.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij een universeel BOVAG garagebedrijf. Alles keurig geregeld en voor mij eens en te meer de bevestiging dat er ook genoeg eerlijke en nette handelaren/universele garages zijn.
Antwoord: Ja die in Den Haag, je auto vijf weken kwijt voor een garantie-onderdeel. Vervolgens geen bon mee kunnen geven, om vervolgens te roepen dat ze hem echt zullen zoeken (zoeken?). Oh, en geen garantie op het nieuw vervangen onderdeel want dat doen ze nooit. Voor mij geen ATA (dealer Daihatsu) meer.
Op zoek naar een Daihatsu Cuore?
Nederland Mobiel heeft er 99 vanaf € 123,-

Ervaring met Daihatsu Cuore Cup: Dit is mijn tweede Daihatsu en ik ben er zo ontzettend blij mee. Ik maak gemiddeld zo'n 500 kilometers per week en rij op de snelweg met wisselende snelheid. Het verbruik schommelt zo rond de 1 op 22,5.
Echter, wanneer ik een constante snelheid van net onder de honder km per uur aanhoud is het verbruik 1 op 25/26.
Het onderhoud is zeer betaalbaar en de dealer is super (Schilthuizen te Voorschoten). Ik baal dan ook als een stekker dat een Daihatsu uit Nederland vertrekt. Tot nu toe ben ik nog geen kleine benizine auto tegengekomen die deze kleine krachtpatser evenaart zowel op het gebied van service en kwaliteit.
Ik zie op dit forum zeer tevreden Daihatsu rijders. Ik ben heel benieuwd voor welk merk jullie gaan wanneer jullie op het punt staan de Daihatsu in te ruilen. Ik heb de stille hoop dat Daihatsu in Nederland blijft...
Antwoord: Was nog vergeten te vermelden.
Mijn daihatsu dealer is Piets Brands uit Zeijen in Drenthe
Grote pluim voor Service en eerlijk Advies
Antwoord: Mijn oude Cuore (2003) aangereden
Conclusie : total loss
Kreeg dagwaarde uitgekeerd: 3.750 eurie en heb mij weer een nieuwer model aangeschaft, wederom een automaat. Ik ben zeer tevreden over Daihatsu en heb zelden problemen gehad met dit merk of dealer. Zeer betreurenswaardig dat dit merk van de Nederlandse bodem gaat verdwijnen.
Antwoord: Hallo Bert,
Toch fijn dat je nog een nieuwe Cuore hebt kunnen kopen. Ik zie dat veel mensen nu overstappen op Kia, maar als ik over dat merk de forums nalees dan word ik daar niet blij van.
Ik heb in elk geval besloten om mijn grote vriend Cuore helemaal op te rijden en een nieuwe koop als Daihatsu terukomt in Nederland :-).
Mooie feestdagen gewenst en heel veel plezier met je Cuore.
Ervaring met Daihatsu Cuore Trend: Koop gerust deze auto, is echt probleemloos.
Antwoord: Vandaag weer zijn jaarlijkse apk beurt gehad. Rij sinds 4 jaar in deze brommobiel
Wat een klasse auto is dit gekocht bij 84000 km. Nu 149.000 alleen maar slijtdelen vervangen wat zoals remmen en banden. Wat wel belangrijk is bij deze kleine motoren is op tijd olie verversen om de 12000 km doe ik dat mijn kleine brommobiel Cuore moet nog lang zijn baas dienen op maar de 2,5 ton.
Ervaring met Daihatsu Cuore Comfor: Koop gerust deze auto en lach je blauw over wat hij je kost.
Antwoord: Ik ging van een Corsa naar dit wagentje, maar nog geen seconde spijt. Je kunt met een gerust hart die benzinepomp voorbij rijden; als het reservelampje gaat branden, kun je nog 140 km rijden. Het zijn wel apparte mensen in dit karretje waarvan ik er een met trots een ben.
Antwoord: Nu 2 maanden gereden in mijn opgevoerde brommobiel hij gaat steeds beter bevallen. Wegenbelasting is een lachertje, benzine verbruik is zeer zuinig. Ruimte dankzij de verschuifbare achterbank is zeer belangrijk flexibel. Kortom een echt praktisch karretje. Ben bang dat deze Cuore Premium naar aardig wat jaartjes aan de bak moet.
Antwoord: Na 8.000 km Cuore-plezier naar de APK geweest voor de eerste keer altijd weer een zweet momentje je weet maar nooit, maar de lijst met gebreken was heel kort. Alleen een lamp vervangen van kentekenplaatverlichting. Kijk, daar rijd je nou Cuore voor.
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0 clever: Eigenlijk geen problemen gehad in het 1e jaar (nog net geen jaar oud), alleen een gierend geluid bij 4000 toeren in 1e, 2e en 3e versnelling. Dit is verholpen door de dealer. Het bleek uit de kachel te komen (?). Vloeistof die door de kachel heen circuleert had een dusdanige kracht dat het gieren veroorzaakte. Slangen iet wat geknepen en geluid is weg. Ik ben geen monteur en vond het als leek toch een rare verklaring. Maar het geluid is weg en ben daar alleen al blij om.
Zuinigheidswonder op wielen!
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0 premium: Zeer zuinig, gemiddeld 21.3 gerekend over 70.000 km met airco. Onderhoud bij dealer in Alkmaar probleemloos. Nu weer een nieuwe Cuore aangeschaft. Goedkoop in onderhoud en gebruik, je blijft lachen met dit autootje.