Forum Daihatsu Cuore (1998 - 2003)
Reacties van eigenaren
'99
9
bouwjaar
jaar in bezit
123k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
5
Motor
6
'00
7
bouwjaar
jaar in bezit
184k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
6
Motor
9
Naam: Fa_heer, datum : 12 maart 2016
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0: Het is een goede auto zonder problemen het is een zuinige auto. Rijd er al 7 jaar in. Alleen olie gebruiken.
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0: Het is een goede auto zonder problemen het is een zuinige auto. Rijd er al 7 jaar in. Alleen olie gebruiken.
'01
14
bouwjaar
jaar in bezit
90k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
7
Motor
7
Naam: Joke_roerdink, datum : 31 januari 2016
Ervaring met Daihatsu Cuore: Dik tevreden! Maar of hij eind van het jaar weer door de keuring komt is de vraag. De kokerbalken roesten en de achterwielkassen roesten.
Ervaring met Daihatsu Cuore: Dik tevreden! Maar of hij eind van het jaar weer door de keuring komt is de vraag. De kokerbalken roesten en de achterwielkassen roesten.
'00
4
bouwjaar
jaar in bezit
146k
km
lpg
Betrouwbaarheid
9
Comfort
7
Motor
7
Naam: Pmgrol, datum : 19 februari 2015
Ervaring met Daihatsu Cuore: Mijn kleine rode rakker blijft het goed doen. Ik heb er inmiddels al 107.000 km mee gereden waarvan 93.000 op LPG. Vandaag weer even zelf de olie (5W30 volsyntheet) ververst + oliefilter, dus m'n makkertje kan er weer even tegen :)
Ervaring met onderhoud: Onverwoestbaar motorblokje mits je er niet mee jakkert.
Ervaring met Daihatsu Cuore: Mijn kleine rode rakker blijft het goed doen. Ik heb er inmiddels al 107.000 km mee gereden waarvan 93.000 op LPG. Vandaag weer even zelf de olie (5W30 volsyntheet) ververst + oliefilter, dus m'n makkertje kan er weer even tegen :)
Ervaring met onderhoud: Onverwoestbaar motorblokje mits je er niet mee jakkert.
Reactie van: Pmgrol, datum: 20 oktober 2015
Antwoord: Mijn auto is met km stand 160.550 bij Brands Zijen geweest om de kleppen te stellen (dat was al meer dan 100.000 km niet meer gebeurd) en nu echt wel nodig!! vooral cilinder 1. Ook is de radiateur en een olieleiding vervangen en verse olie + oliefilter. De voorremmen heb ik zelf weer gangbaar gemaakt, nieuwe remblokken, ruitenwissers, bougies en luchtfilter geplaatst. Ook de winterwielen zijn weer gewisseld. Mijn kleine grote vriend rijdt weer als nieuw en is klaar voor de winter.
'97
2
bouwjaar
jaar in bezit
138k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
7
Motor
9
Naam: Kampena, datum : 14 januari 2015
Ervaring met Daihatsu Cuore: Een perfect stads-, boodschappen-, reis-, lange afstands-rakkertje. Superzuinig 1 op 22 MAKKIE, op Duitse snelweg 120, kom maar op! De beste auto die ik ooit gehad heb. Nooit meer een ander merk.
Ervaring met Daihatsu Cuore: Een perfect stads-, boodschappen-, reis-, lange afstands-rakkertje. Superzuinig 1 op 22 MAKKIE, op Duitse snelweg 120, kom maar op! De beste auto die ik ooit gehad heb. Nooit meer een ander merk.
'96
3
bouwjaar
jaar in bezit
89k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
8
Naam: Lncln63, datum : 31 december 2014
Ervaring met Daihatsu Cuore 850: Wij hebben de Cuore alweer 3 jaar als 2e auto in ons bezit. Hij wordt alleen gebruikt in de stad en is hiervoor zeer geschikt. Eigenlijk nog nooit spijt gehad van de aankoop. Helaas hebben wij wel 1 probleem en dat is als de auto 5 tot 15 min heeft stilgestaan dan wil hij soms niet starten. Na een half uur, of langer, dan doet hij het weer. Heel,vervelend! Heeft iemand soms een idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt.
Ervaring met onderhoud: Krijgt jaarlijks zijn beurt en natuurlijk verse olie
Ervaring met Daihatsu Cuore 850: Wij hebben de Cuore alweer 3 jaar als 2e auto in ons bezit. Hij wordt alleen gebruikt in de stad en is hiervoor zeer geschikt. Eigenlijk nog nooit spijt gehad van de aankoop. Helaas hebben wij wel 1 probleem en dat is als de auto 5 tot 15 min heeft stilgestaan dan wil hij soms niet starten. Na een half uur, of langer, dan doet hij het weer. Heel,vervelend! Heeft iemand soms een idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt.
Ervaring met onderhoud: Krijgt jaarlijks zijn beurt en natuurlijk verse olie
'89
1
bouwjaar
jaar in bezit
41k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
8
Naam: Rduin6, datum : 1 juni 2014
Ervaring met Daihatsu Cuore 850 Automatic S6: Deze CUORE gekocht bij officiele dealer, die deze had ingeruild van een 75 jarige mevrouw, die 1e en enige houdster was. Altijd dealer-onderhouden, een probleemloze auto die ik nu 1 jaar heb. Benzineverbruik van deze automaat is 1 op 17. Bij aankoop stond de teller op 37.500 km en de prijs was 750 euro, dus een koopje voor een prachtige Cuore, die nu 25 jaar oud is.
Ervaring met Daihatsu Cuore 850 Automatic S6: Deze CUORE gekocht bij officiele dealer, die deze had ingeruild van een 75 jarige mevrouw, die 1e en enige houdster was. Altijd dealer-onderhouden, een probleemloze auto die ik nu 1 jaar heb. Benzineverbruik van deze automaat is 1 op 17. Bij aankoop stond de teller op 37.500 km en de prijs was 750 euro, dus een koopje voor een prachtige Cuore, die nu 25 jaar oud is.
Ervaring met Daihatsu Cuore 1.0 STi: Ik heb 'm in 2012 gekocht voor hoofdzakelijk woon-werkverkeer, maar al snel werd het ook een soort van hobby vanwege;
1. de pure rijervaring door het gebrek aan stuurbekrachtiging, rem- en overige rijhulpsystemen zodat je exact voelt wat er onder je gebeurt,
2. de eenvoud en tegelijkertijd de kwetsbaarheid van jezelf (lage NCAP crash-score),
3. de betrouwbaarheid mits je hem regelmatig een beetje verzorging geeft.
Toelichting op de rapportcijfers;
MOTOR vind ik voldoende "krachtig" en smeuïg (6) om zich vlot en wendbaar voort te stuwen. Op de buitenwegen vind ik hem het fijnst rijden, bij 90 km/u in z'n "5" klinkt en voelt hij net als een spinnend katje. Overdag op de snelweg rij ik dit ook graag, lekker relaxt achter de vrachtwagens aan. Op hogere snelheid (>110) wordt het weggedrag duidelijk vager, heeft zijwind merkbaar invloed op de koersvastheid en is de meeste fut er wel uit (145 km/u max). Benzineverbruik is netjes met 1 op 18 als jaargemiddelde (solo-gebruik).
COMFORT vind ik onvoldoende (5) doordat vering afwezig lijkt te zijn en werkelijk iedere oneffenheid in het wegdek schaamteloos hard wordt doorgegeven. Het rijklare gewicht van 700 kg + bestuurder geeft onvoldoende druk op de veerelementen om effectief comfortabel te zijn, met een passagier erbij (of 100 kg ballast in de kofferbak) is het ietsje beter, ook heb ik hem op 14 inch schoeisel gezet wat hem minder stuiterig maakt. Puur vering geef ik een 3 (slecht) maar omdat de ventilatie en verwarming wel hun werk goed doen, is de comfortscore 2 punten hoger. Het zitcomfort is net aan voldoende voor dagelijks 30-40 km enkele reis.
BETROUWBAARHEID vind ik perfect (10) want hij doet het gewoon altijd, starten en lopen. Simpele motortechniek zonder exotische elektronische snufjes heeft zo z'n voordelen, maar ook regelmatig onderhoud speelt natuurlijk een belangrijke rol. Ieder jaar een kleine beurt, eens per 3 jaar een grote en iedere 6 jaar een nieuwe riemenset. Roestbestendigheid is over het algemeen goed, slechts enkele gevoelige plekken zoals bij wielkast linksachter (2x vernieuwd), chassisbalken achteraan (1x vernieuwd), benzinevulslang is ook vernieuwd (terugroepactie op 16-jarige leeftijd :-D) en voorzijschermen (kleine vliegroestplekjes, bij handwasbeurt op controleren en zelf bijwerken). Ook af en toe de waterafvoerdopjes onderaan de portieren checken op verstopping en antiroestmiddel in holle carrosseriedelen spuiten helpt een hoop ellende voorkomen. ;-)
Hoewel het karretje nog ruim voldoende levensjaren en levenslust heeft, beginnen bij mijzelf de ouderdomsgebreken op te spelen en snak ik steeds meer naar een iets grotere auto met een hogere instap. Als Daihatsu zich niet had teruggetrokken uit Europa, was ik trouw aan dit merk gebleven. De volgende wordt in ieder geval wéér een Japans merk, allemaal erg goede kwaliteit.