Forum Citroen Nemo
Reacties van eigenaren
Antwoord: Wij hebben ook als een eigen bedrijf in Roosendaal in 2010 een nieuwe Citroen Nemo (4-VKN-84) gekocht bij garage Van Beek 5 jaar een onderhoudscontract, maar werkelijk 5 jaar ellende met de auto. En op dit moment nog steeds 3 keer koppeling vervangen stuurhuis al vervangen. Daarna weer vervangen als het vriest zoals nu, op dit moment, schakelt hij niet. Kabels zijn ook al een keer vervangen Te veel om op te noemen, het is een BUL meer is het niet, heb ook nog andere bedrijfsauto's in bedrijf en daarbij zeker geen problemen hiermee.
Ervaring met Citroen Nemo: Veel defecten: na garantieperiode begon het. Kogellagers van voorwiel links en rechts defect. C.W. defect. Achterdeur sluit slecht. Zijdeuren sluiten soms niet. Electronische sleutel defect...
Ervaring met Citroen Nemo 1.4 HDI: Hele fijne auto. Zuinig in gebruik, gemiddeld 1 op 18 (hangt natuurlijk af van je eigen rijstijl). Hij rijdt zeer rustig, zeer fijn overzicht op de weg door hogere wegligging en grote ruiten. Achteruitrijden is iets moeilijk vanwege de kleine achterruiten. Verder een perfecte auto!
Ervaring met onderhoud: Laat het onderhoudsboekje goed invullen!!
Ervaring met Citroen Nemo 1.4i: Schakel bij 2500 tpm. Levert een gemiddeld vebruik op van 1:15.
Ervaring met Citroen Nemo 1.4i: Het brandstof verbruik is bijzonder slecht, 1:11/12. Of men nu binnen of buiten de bebouwde kom rijdt, het verbruik is zeer teleurstellend, er zit geen verschil tussen. Bij het schakelen blijft het gas hangen en/of verhoogt het toerental zelfs. Als men geschakeld heeft houd de motor vaak in, het idee van een ...
Ervaring met verkoop: Verkoper was niet op de hoogte dat men bij een uitgestelde betaling 5% van het bedrag aan de bemiddelaar DTC moest betalen.
Ervaring met Citroen Nemo 1.4i: Prima auto, rustgevend overzicht door het grote voorruit en de grote zijspiegels. Prima stoelen, veel en comfortabele zitruimte, gemakkelijke in- en uitstap. Achterdeur op rail, erg handig in het gebruik.
Motor loopt lekker rustig en hoor je nauwelijks, ook niet bij snelheden boven de 110. Schakelt prima. Duidelijk onderstuur, auto wil in bochten rechtdoor, dus alert insturen in bochten. Ietsje stug bij dwarshobbels. Bij hellingen (10%) bijtijds terug schakelen naar 4 of 3, dan rijdt de auto als een tierelier omhoog. Verbruik in de Belgische Ardennen 1: 14,3 a 1:13,3. Bij achteruit rijden enigszins beperkt zicht door schuin oplopende zijruiten. Dus voorzichtig met achteruit rijden. Veel en vooral hoge bagageruimte.
Ervaring met Citroen Nemo 1.4i: Je moet absoluut opnieuw beginnen met leren koppelen vanwege het geheel ontbreken van het aangrijpmoment van het koppelingspedaal (ik was al bij de garage, dacht dat het gas bleef hangen).
Antwoord: Met mijn 2.07m was ik op zoek naar een nieuwe auto waarin ik kon zitten. Na jarenlang Renault Kangoo gehad te hebben is mijn oog nu gevallen op de Nemo.
Ik heb tijdens de proefrit geen enkel van de genoemde zaken, zoals het schakelen, ervaren. Wellicht omdat ik een franse auto gewend ben.
Voor zeer lange mensen is de electrische buitenspiegel wellicht niet helemaal fijn te stellen omdat deze niet hoog genoeeg kan komen. Dit is bij mij opgelost met een extra dode hoekspiegel erop.
Ervaring met Citroen Nemo: Nemo gekocht op 02-2009, twee weken vooraleer de fabrieksgarantie voorbij was werden de lagers die zich op de veerpoten bevinden voor de stuurbekrachtiging vervangen met op de teller 59.900 km, nu is dit terug herbeginnen twee jaar later en uit garantie natuurlijk aan 107.000 km. Nu heb ik ondertussen 119.000 km en heb nu een olieverlies aan het stuurhuis, dit heb ik laten herstellen en heb 814 euro betaald! Ook is er aan de rechter achterdeur (lichte vracht) een scharnier die te dicht aangelast aan het koetswerk, waardoor de deur lichtjes sleept tegen achterlicht en geschonden is. Dit heb ik zelf ontdekt doordat ik een lampje moest vervangen.
Ga nu aangetekend schrijven naar Citroen Parijs, de hoofdzetel. Momenteel is dit alles maar... ik vrees.