Forum Citroen Xsara Picasso
Reacties van eigenaren
Ervaring met Citroen Xsara Picasso 1.8: Een wagen met een betrouwbare motor.
Ervaring met Citroen Xsara Picasso 2.0: Verschillende kleine problemen gehad. Nu houdt de wagen in en soms rijdt hij normaal. Eerst dacht ik dat het slechte benzine was, maar het probleem blijft. Dus inhouden en zeer hoog verbruik op de computer, ik weet niet echt wat ik er van moet denken.
Antwoord: Ja. die verschijnselen had ik ook met mijn Xsara Picasso op LPG. Ik kreeg zelfs de melding van een motormanagementstoring. Het probleem moet gezocht worden in de vlinderklepbehuizing. Dat is dat deel dat na het inlaatluchtfilter zit. Als je het flexibele inlaatluchtkanaal met de beide kappen (van luchtfilter en vlinderklepbehuizing) verwijdert, dan kijk je recht op de vlinderklep zelf. Hierop zal de nodige vervuiling en aanslag op de randen de vlinderklep zitten. Haal al deze vervuiling weg door het goed schoon te maken.
Mijns inziens verstoort de vervuiling de stroming langs deze gecalibreerde klep zo, dat het het hele motormanagement lam legt. Blaas tevens het lucthfilter ook schoon. Verder is een aanrader de longlife bougies te gebruiken. Op LPG ben ik van 1:10 naar 1:11 gegaan. Ik hoop dat het euvel hiermee in jouw geval ook verholpen kan worden!
Groeten,
Wouter.
Antwoord: Heeft iemand het werkplaatshandboek van de Xsara Picasso 1.8 digitaal? Zou hem heel graag willen ontvangen.
Bedankt alvast,
Wouter.
Antwoord: Is er al gereageerd op het verzoek om een digitale versie van het werkplaatshandboek? Ik zou die ook graag willen hebben. Mijn Xsara Picasso 1.8 ltr. gaat nl. steeds meer en vaker digitale storinkjes vertonen. Te veel om dit hier op te noemen.
Bij voorbaat bedankt
Jaap
Ervaring met Citroen Xsara Picasso 1.8: Fijne, comfortabele auto. Wel redelijk hoog benzineverbruik. 1.8 heeft wat moeite met een caravan in de bergen.
Ervaring met verkoop: Dealer is gestopt. Nu overgestapt naar P&D Broere in Krimpen a.d. IJssel
Antwoord: Dan kan je de egr afdichten met een plaatje en de olierecirculatie afkoppelen die aan het gasklephuis zit in dat zwarte plastic. Dan heb je meer vermogen in de bergen en je bent de gasklephuisstoringen kwijt. Er word origineel namelijk veel olie rotzooi naar binnen gegooid in het gasklephuis, en dat wil je niet.
Voor wat betreft de windgevoeligheid: monteer een hulpverenset van MAD. Ideaal, de auto word er op alle vlakken beter van.
Ervaring met Citroen Xsara Picasso 1.8i: Onderhoudskosten zijn hoog. Maar sinds ik lease heb ik daar geen last van!
De airco kan gauw gaan stinken als je hem een paar dagen niet gebruikt. Daarom de laatste 10 minuten van de rit altijd uitzetten.
Het binnencomfort is fantastisch, ook voor de kinderen achterin. Veel ruimte, veel opbergvakken. Goede stoelen en natuurlijk Citroen-vering.
Ervaring met Citroen Xsara Picasso 1.6: Deze auto rijdt heerlijk, maar de reparatie kosten kunnen flink oplopen en de ergenis die daarbij komt is ook niet erg leuk.
Antwoord: Onderhoud bij de dealer is veel te duur kom. Ik er nooit meer, laat hem bij een kleiner bedrijf onderhouden apk enz. De dealers gooien hun eigen glazen in en zijn weinig informatief; ze moeten het altijd even bekijken is vaak het antwoord: de Fransen zijn niet sterk in elektronica. Ik heb zelf genoeg kijk op reparaties (ex-monteur) en veel irritante storingen opgelost. De volgende auto wordt een Dacia Logan.
Antwoord: Dacia is onderdeel van RENAULT, dus ook een franse auto!
Ervaring met Citroen Xsara Picasso 1.8: Prettige ruime gezinsauto, met veel luxe voor weinig geld. Verbruik is 1 op 12 (1.8 motor), de fabrieksopgave is aanmerkelijk zuiniger! Nu twee maanden mee gereden, geen problemen.
Wel wat raars: de radio zit op de juiste manier aangesloten, maar als ik de auto aanzet, gaat de radio even uit en verliest daarbij alle zenders uit het geheugen. Heeft iemand dit eerder gehad en wat was de oorzaak?
Antwoord: Update: de radio ging uit tijdens het starten omdat de accu aan het eind van zijn latijn was. Nieuwe accu erin en geen problemen meer!
Antwoord: dat komt omdat er geen constante stroom verbinding is met de accu, daarom is alles weg uit het geheugen geen stroom geen opslag in het geheugen van de radio.
helmig
Ervaring met Citroen Xsara Picasso: Momenteel is dit mijn 2e Xara Picasso 1.8. De eerste had ik gekocht met 130.000 km op de teller, en op gas omdat ik ongeveer 40.000 km per jaar rijd. Na 354.000 km heb ik hem/haar ingeruild voor de huidige uit 2005/ 160.000 km in febr. 2009 gekocht. Er staan al 235.000 km op niks mis mee!
Moter draaide nog perfekt, maar schakelen in achteruit ging moeilijk: de Van moest je af en toe een tik geven: koppelingsplaaten waren bijna versleten maar de elektronica was nog perfekt binnen in de auto Vindt ik toch een goede prestatie. Op nu naar de 400.000 km!