Forum Citroen C4 Grand Picasso
Reacties van eigenaren
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso LB: Bij vervanging banden een maat smaller en een maat groter nemen. Stuurt scherper en is duidelijk zuniger.
Neem navigatiesysteem met telefoonkaart, werkt veel beter (telefoon). Systeem via radio blijkt bij veel mnerken niet goed te functioneren.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 6ebv business: Hele fijne auto: voldoet an alle verwachtingen. Rubber randjes na 2 jaar hier en daar een klein hoekje eraf. De achterstoelen gaan soms wat moeilijk plat, is afhankelijk van de positie waarin je zelf staat bij het neer klappen. Het plastic gaar wel slijten en krast snel.
Met de semi automaat wat problemen gehad is 2x geupdate nu prima, soms lichte trilling bij weg rijden is sterk afhankelijk hoe je weg rijdt.
Heb de auto laten chippen! Resultaat is nog beter dan verwacht het wegrijden en over schakelen gaat zeer soepel, trekkracht met 30 PK verbeterd.
Antwoord: Ik heb dit ook gehad. De dealer heeft vervolgens een afvoergat groter gemaakt. Schijnt een bekend probleem te zijn dat bij een overvloed aan water, het water in de ruimte van de bijrijder komt. Daarna geen probleem meer gehad.
Antwoord: Kan iemand mij vertellen wat "chippen" van de auto is? Wat is het nut? Wat kost het? Is het de extra kosten waard?
Antwoord: Chippen is dat je wagen meer koppel heeft en meer pk. Maar op snel hij doet het niets, maar ik zou het niet doen; als je je motor kapot rijdt dan kost het meer.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 1.9 HTD executive: Zeker voor zakelijk gebruik geen Citroen meer. Moet van mijn boekhouder.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDI EB6V Exclus: Auto met EB6V trilt bij het optrekken, heb hem bij de ANWB laten keuren en deze vind het schandalig dat Citroen zo'n auto op de weg durft te zetten. Heb een onderzoekbureau laten rijden en deze vinden het ook niets, dit bureau heeft ook met een zelfde auto bij Citroen nederland gereden en deze trilde ook. De conclusie is dat dit een producteigenschap is, als je overschakelt van 1 naar 2 trillen je voeten je stuur en je stoel. Dit is mijn 6de Citroen maar absoluut de slechtste die ik ooit gehad heb. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze rijeigenschappen. Mijn laatste auto die zo trilde was een Ford Taunus uit 1966 ik kan me haast niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn, wil je in een fijne auto rijden neem dan geen schakelbak met EB6V.
hHt is gewoon een verschrikkelijke auto. Het enige wat positief is zijn de stoelen en hij is redelijk stil. Voor de rest is dit geoon een hele slechte auto. W van IJzendoorn
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 19 diesel ful automa: Zonneschermen rammelen, schitteringen van chroom delen stuur in de ogen, vaak onbalans wielen, motor houd in bij ongeveer 2000 toeren, horten en stoten, zijwind gevoelig, Geen fijne auto.
Ervaring met verkoop: Er was een speciale radio nav ingebouwd, bij aflevering bleek niet alles te functioneren (stuurwielbediening etc) en klep kon niet dicht. Was niks aan te doen. Pas 6 maanden later bij onafhankelijk inbouwstation alles opgelost.
Mededeling bij aflevering: alles werkt helaas niet, kunnen we niets aan doen.
Antwoord: Mijn C4 1.9 diesel automaat van aug 09, heeft al zeer lange tijd het probleem dat tot, en bij 2000 toeren de motor inhoudt, wat schokkerig effect geeft. Diverse dealers naar gekeken, zonder resultaat. Al 6 keer voor reparatie aangeboden.
Nu voor deze klacht in onderhoud bij speciale dealer, en klacht is via importeur bij fabriek in Frankrijk aangekaart. Zeer lastig euvel, i.c.m. vele andere kleinere euvels, conclusie, nooit, nooit weer een Citroen.
Antwoord: Mijn C4 1.8 benzine van jul 07, heeft ook al langere tijd problemen met inhouden onder de 2.000 toeren. Tevens heb ik al 3 maal elektronische storingen gehad, waardoor de wagen geheel uitvalt of alleen nog op 2 pitten draait.
Er is veel aan gesleuteld, van vele update, nieuwe bedrading en nieuwe cilinderkop. Soms met beperkt (tijdelijk) resultaat. Ik verdenk het motormanagement maar heb ze nog niet zover gekregen om deze te vervangen.
De volgende keer geen Citroen meer.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso: Rijd nu 1 jaar dezelfde auto. Inmiddels 37.000 op de teller. Al wel de nodige problemen gehad. Handrem bleef erop terwijl ik met mijn vrouw met spoed naar het ziekenhuis moest. Gevolg hiervan: schokkerig wegrijden vanuit stilstand... Garage kan er, volgens hun, niet zoveel aan doen.
Verlies van trekkracht tijdens een verblijf in het buitenland. Oorzaak: een of andere aandrijfriem die "uit het moment" was geraakt.
Het probleem met Blue Tooth is vooral merkbaar met Nokia, Symbian based toestellen (gebruik zelf een N79 / verbinding komt niet altijd tot stand en hij synchroniseert niet). Als oplossing een duokaart in de auto gestopt. Wel even nadenken bij het vertrek je mobieltje uitzet en na aankomst bij het verlaten van de auto je mobieltje weer aanzet.
Ervaring met Citroen C4 Grand Picasso 2.0 EB6V Ambiance: Plus punten:
Fijne reisauto, zeker voor afstanden.
Stil en voorspelbaar rijgedrag.
Goede stoelen en uitgebreid interieur. Voldoende ruimte voor iedereen.
Wel een 2.0 nemen en met LPG installatie, super voordelig en zonder problemen.
Min punten:
Banden slijten achter bijna net zo snel als voor. EB6V is het niet! Geen trillingen e.d. maar wel lastig op rotondes. Geef je gas en dan haalt de auto het gas er juist af om b.v. eerst terug te schakelen.
Ruitensproeier is niet toereikend voor de vooruit bij pekel op de weg.
Volgende auto wordt wel weer een C4 Grand Picasso maar dan met gewone automaat.
Ervaring met verkoop: Verkoper was er niet bij met zijn hoofd (is later in dat jaar voor zich zelf begonnen). Dus zat met gedachten al in zijn eigen showroom denk ik.
Ervaring met onderhoud: Ga in dec. voor het eerst naar een andere dealer. Mijn eigen dealer (Johan Zwart) is failliet gegaan.