25 mei 2019
Dacia Logan MCV (2007 - 2012)

Forum Dacia Logan MCV (2007 - 2012)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 25 februari 2019

Ervaring met auto: Als je niet jakkert is deze zeer ruime auto bijna probleemloos. Alleen stuurkogels vervangen bij 48k en 66k Bijna geen onderhoud nodig. Alleen 5w30 motorolie+filter en G12+ koelvloeistof (hetzelfde als de gele Type Drenault) bij 50k en de voorste (Barum)banden bij 80k (beiden zelf gedaan.

Bij 120-140k komen de remblokken+schijven; ws gecombineren met bougies, distributie en waterpomp (universele garage)

Uitvoering1.6 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit11 jaar
KM-stand92.000 km
Dealer J. Janssen

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 18 november 2017

Ervaring met auto: Budget auto, veel ruimte, tot op heden altijd starten en weg ongeacht het weer. Airco systeem wel zwak (of ik heb het niet getroffen). Gas schijnt makkelijk te kunnen ontsnappen. Je moet elk jaar laten checken en zonodig bijvullen.

De eerste manconulls beginnen nu te komen na 180.000 km. Geluidsisolatie had wel iets beter gekund, maar bij moment van aflevering was dit toen nog niet leverbaar.

Veel ervaringen aan Dacia NL doorgegeven m.b.t. zuinigheid en uitvoeringen van nieuwere typen. Zie er nog weinig van terug komen. Om enkele te noemen:
- houd het ruime in de auto's aan als kwaliteit qua duurzaamheid en sterkte.
- 7 of 8 traps-automaat. Maakt de auto zuiniger en je hebt P stand!
- Easy R heeft geen P. In de winter in de versnelling zetten. Bij vorst geen handrem te gebruiken, Dat is nadelig! Easy R is half automaat en schakelen voel je. Opmerkelijk nergens in NL een video te vinden over de Easy R ervaringen.
- 6, 7 of 8 versnellingen hand geschakeld. Maakt de motor rustiger en zuiniger bij hoge snelheden.
- De zuinigere station modellen hebben geen 7 p uitvoering.
- De 16V 1.6 i is verdwenen en niet meer leverbaar.

Kortom, niet elke uitvoering heeft opties. Je bent gebonden aan wat verkrijgbaar is.

Uitvoering1.6i
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit9 jaar
KM-stand185.000 km
Dealer Nieuwendijk

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 30 juni 2017

Ervaring met auto: Simpele maar degelijke auto. Geen overbodige luxe, heeft alleen een airco en een radio. Erg betrouwbaar, heb nog geen enkele reparatie gehad. De volgende auto is weer een Dacia maar dan een 1,6

Uitvoering1.4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit3 jaar
KM-stand191.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 6 november 2016

Ervaring met auto: Pracht auto, niet het model maar het gebruiksgemak en de prijs heeft mij negen jaar geleden doen besluiten deze auto te kopen. Tot heden geen spijt.

Ieder jaar met de caravan (1200 kg) naar Frankrijk. Heeft moeite met bergen, echter daar pas ik mij op aan. Geen haast wij zijn op vakantie. Ik rijd benzine 1 op 12.

Distributiesnaar en de waterpomp zijn bij 90.000 km vervangen. Verder geen extra grote uitgaven. Ik ben van plan de 10 jaar vol te rijden daarna wordt de Logan vervangen door een Duster 125CE. Voorlopig blijf ik het merk Dacia trouw.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2007
In bezit9 jaar
KM-stand150.000 km
Dealer Nieuwendijk

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 6 juni 2016

Ervaring met auto: In acht jaar is het huis van de elektronische contactsleutel, een uitlaatklem en de verwarmingsweerstand vervangen. Omdat ik dit zelf doe zijn de onkosten (buiten de olie,remvloeistof de distributieriem en waterpomp)beperkt gebleven tot 78 euro. Voor deze auto heb ik 14 jaar een Volvo 440 gehad; ook prima maar deze bevalt me nog beter.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Het is een relatief onderhoudsarme auto waar je, als je een beetje handig bent (ik ben geen automonteur) en voor specifieke problemen even op internet kijkt, kun je (bijna) alles zelf.

Uitvoering1.6 16V
Brandstoflpg
Bouwjaar2007
In bezit8 jaar
KM-stand132.000 km
Dealer Segerink & Wolbers

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 26 februari 2016

Ervaring met auto: Ben zelf 2 meter maar kan in deze auto goed rijden. Alleen de bestuurderstoel is bagger na 100.000 km. Ben aan het zoeken voor een vervangende stoel. Voor de rest een zomer en winter probleemloos rijdende auto. Zelfs met de caravan kwam ik in zwarte woud gewoon 14% hellingen op. Ook in zijn 1, dat wel, en op benzine gezet voor de extra koeling van de kleppen. Met groepskamperen gaan er 2 grote partytenten in. 2 biertafelsets en 5 statafel en nog een zee van ruimte over. Wel hulpveren erbij gezet voor het gewicht te compenseren. Al met al een goed autootje. Jammer dat het nieuwere type van binnen lager is, ik kijk dan tegen de dakrand aan van binnenuit.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Perfecte auto, ook kwa onderhoud.

Uitvoering1.6 V 16
Brandstoflpg
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand110.000 km
DealerB.V. Oving

Betrouwbaarheid9
Comfort5
Motor9
  
 
Reactie van: Reactie. Email, datum: 6 april 2019

Antwoord: Grappig, ik herken hier bij deze reactie dat hij van mij zelf is. De auto heeft onderhand 189.000 gereden, en heeft de laatste 2 jaar aan APK-punten gehad: Droogte scheuren LPG vulslang, stabilisatorstangetje recht. En door LPG rijden moest het injectieblok vervangen. Na 180.000 km, preventief.

  

, datum: 27 januari 2016

Ervaring met auto: Auto nieuw gekocht. Probleemloze auto en beste auto die ik ooit gehad heb in de 33 jaar dat ik auto rijd.

Enige zwakke punt telkens bij de APK ondekt zijn de spoorstangeinden, ook wel stuurkogels genoemd. Bij 48.000 km de rechter en nu bij 66.000 km de linker vervangen. Schijnt, lees ik op internet fora, echt een Renault-kwaal te zijn.

Uitvoering1.6 16V
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit8 jaar
KM-stand66.000 km
Dealer J. Janssen

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor9
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 »