Forum Dacia Logan MCV (2007 - 2012)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Weet u inmiddells wat het probleem was? Ik heb ook een MCV Laureate 1.6 uit 2008 118000 km. Nu problemen met starten, te pas en te onpas. Mijn garagebedrijf kan het niet vinden. Is al 4 keren in reparatie geweest. eErste keer waren de bougie-kabels aangevreten, vervangen, probleem bleef. 2e keer uitgelezen, maar niets gevonden, 3e keer de bobine vervangen, probleem bleef, 4e keer een of andere sensor vervangen, hierna zijn de problemen groter geworden. Iedere keer als je het gaspedaal loslaat om terug te schakelen of af te remmen voor een rotonde of stoplicht slaat hij uit. Niet mee te rijden. Weet iemand wat dit kan zijn?
Antwoord: Dit probleem heb ik bij een Renault Scenic gehad. Alleen bij een warme auto en dan ook niet meer te starten tot de motor iets afgekoeld was (voor mijn gevoel). Renault kon helemaal niets vinden, afspraak met een merkonafhankelijke garage gemaakt dat als ik uit mijn werk kwam direct naar hem ging om te meten en te testen. Na de eerste keer nog niets iets kunnen vinden (te snel starte hij weer) de tweede keer bleek er geen vonken te komen. Bleek de sensor te zijn die registreert of het vliegwiel draait. Bij een draaiende vliegwiel vonkt hij niet. Na het vervangen van de sensor helemaal geen problemen meer gehad hiermee.
Ervaring met Dacia Logan MCV: Auto al 8 jaar in het bezit, nu gaat hij weg voor een nieuwe Logan MCV. Auto heeft ons nooit in de steek gelaten en geen grote kosten gehad. Alleen de gebruikelijke zaken zoals distributiesnaar, waterpomp en dergelijke.
Kortom 8 jaar fijn in gereden vandaar de keus op weer een nieuwe DACIA Logan (nieuwste model)
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6: Ik rijd nu 7,5 jaar met deze auto en ben er reuze tevreden over! Het is een zeer praktische auto met veel ruimte en gebruiksgemak. Vooral de deurtjes aan de achterzijde zijn zeer handig. De prijs/kwaliteit-verhouding laat niets te wensen over. Ik ben 66 jaar en rijd al ruim veertig jaar auto, maar de Dacia is de auto met de hoogste handigheidsgraad in vergelijking met de auto's die ik eerder had.
J.M. Withagen
Ervaring met onderhoud: De eerste 4 jaar was de auto in onderhoud bij de plaatselijke Renault-dealer. Daarna ben ik overgestapt naar een merkonafhankelijke garage.
Een nadeel bij de Dacia Logan MCV is dat het onderhoudsboiekje voorschrijft dat de distributieriem al na 4 jaar moet worden vervangen. Dan dient ook een deel van de waterpomp te worden vervangen. Al met al een dure onderhoudspost di4e m.i. niet nodig is maar je durft geen risico te nemen i.v.m. garantie.
Voor het overige heb ik geen klachten over de Dacia.
Antwoord: Welk deel v.d. waterpomp dient er vervangen te worden? Bij mij is allen de riem vervangen.
Antwoord: Als je de riem vervangt, is het verstandig om de pomp ook gelijk te vervangen omdat hij dan toch goed bereikbaar is. Dat zijn de kosten ook niet. Als later je pomp kapot gaat is de reparatie veel duurder. Er wordt ook geadviseerd om de geleide- en span rollen gelijktijdig te vervangen. Dan kan alles zeker weer 100.000 km mee. Ik doe dat bij mijn eigen voertuigen altijd wel gelijk.
Ervaring met Dacia Logan MCV: Auto nieuw gekocht. Elk jaar onderhoud laten verrichten. Nieuwe starter op 50.000 km en nog eens 3 nieuwe starters de laatste 2 maand. Ik kocht deze auto om van punt A naar punt B te gaan (en voor de ruimte), maar zelfs dit kan ik niet. Ik voel me in de steek gelaten voor de garage, veel beloven als je de auto koopt en niks meer als er problemen zijn. Dit was mijn eerste en laatste Dacia en ik hoop dat dit mijn laatste starter zal zijn!
Ervaring met onderhoud: Blazer in dashboard kapotgemaakt bij onderhoud in de garage en gewoon teruggestoken. Toen ik dit daarna melde in de garage werd ik niet geloofd. 4 starters op 7 maand tijd: weinig geloof dat er naar oorzaken van problemen gezocht is.
Antwoord: Ik heb ook problemen gehad met de starter. Mijn garagehouder heeft de oorzaak gevonden namelijk het contact. Het veertje in contact is gauw defect en veert niet terug. Sleutelcontact vervangen: probleem opgelost. Garage Saba in Nevele een aanrader.
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6 16V Laureate: Als eerste in Nederland de Logan aangeschaft daar ik voor een gunstige prijs een grote nieuwe auto wou rijden. Daar bij komt bij dat deze Logan een caravan moest trekken. T/ m heden geen spijt gehad. Natuurlijk heeft deze auto minpunten. Hoog gebruik, mag stiller en vooral de lakkwaliteit is niet zo best. Echter de voordelen winnen het bij mij. De ruimte van deze vierkante bak met zij portierdeuren achter heeft veel vervoerplezier gebracht. Het is wel zo over enkele jaren ga ik wel voor een auto met meer luxe en minder benzine gebruik.
Ervaring met onderhoud: In deze acht jaar geen schokkende reparaties gehad.
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6: Ik heb de auto 2de hands van een particulier gekocht. Ze kon hem aan de straatstenen niet kwijt en heb er met 40.000 km op de teller 6.000 euro voor betaald. Tot nu toe geen vuiltje aan de lucht.
Let op: boven de 120 km/u gaat hij slurpen. Onder de 3.000 toeren blijven en hij rijdt 1 op 13/14. Ben wel van het nieuwe rijden.
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.4: Echte no-nonsense auto die waarmaakt waar hij voor gebouwd is: zonder makke je van A naar B brengen en daarnaast een goedmoedige pakezel! Elke week wassen en drogen, olie nakijken hoeft niet eens, maar dat ben je gewend!
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6: Reed perfect, tot augustus. Toen ellende met ontsteking. Ze kunnen niet vinden wat het is, het schijnt een Renault-kwaal te zijn maar de garages vinden dat onzin.