Forum Daihatsu Cuore
Reacties van eigenaren
Ervaring met Daihatsu Cuore Premium: Augustus 2012 gekocht inmiddels 73000 km gereden. 1 x laten staan accu u/s. Onderhoud door Daihatsu dealer, perfecte auto voor ons (2 personen) uitstekende verhuiswagen. Gemiddeld 1 op 20 (kleine en grote afstanden). Hoop er nog vele jaren mee te rijden. Goedkoper kan haast niet. Alles bijgehouden vanaf het begin, kom op euro 0,21 per/km uit.
Antwoord: Is de Cuore sterk genoeg om regelmatig lange afstanden te rijden, bijv 135 km one way? Hij is inderdaad goedkoop en ruim voor een kleine auto. Ik twijfel tussen bijv een Citroen C1 of een Daihatsu Cuore uit 2011. Kan iemand mij de voor en tegens aangeven misschien, om met mij mee te denken?
Antwoord: Grote voordeel van de Cuore is dat je veel kunt meenemen aan bagage zeker als je er een hebt met verschuifbare achterbank super handig. In de C1 ben je snel klaar in de kofferbak. Verder is de beenruimte gigantisch; je voelt dat je in een middenklasser zit. Benzineverbruik is bij de Cuore iets zuiniger ondanks de zelfde motor voor mij zou de keuze eenvoudig zijn en zou het de Cuore worden en als je kijkt naar afschrijving en restwaarde steekt de Cuore er met kop en schouders boven uit.
Ervaring met Daihatsu Cuore: Ervaren Cuore-rijder nu 1 jaar op LPG. Kan een uur rijden voor 1 euro 80 a 2 euro. Wie rijd er goedkoper? Binnenkort volgt er een foto. En mede met dank aan LPG boer in Barendrecht. Dankzij hem het aso duure auto rijden in deze tijden weer aangenaam gemaakt. Dit is een crissis-bestendigde Cuore!
Ervaring met onderhoud: Onderhoud is een lachertje om de 10000 nieuwe olie plus filter verder lekker niks aan doen
Antwoord: Ik dacht dat mijn Cuore goedkoop was maar een op gas is echt goedkoop bent u erelid van de wrekkenclub? Denk dat ik ook eens over na ga denken kunnen ze mooi aan het gas met de benzine.
Antwoord: Ja deze Vrek betaalt geen 0,22 cent de km maar 0,03 cent de km hahahaha. Dus goedkoper kan wel de man lult met zn tekst van goedkoper kan niet. Bij mij tegen over benzine houd ik per maand 125 euro in de tas. Is toch een 1500 euro besparen per jaar. Dus wie lacht er nou? En dat zonder extra wegenbelasting!
Antwoord: Ik heb net een Cuore gekocht uit 2010 en hoop er nog vele jaren in te rijden, minimaal 6 en maximaal 10 jaar. Waar ligt het omslagpunt ongeveer bij een LPG-G3 installatie? En ik las iets over een klepsmeersysteem, is dat aan te raden?
Kent iemand een inbouwbedrijf in Noord-Nederland die ervaring heeft met de inbouw in een Cuore?
Bedankt, quigg
Ervaring met Daihatsu Cuore: Eigenlijk heb ik maar 1 minpuntje, en dat is dat er geen handleiding bij zat toen we hem kochten. Is er iemand die deze hetzij een kopie via de post, of via mail zou willen sturen? Eventueel tegen betaling. Dit zou geweldig zijn.
Ervaring met Daihatsu Cuore: Ik ben sinds kort in het bezit van een Daihatsu Cuore 2008. Bevalt heel goed. Alles functioneert prima. Ik heb wel een vraag: hoe zet ik de passagiersairbag uit? In de gebruiksaanwijzing wordt verwezen naar schakelaar in de buurt van het handschoenenkastje, maar ik kan hem niet vinden...
Antwoord: Die zit er niet. Wij hadden de vraag ook i.v.m. het plaatsen van een kinderzitje. Helaas is dit door de dealer ook niet te plaatsen.
Antwoord: Die zit er wel. Helemaal bovenin binnen in het handschoenenkastje, dus normaal zie je hem idd niet. Hij zit in ieder geval wel in mijn Cuore uit 2010.
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0 Trend: Ik heb sinds kort een Daihatsu Cuore 1.0 Trend uit het jaar 2008. De auto heeft nog maar 37.000 kilometer gehad, echter valt het me op dat de koppeling erg hoog zit, verder heb ik geen problemen met koppelen. Het koppelingspedaal gaat erg soepel en de auto trekt netjes op. Kan het zo zijn dat het slijtage is, dat de koppeling hoog zit of is dit een karakteristiek van de auto?
Antwoord: Als u voorheen een auto met dieselmotor reed is dat wennen, de koppeling van een auto met dieselmotor komt nl. juist heel vroeg op.
Bij mijn eigen auto (benzine) komt de koppeling ook pas erg laat op, en die is niet versleten in elk geval. U kan zien of de koppeling versleten is door een constante snelheid in de hoogste versnelling te rijden (bv. 80km/h), en eens vol gas te geven. Als het toerental dan ineens stijgt zonder dat de auto veel sneller gaat betekent dat dat de koppeling nagekeken moet worden.
Antwoord: Soms wordt ook wel eens aangeraden om de auto op de handrem te zetten, de versnelling in 2 of 3 te zetten en dan de koppeling op laten komen. Als de motor niet meteen afslaat, moet de koppeling vervangen worden.
De koppeling van mijn Cuore uit 2010 is vervangen bij 131000 km, de km-stand nu is 151000. Ik vind dat hij juist snel opkomt. Ik heb de auto nog maar sinds gisteren en ik vermoed dat hij vooral veel kilometers op de snelweg gemaakt heeft (het is een ex-lease auto). Relatief koppelt hij dan minder dan een auto die veel in de stad rijdt, en zal de koppeling minder slijten, lijkt me.
Ervaring met Daihatsu Cuore Class: Is een van de ruimste stadsauto's. Goed afgewerkt.
Een verbruik van 1 op 20 is goed te halen. Super betrouwbaar.
Heeft een minpunt: de kunstoffen zijn krasgevoelig.
Antwoord: Ik heb vanmiddag een proefrit gemaakt in de Daihatsu Cuore uit 2010, persoonlijk vind ik de motor ontzettend veel lawaai maakt. Ik heb ook een proefrit gemaakt in een Panda uit 2010, die rijdt vele male fijner. De Daihatsu is echt een afknapper.
Antwoord: Ik heb een Cuore Cup uit 2010 en ik vind het lawaai reuze meevallen. Het is waar dat een driepitter wat meer "ronkering" geluid maakt. Verder is mijn kleine sterke makker superzuinig op de lange afstand en rijd hij superfijn.
Maar ik heb ook een Daihatsu uit 2005 gehad en die maakte inderdaad iets meer herrie :-).
Succes met de Panda :-)
Antwoord: Kan wel wezen, maar een Fiat gaat niet zo lang mee. En je krijgt er geen moer meer voor terug. En gaat snel kapot. Probeer maar eens om er 300.000 km mee te rijden, Daihatsu haalt het .Een fiat stort na 120.000 km in elkaar.
Antwoord: Onzin, ik heb beide gehad en de Panda is ook probleemloos, maar rijdt een stuk beter. En levert bij inruil minimaal net zoveel op.
Ervaring met Daihatsu Cuore: Gooi hem op LPG en hij kost je totaal tussen de 50 en 75 eurootjes per maand. Tel uit je winst. Het scheel mij tegen over benzine 125 euro per maand. Kan je beter boodschappen van doen toch?