Daihatsu Cuore (1995 - 1998)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
5,7
5
5,5
1997
1996
1995
Belangrijkste problemen per bouwjaar
1997
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
7%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
7%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
6%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
6%
gemiddeld
Remverschil op 1 as te groot
5%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
1996
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
10%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
8%
ernstig
Band onvoldoende profiel
6%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
5%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Remverschil op 1 as te groot
4%
ernstig
Ruitensproeierinstallatie werkt niet
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
1995
Bandenspanning niet op juiste waarde
10%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
9%
ernstig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2021.