Forum Dacia Logan MCV (2007 - 2012)
Reacties van eigenaren
'08
11
bouwjaar
jaar in bezit
92k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
6
Motor
6
'08
9
bouwjaar
jaar in bezit
185k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
6
Motor
8
Naam: Vincentdebooij, datum : 18 november 2017
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6i: Budget auto, veel ruimte, tot op heden altijd starten en weg ongeacht het weer. Airco systeem wel zwak (of ik heb het niet getroffen). Gas schijnt makkelijk te kunnen ontsnappen. Je moet elk jaar laten checken en zonodig bijvullen.
De eerste manconulls beginnen nu te komen na 180.000 km. Geluidsisolatie had wel iets beter gekund, maar bij moment van aflevering was dit toen nog niet leverbaar.
Veel ervaringen aan Dacia NL doorgegeven m.b.t. zuinigheid en uitvoeringen van nieuwere typen. Zie er nog weinig van terug komen. Om enkele te noemen:
- houd het ruime in de auto's aan als kwaliteit qua duurzaamheid en sterkte.
- 7 of 8 traps-automaat. Maakt de auto zuiniger en je hebt P stand!
- Easy R heeft geen P. In de winter in de versnelling zetten. Bij vorst geen handrem te gebruiken, Dat is nadelig! Easy R is half automaat en schakelen voel je. Opmerkelijk nergens in NL een video te vinden over de Easy R ervaringen.
- 6, 7 of 8 versnellingen hand geschakeld. Maakt de motor rustiger en zuiniger bij hoge snelheden.
- De zuinigere station modellen hebben geen 7 p uitvoering.
- De 16V 1.6 i is verdwenen en niet meer leverbaar.
Kortom, niet elke uitvoering heeft opties. Je bent gebonden aan wat verkrijgbaar is.
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6i: Budget auto, veel ruimte, tot op heden altijd starten en weg ongeacht het weer. Airco systeem wel zwak (of ik heb het niet getroffen). Gas schijnt makkelijk te kunnen ontsnappen. Je moet elk jaar laten checken en zonodig bijvullen.
De eerste manconulls beginnen nu te komen na 180.000 km. Geluidsisolatie had wel iets beter gekund, maar bij moment van aflevering was dit toen nog niet leverbaar.
Veel ervaringen aan Dacia NL doorgegeven m.b.t. zuinigheid en uitvoeringen van nieuwere typen. Zie er nog weinig van terug komen. Om enkele te noemen:
- houd het ruime in de auto's aan als kwaliteit qua duurzaamheid en sterkte.
- 7 of 8 traps-automaat. Maakt de auto zuiniger en je hebt P stand!
- Easy R heeft geen P. In de winter in de versnelling zetten. Bij vorst geen handrem te gebruiken, Dat is nadelig! Easy R is half automaat en schakelen voel je. Opmerkelijk nergens in NL een video te vinden over de Easy R ervaringen.
- 6, 7 of 8 versnellingen hand geschakeld. Maakt de motor rustiger en zuiniger bij hoge snelheden.
- De zuinigere station modellen hebben geen 7 p uitvoering.
- De 16V 1.6 i is verdwenen en niet meer leverbaar.
Kortom, niet elke uitvoering heeft opties. Je bent gebonden aan wat verkrijgbaar is.
'09
3
bouwjaar
jaar in bezit
191k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
6
Naam: 2825bk12, datum : 30 juni 2017
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.4: Simpele maar degelijke auto. Geen overbodige luxe, heeft alleen een airco en een radio. Erg betrouwbaar, heb nog geen enkele reparatie gehad. De volgende auto is weer een Dacia maar dan een 1,6
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.4: Simpele maar degelijke auto. Geen overbodige luxe, heeft alleen een airco en een radio. Erg betrouwbaar, heb nog geen enkele reparatie gehad. De volgende auto is weer een Dacia maar dan een 1,6
'07
9
bouwjaar
jaar in bezit
150k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
8
Naam: Onnobokhove, datum : 6 november 2016
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6: Pracht auto, niet het model maar het gebruiksgemak en de prijs heeft mij negen jaar geleden doen besluiten deze auto te kopen. Tot heden geen spijt.
Ieder jaar met de caravan (1200 kg) naar Frankrijk. Heeft moeite met bergen, echter daar pas ik mij op aan. Geen haast wij zijn op vakantie. Ik rijd benzine 1 op 12.
Distributiesnaar en de waterpomp zijn bij 90.000 km vervangen. Verder geen extra grote uitgaven. Ik ben van plan de 10 jaar vol te rijden daarna wordt de Logan vervangen door een Duster 125CE. Voorlopig blijf ik het merk Dacia trouw.
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6: Pracht auto, niet het model maar het gebruiksgemak en de prijs heeft mij negen jaar geleden doen besluiten deze auto te kopen. Tot heden geen spijt.
Ieder jaar met de caravan (1200 kg) naar Frankrijk. Heeft moeite met bergen, echter daar pas ik mij op aan. Geen haast wij zijn op vakantie. Ik rijd benzine 1 op 12.
Distributiesnaar en de waterpomp zijn bij 90.000 km vervangen. Verder geen extra grote uitgaven. Ik ben van plan de 10 jaar vol te rijden daarna wordt de Logan vervangen door een Duster 125CE. Voorlopig blijf ik het merk Dacia trouw.
'07
8
bouwjaar
jaar in bezit
132k
km
lpg
Betrouwbaarheid
9
Comfort
7
Motor
8
Naam: W. A. Gerretsen, datum : 6 juni 2016
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6 16V: In acht jaar is het huis van de elektronische contactsleutel, een uitlaatklem en de verwarmingsweerstand vervangen. Omdat ik dit zelf doe zijn de onkosten (buiten de olie,remvloeistof de distributieriem en waterpomp)beperkt gebleven tot 78 euro. Voor deze auto heb ik 14 jaar een Volvo 440 gehad; ook prima maar deze bevalt me nog beter.
Ervaring met onderhoud: Het is een relatief onderhoudsarme auto waar je, als je een beetje handig bent (ik ben geen automonteur) en voor specifieke problemen even op internet kijkt, kun je (bijna) alles zelf.
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6 16V: In acht jaar is het huis van de elektronische contactsleutel, een uitlaatklem en de verwarmingsweerstand vervangen. Omdat ik dit zelf doe zijn de onkosten (buiten de olie,remvloeistof de distributieriem en waterpomp)beperkt gebleven tot 78 euro. Voor deze auto heb ik 14 jaar een Volvo 440 gehad; ook prima maar deze bevalt me nog beter.
Ervaring met onderhoud: Het is een relatief onderhoudsarme auto waar je, als je een beetje handig bent (ik ben geen automonteur) en voor specifieke problemen even op internet kijkt, kun je (bijna) alles zelf.
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
110k
km
lpg
Betrouwbaarheid
9
Comfort
5
Motor
9
Naam: Reactie. Email, datum : 26 februari 2016
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6 v 16: Ben zelf 2 meter maar kan in deze auto goed rijden. Alleen de bestuurderstoel is bagger na 100.000 km. Ben aan het zoeken voor een vervangende stoel. Voor de rest een zomer en winter probleemloos rijdende auto. Zelfs met de caravan kwam ik in zwarte woud gewoon 14% hellingen op. Ook in zijn 1, dat wel, en op benzine gezet voor de extra koeling van de kleppen. Met groepskamperen gaan er 2 grote partytenten in. 2 biertafelsets en 5 statafel en nog een zee van ruimte over. Wel hulpveren erbij gezet voor het gewicht te compenseren. Al met al een goed autootje. Jammer dat het nieuwere type van binnen lager is, ik kijk dan tegen de dakrand aan van binnenuit.
Ervaring met verkoop: Heb hem er alleen gekocht omdat hij daar te koop stond en de versie en type voldeed aan mijn zoekprofiel. Netjes geholpen maar te ver weg voor even onderhoud te laten plegen. Ben zelf monteur, dus kom er niet meer voor onderhoud.
Voor hetgeen ik zelf niet kan ivm brugwerk onafhankelijke garage met een goede naam in Lelystad.
Ervaring met onderhoud: Perfecte auto, ook kwa onderhoud.
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6 v 16: Ben zelf 2 meter maar kan in deze auto goed rijden. Alleen de bestuurderstoel is bagger na 100.000 km. Ben aan het zoeken voor een vervangende stoel. Voor de rest een zomer en winter probleemloos rijdende auto. Zelfs met de caravan kwam ik in zwarte woud gewoon 14% hellingen op. Ook in zijn 1, dat wel, en op benzine gezet voor de extra koeling van de kleppen. Met groepskamperen gaan er 2 grote partytenten in. 2 biertafelsets en 5 statafel en nog een zee van ruimte over. Wel hulpveren erbij gezet voor het gewicht te compenseren. Al met al een goed autootje. Jammer dat het nieuwere type van binnen lager is, ik kijk dan tegen de dakrand aan van binnenuit.
Ervaring met verkoop: Heb hem er alleen gekocht omdat hij daar te koop stond en de versie en type voldeed aan mijn zoekprofiel. Netjes geholpen maar te ver weg voor even onderhoud te laten plegen. Ben zelf monteur, dus kom er niet meer voor onderhoud.
Voor hetgeen ik zelf niet kan ivm brugwerk onafhankelijke garage met een goede naam in Lelystad.
Ervaring met onderhoud: Perfecte auto, ook kwa onderhoud.
Reactie van: Reactie. Email, datum: 6 april 2019
Antwoord: Grappig, ik herken hier bij deze reactie dat hij van mij zelf is. De auto heeft onderhand 189.000 gereden, en heeft de laatste 2 jaar aan APK-punten gehad: Droogte scheuren LPG vulslang, stabilisatorstangetje recht. En door LPG rijden moest het injectieblok vervangen. Na 180.000 km, preventief.
'08
8
bouwjaar
jaar in bezit
66k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
7
Motor
9
Naam: Hansvanderlinden, datum : 27 januari 2016
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6 16V: Auto nieuw gekocht. Probleemloze auto en beste auto die ik ooit gehad heb in de 33 jaar dat ik auto rijd.
Enige zwakke punt telkens bij de APK ondekt zijn de spoorstangeinden, ook wel stuurkogels genoemd. Bij 48.000 km de rechter en nu bij 66.000 km de linker vervangen. Schijnt, lees ik op internet fora, echt een Renault-kwaal te zijn.
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6 16V: Auto nieuw gekocht. Probleemloze auto en beste auto die ik ooit gehad heb in de 33 jaar dat ik auto rijd.
Enige zwakke punt telkens bij de APK ondekt zijn de spoorstangeinden, ook wel stuurkogels genoemd. Bij 48.000 km de rechter en nu bij 66.000 km de linker vervangen. Schijnt, lees ik op internet fora, echt een Renault-kwaal te zijn.
Ervaring met Dacia Logan MCV 1.6 16v: Als je niet jakkert is deze zeer ruime auto bijna probleemloos. Alleen stuurkogels vervangen bij 48k en 66k Bijna geen onderhoud nodig. Alleen 5w30 motorolie+filter en G12+ koelvloeistof (hetzelfde als de gele Type Drenault) bij 50k en de voorste (Barum)banden bij 80k (beiden zelf gedaan.
Bij 120-140k komen de remblokken+schijven; ws gecombineren met bougies, distributie en waterpomp (universele garage)