Forum Daihatsu Cuore
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb er pas 1 gekocht uit 2004 met 42000 echte km. Ik heb geen trekhaak en dus geen aanhanger erachter. Ik haal 1op 16 en dan is het helemaal op. En ja: met rustig rijden. Jammer vind ik dit! Dus waarschijnlijk ga ik hem verkopen, want je schijnt er niets aan te kunnen veranderen met afstellen.
Antwoord: 1 op 16 met rustig rijden heb ik nog nooit gehaald. Zelfs met veel korte stadritten in de winter niet. 5.5 liter op de 100 kilometer is bij mij wel het meeste verbruik ooit. De Cuore uit 2004 is wel een ander model overigens, iets minder zuinig. Heb ik ook gehad, ook geen 1 op 16. Dat reed ik met de Daihatsu Copen, een sportwagentje met een opgefokte 1300 cc motor.
Ik neem aan dat er wat aan de auto mankeert. Zelf kan ik weinig aan een auto knutselen, ik houd wel de bandenspanning regelmatig in de gaten. Maar dat verklaart nog niet het uitzonderlijk hoge gebruik van 1 op 16. Rijgedrag maakt natuurlijk wel veel uit, het verschil tussen 120 of 110 op lange stukken op de rijksweg bijvoorbeeld. Ga je 130 rijden zal je echt wel meer gaan gebruiken. Laatst reed ik nog 400 kilometer op de rijksweg, niet sneller dan 110 kilometer, geen files en had over die afstand een verbruik van 4.4 liter per 100 kilometer. Dat is 1 op 23. Mijn Cuore is 5 jaar oud, 60.000 kilometer op de teller.
Antwoord: Dit is waarschijnlijk een verkeerd afgestelde distributieriem. Ik liet de mijne vervangen door een generiek garage, die het fout deed, ineens ook 1 op 15. Daarop ben ik naar Daihatsu garage gegaan, goed gezet en nu haal ik in de zomer met 100 op alleen snelweg 1 op 23.5, echt waar!
Antwoord: Deze 3-cilinder motor heeft helemaal geen distributieriem maar een ketting. Die hoeft dus niet vervangen te worden. Het val me op dat dit forum louter wordt gevuld met kletskoek.
Antwoord: Mijn Cuore uit 2003 heeft anders een distributieriem en geen ketting. Mijn "oude" model Cuore (850) had ook een distributieriem en geen ketting.
Antwoord: Het verbruik van mijn Cuore liep steeds meer op met dezelfde rijstijl. Hetzelfde gehad met mijn vorige auto. Na aeen jaar of 5 wordt de accu slecht en moet de dynamo wereld prestaties leveren om hem vol te krijgen. Dit geeft een steeds hoger verbruik. Laat dus je accu checken ook al start hij nog goed.
Antwoord: De Cuore's met een motor van 59pk hebben een riem, de latere motoren met 69pk hebben een ketting. Het hangt er maar vanaf welke motor en/of uit welk jaar je Cuore is.
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0 premium: Zeer zuinig, gemiddeld 21.3 gerekend over 70.000 km met airco. Onderhoud bij dealer in Alkmaar probleemloos. Nu weer een nieuwe Cuore aangeschaft. Goedkoop in onderhoud en gebruik, je blijft lachen met dit autootje.
Antwoord: Ik maak van zuinig rijden een sport. Met de Cuore kom ik op 1:28. In de winter met winterbanden op 1:23. Ding heeft 110.000 km in 3 jaar en nog niets defect geweest (m.u.v. motormodificatie = garantie)
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: De voorruit-ontwaseming werkt alleen goed aan de passagierskant, maar daar zit geen stuur. Dit komt doordat de ontwaseming nooit is aangepast voor rechtsrijders. Ooit op een forum gelezen dat er wel degelijk een modificatie voor is en dat het nog gratis was ook. Helaas houdt de dealer hierover zijn mond, geen klachten geen modificatie... foei! Ik heb het laten doen en de linkerkant ontwasemt nu veel beter.
Nog zo'n klacht omtrent het schakelen: ging steeds zwaarder, maar bleek bij navraag ook vaak voor te komen en ook hier is een modificatie voor. Voor de klacht nog voor een beurt bij de dealer geweest maar die merkten er niks van. Weer foei!
Antwoord: In bezit van Cuore (nieuw gekocht) Nu 230.000 km gedraaid. Valt op dat het schakelen steeds zwaarder gaat. Wat is hievan de oorzaak? Misschien ook deze ervaring?
Antwoord: Ik heb de hoes los gehaald van de pook en de witte kunststof bol goed gesmeerd die daaronder zit. Nu al weer bijna 2 jaar soepel schakelen!
Antwoord: Onder de auto zit het schakel mechanisme. Even smeren en gaan met die banaan.
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0i 12v DVVT Trend: Echt een goede kleine auto! Hiervoor ook veel kleintjes gereden. Zo heb ik respectievelijk een Citroen AX (1996), Renault Twingo (1999), Suzuki Swift (2002), Chevrolet Matiz (2006) en een Ford Ka (2008) gehad.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij een universeel BOVAG garagebedrijf. Alles keurig geregeld en voor mij eens en te meer de bevestiging dat er ook genoeg eerlijke en nette handelaren/universele garages zijn.
Antwoord: Ja die in Den Haag, je auto vijf weken kwijt voor een garantie-onderdeel. Vervolgens geen bon mee kunnen geven, om vervolgens te roepen dat ze hem echt zullen zoeken (zoeken?). Oh, en geen garantie op het nieuw vervangen onderdeel want dat doen ze nooit. Voor mij geen ATA (dealer Daihatsu) meer.
Ervaring met Daihatsu Cuore Cup: Dit is mijn tweede Daihatsu en ik ben er zo ontzettend blij mee. Ik maak gemiddeld zo'n 500 kilometers per week en rij op de snelweg met wisselende snelheid. Het verbruik schommelt zo rond de 1 op 22,5.
Echter, wanneer ik een constante snelheid van net onder de honder km per uur aanhoud is het verbruik 1 op 25/26.
Het onderhoud is zeer betaalbaar en de dealer is super (Schilthuizen te Voorschoten). Ik baal dan ook als een stekker dat een Daihatsu uit Nederland vertrekt. Tot nu toe ben ik nog geen kleine benizine auto tegengekomen die deze kleine krachtpatser evenaart zowel op het gebied van service en kwaliteit.
Ik zie op dit forum zeer tevreden Daihatsu rijders. Ik ben heel benieuwd voor welk merk jullie gaan wanneer jullie op het punt staan de Daihatsu in te ruilen. Ik heb de stille hoop dat Daihatsu in Nederland blijft...
Antwoord: Was nog vergeten te vermelden.
Mijn daihatsu dealer is Piets Brands uit Zeijen in Drenthe
Grote pluim voor Service en eerlijk Advies
Antwoord: Mijn oude Cuore (2003) aangereden
Conclusie : total loss
Kreeg dagwaarde uitgekeerd: 3.750 eurie en heb mij weer een nieuwer model aangeschaft, wederom een automaat. Ik ben zeer tevreden over Daihatsu en heb zelden problemen gehad met dit merk of dealer. Zeer betreurenswaardig dat dit merk van de Nederlandse bodem gaat verdwijnen.
Antwoord: Hallo Bert,
Toch fijn dat je nog een nieuwe Cuore hebt kunnen kopen. Ik zie dat veel mensen nu overstappen op Kia, maar als ik over dat merk de forums nalees dan word ik daar niet blij van.
Ik heb in elk geval besloten om mijn grote vriend Cuore helemaal op te rijden en een nieuwe koop als Daihatsu terukomt in Nederland :-).
Mooie feestdagen gewenst en heel veel plezier met je Cuore.
Ervaring met Daihatsu Cuore Trend: Koop gerust deze auto, is echt probleemloos.
Antwoord: Vandaag weer zijn jaarlijkse apk beurt gehad. Rij sinds 4 jaar in deze brommobiel
Wat een klasse auto is dit gekocht bij 84000 km. Nu 149.000 alleen maar slijtdelen vervangen wat zoals remmen en banden. Wat wel belangrijk is bij deze kleine motoren is op tijd olie verversen om de 12000 km doe ik dat mijn kleine brommobiel Cuore moet nog lang zijn baas dienen op maar de 2,5 ton.
Ervaring met Daihatsu Cuore Comfor: Koop gerust deze auto en lach je blauw over wat hij je kost.
Antwoord: Ik ging van een Corsa naar dit wagentje, maar nog geen seconde spijt. Je kunt met een gerust hart die benzinepomp voorbij rijden; als het reservelampje gaat branden, kun je nog 140 km rijden. Het zijn wel apparte mensen in dit karretje waarvan ik er een met trots een ben.
Antwoord: Nu 2 maanden gereden in mijn opgevoerde brommobiel hij gaat steeds beter bevallen. Wegenbelasting is een lachertje, benzine verbruik is zeer zuinig. Ruimte dankzij de verschuifbare achterbank is zeer belangrijk flexibel. Kortom een echt praktisch karretje. Ben bang dat deze Cuore Premium naar aardig wat jaartjes aan de bak moet.
Antwoord: Na 8.000 km Cuore-plezier naar de APK geweest voor de eerste keer altijd weer een zweet momentje je weet maar nooit, maar de lijst met gebreken was heel kort. Alleen een lamp vervangen van kentekenplaatverlichting. Kijk, daar rijd je nou Cuore voor.
Ervaring met Daihatsu Cuore Comfort Plus: Prima karretje dat mij steeds weer doet verbazen! Geen wegenbelasting, enorm veel hoofd- en beenruimte voor de twee achterpassagiers. Ruim voldoende pit pm mee te komen met het overige verkeer. Met de bank plat een klein verhuiswagentje en er mag ook nog een geremde aanhanger van 600 kg achter!
Kortom: alles wat je nodig hebt om op een comfortabele manier van A naar B te komen en nog wat kunnen meenemen ook!
Ik kan iedereen een CUORE aanbevelen, ook vanwege de wat hogere zit en ruime instap door de hoogte en portieren die 90 graden open kunnen! Verbruik gemiddeld zo'n 1 op 20, 1 op 21. Reken met een hoge aanhanger op 1 op 16,5.
Ervaring met verkoop: Autobedrijf ten Have te Lemelerveld kan ik bij iedereen aanbevelen.
Men denkt met de klant mee, de service is uitstekend!