Forum Daewoo Tacuma
Reacties van eigenaren
Antwoord: Als je hem parkeert, houd er dan rekening mee dat je mooi effen staat. Zo stond ik eens met mijn linker achterwiel op een boomwortel en kreeg mijn koffer wel open maar niet meer toe.
Ervaring met Daewoo Tacuma 1.6 Spirit: De Tacuma is een auto die je kopzorgen bezorgt, vooral na de garantie. Ben je 1 van de weinige zonder klachten, dan mag je iedere keer bij het uitstappen de grond kussen.
Heb je geluk dan heb je 1 van onderstaande problemen, heb je pech dan heb je alle problemen. Bonkende assen bij drempels, kromme schijven om de 10.000 km, hoog olieverbruik, hoog benzineverbruik, en natuurlijk dat eeuwig brandende en knipperende motor management lampje. Als die eenmaal brandt dan is het afgelopen met het soepel gas geven, weg comfort. De garages (meerdere) en Chevrolet Nederland zijn bij deze klachten stokdoof.
Ervaring met verkoop: Hij wilde auto maar iets te graag verkopen, we kregen een hoge inruilprijs. Achteraf weten we nu ook waarom de auto we de auto zo goedkoop kregen.
Ervaring met onderhoud: We hebben verschillende garages geprobeerd (merk en niet merk) maar niemand weet het echt op te lossen. Ze vervangen lukraak maar iets. Chevrolet Nederland doet net alsof wij de enige zijn die dit probleem hebben. Google maar eens op Tacuma en lees zelf dat deze auto een rampenauto is, en blijft, ongeacht wat je eraan repareert.
Antwoord: Vreemd dat als je googelt je nauwelijks klachten tegenkomt...
Antwoord: Hadden ook veel klachten over stoterende motor, bleek de katalysator vetstopt, herken de auto niet meer, hij rijd weer super en is stukken pittiger. Bouwjaar 2004
Antwoord: Heb 3 mnd geleden een Deawoo tacuma (2002) gekocht. Collega waarschuwde me nog, let op oranje lampjes. Inderdaad na een aantal dagen ging de motor een paar seconden stotteren en daarna ging het oranje motormanagement lampje branden.
Ik had gehoord dat er een Opel-vergelijkbare motor in zit, dus heb ik Opel gebeld. Daar wilden ze voor 30 Euro mijn motormanagement wel uitlezen. Zo gezegd zo gedaan. Bleek een sensor met code 7 te zijn. Inlaatspruitstuk de voorlaatste te zijn, zit er bovenop met sleutel 10 er zo af te schroeven Heb ik zelf gedaan, kostte Euro op de sloop. Ook zeiden ze daar dat je die sensoren op het inlaatspruitstuk goed moet schoonhouden.
Ook de gasklep en het huis, makkelijk af te schroeven moeten altijd perfect schoon zijn van binnen. En inderdaad, na dat alles gedaan te hebben heb ik de motor niet weer horen stotteren en het lampje niet weer gezien. Kosten: doormeten 30 Euro en 5 Euro onderdelen. En ik moet zeggen bij Opel in Lelystad hadden ze er een heel goede kijk op.
En beaamden zelfs dat alles van de motor gewoon Opel was. Ik denk wel een goede koop gedaan te hebben met mijn Deawoo.
Antwoord: Hier stotterde hij ook in het begin. Ik rijd er graag mee en vind de ruimte super. Enkel mijn airco heeft nooit gewerkt .... na een 2 tal weken is hij steeds leeg. Na verschillende onderzoeken blijkt het de verdamper te zijn. En deze lijkt niet meer bestelbaar in Belgie. Hebben jullie enig idee waar ik hieraan kan geraken? Groeten Leen
Ervaring met Daewoo Tacuma 1.6: Wat een rampenbak. Vanf de aankoop alleen maar gedoe gehad met deze auto. Heeft nooit in een keer gestart, heeft allerlei gebreken gehad. Veel olieverbruik, de auto stinkt naar benzine, trekt niet op. Enige plus is de ruimte die je hebt. Voor de rest compleet onbetrouwbaar. Auto is nu, na een defect langs de weg (knipperend dashboardlampje), waarschijnlijk technisch total loss...
Ervaring met verkoop: Vaartland mijden mensen, teveel knakenbakken in de verkoop. NIET AAN BEGINNEN!
Ervaring met onderhoud: Garage heeft geen wonderen verricht en problemen niet weg kunnen nemen. Auto heeft er te vaak gestaan. Personeel behulpzaam en kundig, deze auto was iets teveel van het slechte.
Antwoord: Alles heel herkenbaar! schokken/stotteren motor, hoog stationair lopen, piepende remmen, hard geluid bij demping? Ons geeft de auto alleen maar zorgen. Binnen jaar tijd 1600 euro garage kosten en nu gaat weer check lampje branden. Hopeloos!
Garage: je moet er maar vanuit gaan dat ze weten wat ze doen (professionaliteit, betrouwbaar, en vakkundig) of deze auto is gewoon een drama!
Ervaring met Daewoo Tacuma 1.6 sun: Prima auto, veel ruimte, handige opbergvakken in de bodem. Benzineverbruik is een minpunt. Prima caravantrekker tot 1000 kilo.
Ervaring met Daewoo Tacuma 1.8 holyday: Alleen het check lampje gaat steeds branden. Verder een auto zonder problemen. Ik rijd nu 90.000 km zonder enkele kosten, alleen natuurlijk de normale onderhoudsbeurten. Nog steeds geen extra kosten gehad. Mijn volgende auto is zeker een Tacuma.
Ervaring met verkoop: Geen enkele aan merking een toffe auto!
Ervaring met onderhoud: Altijd een merkbenzine tanken, geen witte pomp benzine
Antwoord: Hallo mijnheer/mevrouw Dergent. Mijn naam is Leo en ik heb een tacuma van 2003, en daar van brand ook het check lampje. Ik heb helaas geen boekje gehad bij de auto. Maar mijn vraag aan u is wat dat lampje betekent.
B.v.d. Leo
Antwoord: Ik ben twee jaar de eigenaar van een Tacuma geweest en had in die periode als lijfspreuk: Ik wordt zo moe van mijn Deawoo. Grote comfortabele praktische gezinsauto. Afgezien van doorzakkende stoelen, dure beurten, waarschuwingslampjes die aan en uit gaan alsof het een ouderwets lichtorgel betreft, het consumeren van de complete olievoorraad van Shell, luid krakende vering schokkerig rijden, een immer falende airco, een enorme benzinewalm en een inruilprijs van een driewieler een echte aanrader!
Ervaring met Daewoo Tacuma 1.8 se: Wij hebben hem nu 2 jaar. Heeft al heel vaak in garage gestaan. Roest aan moterkap, bijgeluiden, trekhaak rammelt omdat auto hier niet voor gebouwd is (volgens dealer), veel problemen met piepende remmen, middendemper kapot, sensor kapot enz. Totaal in 2 jaar al 3000,- aan reparatiekosten gehad. Verder is het wel een heerlijke auto, veel ruimte en rijdt heerlijk. Maar wij zouden hem niet aan willen bevelen.
Ervaring met verkoop: Dealer is goed, goede service. Maar dat neemt de kosten niet weg.
Ervaring met onderhoud: Onderhoud wel goed maar 1 x hadden ze wieldop niet vastgedraaid, verloren dus onderweg. Wel nieuwe gehad. Na vervangen voorremschijven bleven remmen piepen. weer gekekeken en toen zeiden ze. ja ze zitten net helemaal lekker vast. Na paar weken gingen ze weer piepen. Nu bleken ook achterremmen niet goed te zijn. Hadden ze ook gelijk kunnen zien lijkt mij.
Ervaring met Daewoo Tacuma 2.0: Ik rijd nu 4 jaar in deze auto en ben ook de eerste eigenaar. Krakende veren klopt: de rubbers zijn in 2005 vervangen. De rubbers kraken alleen bij koud weer en dan alleen als je over drempels rijdt. Met de remmen tot op heden nog geen problemen mee gehad, ook niet met de schijven. Het einige wat ik heb gehad is dat een nokkenassensor kapot was.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Auto Unie Enschede, is een moeilijke dealer. De administratie is een puinhoop.
Ervaring met onderhoud: Men moet goed kijken of alles bij een grote beurt wel gebeurt.
Ervaring met Daewoo Tacuma 1.8 SE: 10 jaar lang dagelijks in gereden, 2x mee op vakantie geweest met de kinderen en een vouwwagen resp. zeilboot erachter, naar de Franse Alpen. Hij startte altijd, oliepeil was perfect, zitcomfort was voor en achter prima. Hij reed 1:10 en in de stad nog onzuiniger, dat wel. En ja, hij schokte in het begin een beetje rond de 2500 toeren.
En ja, de achtervering deinde wat op hobbelige weggetjes, maar dat vonden wij wel lekker. Lekker hoge zit, een prima zicht rondom en grote spiegels vrijwel zonder dode hoek. Goed werkende airco.
Maar HELAAS heeft een medelander hem nu total loss gereden, anders had ik er nog jaren in willen rijden!